• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Overstappen Win XP naar Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

NGDM

Nieuw lid
Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Dit is m'n rig:
OS: MS Windows XP Home Edition (2002) SP3
HDD: Caviar 500GB SATA II , 7200 RPM, 16MB buffer
Monitor: Acer Lcd 19in P193w Widescreen Tco 03
CPU: Core 2 Duo E8500, 3160 MHz
Moederbord: Motherboard Socket775 Nvidia Nforce 650i Sli
Grafische kaart: Club 3D Geforce 9600GT OE(512 MB DDR3, dual-DVI, TV-out))
Voeding: Trust PW-5500
RAM: Kingston KVR667D2N5K2/4G DDR2 4 GB, 667 MHz(2x2GB)
Case: Antec Nine Hundred

Ik ben van plan om naar Windows 7 over te stappen. Ik vroeg me juist even af of ik ten eerste iets zou moeten wijzigen aan m'n pc om Windows 7 goed te laten lopen, en ten tweede of ik 32bit of 64bit zou moeten nemen en wat precies verschillend is.

grtz & thx

NGDM
 
Re: Overstappen XP naar 7

Windows 7 zou hier prima op moeten lopen :)
En omdat je 4 GB RAM hebt, zou ik voor de 64 bits versie gaan, want de 32 bits heeft maar ondersteuning tot 3,25 GB
 
Re: Overstappen XP naar 7

Ok, dankjewel, dat weet ik dan ook :)

Bestaat er misschien een programma fzo dat je software op je pc onthoud en dan automatisch opnieuw installt of iets in die aard?
 
Re: Overstappen XP naar 7

Wat is zo zie, moet Windows 7 geen problemen geven. Je zou even de tool van Microsoft kunnen gebruiken > LINK

Vergeet niet een schone installatie te doen, want upgraden vanuit XP gaat niet.

HIER kan je kijken welke versies er zijn. Home premium is de meest gangbare. Of je voor 32 of 64 bits gaat, is een andere keuze. Hier staat uitgelegd wat de voordelen zijn. Als nadeel kan het zijn, dat er geen gewenste drivers voor je hardware zijn. Dit zou je dus even na moeten kijken op de sites van de fabrikanten van je hardware.

En, nee er bestaat niet zo'n programma. Je zult de software opnieuw moeten installeren.
 
Re: Overstappen XP naar 7

Kan prima. Ik zie zo wel dat die hardware makkelijk Windows 7 kan draaien. Zoals louis al zegt moet je even kijken naar een 64-bit versie om alle geheugen te kunnen benutten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan