• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Tutorial]Logonscreen aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polley

Verslaafd
Lid geworden
27 feb 2008
Berichten
9.144
Waarderingsscore
19
Zonder het gebruik van speciale software is het in Windows 7 vrij simpel om een ander logon-screen toe te passen.

Waarschuwing:
Het is noodzakelijk om wijzigingen te maken in het register. Als je niet 100% zeker bent van je zaak maak dan eerst een back-up van het register. Ga niet zomaar wijzigingen aanbrengen, foutief ingegeven informatie in het register kan tot grote problemen leiden!

Klik hier voor informatie over back-up en herstel van het register.

Ga als volgt te werk:

[hand]
Start regedit door op Windowstoets + R te drukken en "regedit" in te vullen [zonder de aanhalingstekens] en druk op 'enter'.
image001.jpg


Lokaliseer de volgende sleutel: OEMBackground, deze sleutel vind je in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\Background. Het kan zijn dat deze sleutel niet aanwezig is. Maak in dat geval een nieuwe DWORD waarde aan met de naam OEMBackground.
image002.jpg


Stel de waarde van OEMBackground in op 1 om van deze functie gebruik te kunnen maken. Als je de waarde op 0 zet dan word de originele logon-screen gebruikt.

Als de functie ingeschakeld is kun je de juiste map aan gaan maken. Ga hiervoor naar de map %windir%\system32\oobe en maak in deze map een nieuwe map aan met de naam info en maak vervolgens in de info map nogmaals een nieuwe map met de naam backgrounds
image003.jpg


In de zojuist aangemaakte map komt de afbeelding te staan. Zoek een afbeelding die je wilt gebruiken als logon-screen. Hou er rekening mee dat de afbeelding onder de 256 kb moet blijven. Grotere afbeeldingen worden niet ondersteund.

Plaats de afbeelding in de map "backgrounds" en zorg dat de afbeelding de volgende naam krijgt: "backgroundDefault.jpg" [ook weer zonder de aanhalingstekens en hou er rekening mee dat de extensie .jpg vaak niet weergegeven word, die hoef je dus ook niet in te typen in dat geval].

Hou wel rekening met het formaat van de afbeelding. Deze word indien nodig uitgerekt om het hele beeld te vullen. Zorg dus voor een afbeelding met dezelfde resolutie als het scherm of in ieder geval een afbeelding met dezelfde hoogte-breedte verhouding als je scherm.

Als er alleen een default afbeelding is zal Windows die altijd kiezen en uitrekken naar volledig scherm. Het is daarnaast mogelijk om aparte bestanden aan te maken voor andere resoluties. Windows zal dan de afbeelding selecteren die bij de resolutie hoort. Je dient dan wel deze afbeeldingen handmatig aan te maken. Op die manier kan er dus voor elke, in Windows mogelijke, resolutie een passende afbeelding zijn om vervorming te voorkomen.

Maak voor die afbeeldingen de benaming als volgt:
  • background7681280.jpg
  • background9601280.jpg
  • background9001440.jpg
  • background1024768.jpg
  • background10241280.jpg
  • background1280768.jpg
  • background1280960.jpg
  • background12801024.jpg
  • background1360768.jpg
  • background1440900.jpg
  • background16001200.jpg
  • background19201200.jpg

Je heb nu het register aangepast, de juiste map gemaakt en een afbeelding geplaatst. Je logon-screen zou nu gewijzigd moeten zijn naar de door jouw gekozen afbeelding.[/hand]
 
moet dit niet in het tut gedeelte?
 
Ja maar daar mag ik niet in posten dus doe ik het gewoon hier.
 
huh? Waarom mag je daar niet posten het forum is toch een vrij land. :p
 
huh? Waarom mag je daar niet posten het forum is toch een vrij land. :p
Ja dat kan niet. Ik krijg de volgende melding:

Polley, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

1. Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
2. Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Dus dan maar zo, wellicht dat een moderator deze zou kunnen verplaatsen naar het daarvoor bedoelde gedeelte.
 
Post je je berichten in het win 7 tut gedeelde of de tijdelijke handleidingen?
 
Lekkere banners bijd die host, Polley XD

En goede tut :agree:
 
Lekkere banners bijd die host, Polley XD

En goede tut :agree:
Banners? Ga eens firefox gebruiken met ABP, dan heb je geen banners!:agree:

En natuurlijk dank voor je compliment. Dit was dan ook al mijn eerste tutorial. Kort maar krachtig.
 
Misschien is het handig om ook toe te voegen hoe je de sleutel die je gaat wijzigen back-upt. Want misschien gaat het bij sommige mensen niet goed. Ik weet wel hoe het werkt dus voor mij hoeft het niet maar misschien is het voor andere mensen wel handig :p

Sorry dat ik alleen maar commentaar geef.

Het is voor de rest ook een goede tut ik ga zo eens proberen ;P

Banners? Ga eens firefox gebruiken met ABP, dan heb je geen banners!:agree:

En natuurlijk dank voor je compliment. Dit was dan ook al mijn eerste tutorial. Kort maar krachtig.

Kom ik weer hoor met mijn commentaar :lol:

Firefox sucs opera rocks :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is het handig om ook toe te voegen hoe je de sleutel die je gaat wijzigen back-upt.

Heb er een waarschuwing boven gezet, wel een goede inderdaad.

Daarnaast is er niets mis met Firefox.
 
Ik maak wel even een tut hoe je het register back-upt dan kan je daar naar linken
 
Ik maak wel even een tut hoe je het register back-upt dan kan je daar naar linken
Ja dat zou super zijn.

Even wachten totdat dat gebeurd is en iemand van de moderators dit topic even verplaatst naar het juiste deel.

Ik weet inmiddels al waarom ik niet kon posten, ik probeerde het op de verkeerde plek. Afijn, volgende keer beter!
 
Hij is klaar :agree: (alleen nog inhoudsopgave)
Het eerste plaatje heb ik uit deze tut gekopieerd (er staat een bron bij)

hier is die
http://nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=63319

Ik geef bij deze ook mijn toestemming dat jij van die tut een samenvating mag maken en in dit topic plakken (het liefts met bron)
 
Dat word gewoon een directe link. Moet ik hem niet vergeten aan te passen als er dingen verplaatst worden.
 
Bij mij is het gelukt er staat nu een mooie gta background in mijn inlogscherm ☺☺☺☺☻☻☻☻
 
Mooi, dan is het dus goed leesvoer.

Heb er nog wat bijgezet en de hyperlink van de afbeeldingen weggehaald. Is even netter zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan