• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

W2000 Over W95?

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Ton Guiking

Gast
Hallo,
Ik vond dit forum net op internet omdat ik met een probleem zit, heel basaal, maar ja voor mij niet...
Mijn zoon heeft een PC van bijna 6 jaar oud, ik denk een 450 of 600 Mhz, met W95. Hij wil nu kabelinternet en ik ga morgen een netwerkkaart bij hem inzetten (dat kan ik nog wel..) maar hij heeft minimaal W98 nodig voor Chello. Ik heb W2000 liggen en kan dat er vermoedelijk overheen zetten, maar beter is eerst W95 eraf te halen, lees ik altijd.
Ik heb de recente thread over installeren gelezen, en klopt het dat ik dit moet doen: bij opstarten F2 indrukken, dan als ik een scherm met instructies krijg, als eerste schijf 'cdrom' instellen, exit, save (ik denk dat dit andersom is) en dan opnieuw opstarten met de W2000 erin, en dan de instructies die ik krijg volgen.
Bij voorbaat dank voor eventuele tips, bevestiging of mijn part de mededeling: begin er niet aan als je dat niet vaker gedaan hebt.
Vr.Gr.Ton Guiking
 
Ja voor het installerren van win 2000 klopt het ongeveer wel. Ligt er even aan of het een bootable cd is maar bij win 2000 was dat meen ik wel. Dan booten vanaf cd = first bootdevice in je bios instellen. saven en exit = 1 knop dus kan niet misgaan.

Om in je bios te komen moet je even opletten dit is vaak f2, maar kan ook de del zijn of een andere toets. Even uitproberen. Als je win 2000 erop hebt zitten en het werkt, dan voordat je internet installeert zorg dan dat je er een firewall erop hebt zitten, doe je dit niet dan zal je deze procedure van installeren over een niet al te lange tijd weer moeten doen :D . Je kunt een gratis firewall downloaden van bijvoorbeeld sygate, deze opslaan op schijfje en dan installeren op de pc van je zoon. Na installeren firewall, internet installeren. Kan je het internet op, dan 1ste stap is alle patches en updates binnen te halen van microsoft. Ook voor 2000 zijn er een heleboel, waarbij je zonder die patches en updates je pc in gevaar is.

p.s als win is geinstallerd dan weer even in je bios instellen dat voortaan je 1st bootdevice de HD wordt ipv die cdromspeler, anders kan je problemen krijgen als je er per ongeluk een keer een cd erin laat zitten, dan probeert hij vanaf die cd te booten. Dit is niet altijd maar, zekere voor het onzekere.
 
Frank,
Erg bedankt voor je reactie. Door persoonlijke omstandigheden kon het installeren vandaag niet doorgaan maar ik weet nu de weg voor later deze week.
Ik weet dat mijn vraag voor dit forum erg basaal was, des te meer dank dat je me toch hebt willen helpen.
Gr.Ton Guiking
 
Ton,

Op dit forum mag en kan je iedere vraag stellen die je wilt, niemand weet alles inclusief wij niet.
Een forum is er voor bedoelt om kleine en grote vragen bespreekbaar te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan