• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuws: Mobiel bellen op de fiets verhoogt kans ongeluk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rss

NCF Goeroe
Lid geworden
18 mrt 2009
Berichten
22.974
Waarderingsscore
0
Mobiel bellen op de fiets verhoogt kans ongeluk

Bellen met je GSM en luisteren naar je MP3-speler tijdens het fietsen verhoogt de kans op een fietsongeluk. Dat blijkt uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid onder 2553 fietsers...img src="http://feeds.feedburner.com/~r/TelecompaperNieuws/~4/HrCGqlfupIQ" height="1" width="1"/

Lees verder...

Jouw mening? Plaats 'm hieronder!
 
Zeggen ze al heel lang -_-
 
Ik heb zelfs scholieren op de fiets gezien, loshandig rijdend, want alleen met twee handen kan je op de fiets een sms-bericht aanmaken!
 
Doe ik ook wel eens XD
Maar nooit met mobieltje, meer als het koud is de handen in de mouwen
Of als het heel warm is je jas opendoen
 
Ik heb zelfs scholieren op de fiets gezien, loshandig rijdend, want alleen met twee handen kan je op de fiets een sms-bericht aanmaken!

Maar niet alleen scholieren, studenten kunnen er ook wat van :p
Ik moet toch wel kunnen bellen en smssen....:$

Zonder handen is makkelijker dan met handen Abraham ;)
 
Het is ook geen wonder, dat er steeds meer jonge mensen in het verkeer dodelijk verongelukken!
 
Ik kijk wel uit hoor :huh:
 
Ik vind het alleen belachelijk dat dat resultaat nu uit een Onderzoek komt.
Zoiets is allereerst logisch, en ten tweede is het al zovaak bewezen...
 
Dat iets logisch klinkt, betekent niet per se dat het juist of waar is. Om dat vast te stellen, is nu juist een goed onderzoek nodig. Verder is ook niet duidelijk wat voor onderzoek het was. Mogelijk onderdeel van een veel groter onderzoek, waarbij dit er door een journalist is uitgepikt.

Er is pas ook onderzoek gedaan naar de invloed van mp3 spelers op verkeersveiligheid. De kans op een ongeluk bleek amper significant hoger, dan zonder speler op het hoofd. Wat dus waarschijnlijk tegen het gevoel ingaat. Met zo'n apparaat hoor je gewoon niet of nauwelijks wat er om je heen gebeurt. Maar wellicht compenseer je dat door meer om je heen te kijken?
 
moet er eerst een onderzoek worden gedaan, om de conclusie te trekken, dat het verkeer 100% aandacht vereist?

dit word gvd al in de basisschool duidelijk gemaakt.
je rijschoolhouder (mits een deugdelijke) leert je al vanaf dag 1 dat je er je KOP EN VERSTAND bij moet houden.

verkeer is snel, 100X sneller dan wij de mens kunnen denken en reageren.

wij zijn erop gevolueerd, om TE VOET , ons voort te bewegen, en dus daarop te reageren.

alles wat ons sneller voort beweegt, vereist dus 100% onze aandacht

alles wat dit aflleid zal dus een negatief effect hebben.

Bugger: die daar geen 50,000 euro kostend onderzoekje voor nodig heeft.

PS ik ben trucker,, en gelukkig tot op heden ,zowel met de auto als de truck schadevrij,,, :wall::frusty:
 
@Weballey, dat laatste noemen ze dan helderziend!

Ik zou eerst de moeite nemen om het bericht te lezen.
'Bellen met je GSM en luisteren naar je MP3-speler tijdens het fietsen verhoogt de kans op een fietsongeluk. Dat blijkt uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid onder 2553 fietsers. De Stichting vindt de resultaten voldoende om het probleem serieus te nemen, maar vindt dat er nog onvoldoende informatie is om een bel- of mp3-verbod op de fiets in te stellen.'

Er staat 'verhoogt de kans', verder staat er niets! Uit welke hoek komt dit onderzoek? Ik denk niet dat het een onafhankelijk onderzoek is, want de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid zal hiermee wel een doel en belang in hebben. Over de werkwijze en inhoud van het onderzoek lees ik niets, wel zijn 2553 fietsers betrokken. Hier staat ook niet over leeftijdscategorien e.d. Kortom we weten weinig tot niets maar we moeten het probleem wel serieus nemen. Oeps, was er dan sprake van een probleem? Verbod??? Dus men wilde informatie krijgen om naar een verbod toe te werken? Snapt u het nog? Lijkt mij meer op de slogans van de Staatsloterij: U maakt kans op..., ja, lees goed kans op en de prijzen trekken ze op de lotnummers van de niet verkochte loten.
 
@Weballey, dat laatste noemen ze dan helderziend!

Ik zou eerst de moeite nemen om het bericht te lezen.
'Bellen met je GSM en luisteren naar je MP3-speler tijdens het fietsen verhoogt de kans op een fietsongeluk. Dat blijkt uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid onder 2553 fietsers. De Stichting vindt de resultaten voldoende om het probleem serieus te nemen, maar vindt dat er nog onvoldoende informatie is om een bel- of mp3-verbod op de fiets in te stellen.'

Er staat 'verhoogt de kans', verder staat er niets! Uit welke hoek komt dit onderzoek? Ik denk niet dat het een onafhankelijk onderzoek is, want de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid zal hiermee wel een doel en belang in hebben. Over de werkwijze en inhoud van het onderzoek lees ik niets, wel zijn 2553 fietsers betrokken. Hier staat ook niet over leeftijdscategorien e.d. Kortom we weten weinig tot niets maar we moeten het probleem wel serieus nemen. Oeps, was er dan sprake van een probleem? Verbod??? Dus men wilde informatie krijgen om naar een verbod toe te werken? Snapt u het nog? Lijkt mij meer op de slogans van de Staatsloterij: U maakt kans op..., ja, lees goed kans op en de prijzen trekken ze op de lotnummers van de niet verkochte loten.



Hulk.

je hebt geen onderzoek nodig om vast te stellen dat:Het verkeer 100% jou verstand en aandacht vereist.

hoe en op welke manier dan ook dit onderzoek plaats had en vond ,is niet terzake doende.

MP3 spelers en telefoons, verminderen AANZIENLIJK jou concentratie op je huidige actie.
zijnde "deel nemen aan het verkeer "!

dat wil dus zeggen, dat jij met minder aandacht deel neemt "aan het verkeer ".

daardoor stijgt de kans aanzienlijkdat je een kind of andere deelnemer aan het verkeer, schade/letsel of erger ,toebrengt.


Bugger... verkeer,,, praat me niet van die achtelose, en mij zal het niet overkomen,, ik heb er dagenlijks in mn werk mee van doen,, en het is dat ik het niet meer ,mezelf aantrek, maar 80% van de verkeersdeelnemers weten NIET waar ze mee spelen, noch bezig zijn.

verkeer,, 2 seconden niet opletten, en jij of een ander is DOOD./.:fury:
 
een transport bedrijf,,

details houd ik vanwege privacy natuurlijk voor mezelf.

Bugger:busted:

details..

combinatie conventioneel.. Hiab kraan 20 Ton's... leuk speelgoed dus
 
Oh, ik dacht de politie! XD
Maar ik heb altijd mijn concentratie bij het verkeer :cool:
En ik fiets ook niet altijd zonder handen hoor
Alleen maar als ik het nodig vind :p
 
Ach kans op regen en kans op zonneschijn is voor mij hetzelfde. Trouwens 10% en 90% kans op....is ook hetzelfde.

Toen er een verbod kwam voor niet handsfree mobiel bellen voor onder het rijden vond ik ook raar dat dit niet geldt voor fietsers.

Handsfree is ook zoiets. Alsof je met twee handen het mobieltje vastpakt tijdens het bellen.:p
 
het verkeer"


als je op een weg zit jij alleen, en je rommelt wat, is er niks an de hand,, hooguit je eigen leven ligt in de schaal.

vaak genoeg dat ik word ingehaal door deze of gene op een achtelijk gevaarlijke manier en wijze.

dan ga ik tellen, tot de tegenligger er is,, 1/2/3/4/

4 seconden... 5 minuten later sta ik bij een verkeerslicht.
en degene die op een gevaarlijke manier inhaalde staat er OOK.

4 seconden verschil, tussen dood en verdriet, om 5 minuten later VOOR mij te staan...

waarom?

Bugger.. het verkeer is geen spel, en het verschil tussen dood en leven is soms verdomd klein.:zipped:
 
dit word al in de basisschool duidelijk gemaakt.
verkeer is snel, 100X sneller dan wij de mens kunnen denken en reageren.
wij zijn erop gevolueerd, om TE VOET , ons voort te bewegen, en dus daarop te reageren.
Gedeeltelijk met je eens, maar je wilt me toch niet wijs maken dat al die tijd de ovulatie stil heeft gestaan.
alles wat ons sneller voort beweegt, vereist dus 100% onze aandacht
alles wat dit afleid zal dus een negatief effect hebben.
Ja, logisch toch!
PS ik ben trucker,, en gelukkig tot op heden ,zowel met de auto als de truck schadevrij,,,
Auto, truck... en fiets heb je per ongeluk weggelaten? Klein beetje verdacht! Lijkt mij, dat we daar eerst eens een onderzoek naar moeten instellen, want iedereen kan dat wel roepen! :lol::lol::lol:
 
Gedeeltelijk met je eens, maar je wilt me toch wijs maken dat al die tijd de ovulatie stil heeft gestaan.

Ja, logisch toch!

Auto, truck en fiets heb je per ongeluk weggelaten? Klein beetje verdacht! Lijkt mij, dat we daar eerst eens een onderzoek naar moeten instellen, want iedereen kan dat wel roepen! :lol::lol::lol:

daf-visbeen.jpg


ex werkgever , internationaal UK/IR/ en Schotland.

PS ovuluatie???

150,000 kms per jaar weggezet voor dat bedrijf 21 a 25 dagen weg 2 thuis.

ben heden nationaal, ivm gezin.

Bugger:biggrin: of mot ik me rijbewijs en Digikaart ff inscannen?
:wall::frusty:

PS OVULATIE?????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan