• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Activeren onmogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vimboss

Bekend gezicht
Lid geworden
17 jun 2010
Berichten
129
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb pas geleden ookal over een ander onderwerp gepost, maar nou is het zo dat ik mijn windows opnieuw heb geinstalleerd met de officiele cd geleend van een vriend.Alleen ik heb een ACER Aspire X1700 Desktop PC en heb de pc kant en klaar gekocht, de windows is opnieuw geinstalleerd maar nu moet hij geactiveerd worden, ik heb de juiste windows geinstalleerd namelijk : Windows Vista Home Premium OEM Software , maar de pc heeft de acer variant, dus Windows Vista Home Premium OEMAct Acer Incorporated dus ik de code invoeren die aan de zijkant van mijn PC staat , blijkt ie ongeldig te zijn terwijl ik wel de juist software heb geleend ?! wat moet ik doen

Bijvoorbaat dank,
Vimboss
 
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

De software is niet exact dezelfde dus dat zal waarschijnlijk het probleem zijn.

Is er op jouw computer niet toevallig een recovery(herstel)partitie opgenomen? Of heb je in het begin een herstel DVD gebrand Daarmee kan je de computer herstellen.

Anders zou ik even contact opnemen met Acer over hoe nu verder te handelen.
 
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

ik heb zelf geen recovery dvd gebrand dus ik denk dat het tog optie 2 word :p
 
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

Als je de Windows CD van jou vriend hebt gebruikt om de Windows de installeren, moet je ook zijn key gebruiken en niet diegene die op jou behuizing plakt!
 
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

@ Alfabeest
Vooral niet!
Dan kan die vriend niks meer he?
en het kan prima met je eigen key, zolang die key ook voor Windows Vista Home Premium 32 bits is en de DVD ook!

Acer maakt niet zo veel uit (bij ons niet?)
 
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

Een Windows Key kan je normaal gezien toch 25 keer gebruiken?
Verbeter me als ik het fout zeg, ik gebruik geen keys.
 
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

indien de activatie niet lukt met uw geldige key kan je nog altijd naar het gratis microsoft nr. bellen en zeggen dat ge uw windows niet meer gactiveerd krijgt na een herinstallatie . alsje op de startknop klikt en dan rechtsklikt op computer dan op klik hier om windows te activeren dan kan je daar de keuze maken om te activeren kies daar dan voor telefoon , het nummer staat er normaal bij vermeld .
 
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

Heb je de key gebruikt die op de sticker staat, die op je PC-kast zit!

Hey Abe , ik heb eerst die van de sticker van de pc gedaan natuurlijk, maar die werkte niet want het is van acer , dus ik heb geen enkele key ingevoerd omdat de jongen waarvan ik de cd geleend heb zijn eigen key dan niet meer kan gebruiken, ik heb toen op volgende gedrukt en hoeftte geen key in te vullen en kreeg de optie het na 30 dagen te valideren
--- automatische edit ---
indien de activatie niet lukt met uw geldige key kan je nog altijd naar het gratis microsoft nr. bellen en zeggen dat ge uw windows niet meer gactiveerd krijgt na een herinstallatie . alsje op de startknop klikt en dan rechtsklikt op computer dan op klik hier om windows te activeren dan kan je daar de keuze maken om te activeren kies daar dan voor telefoon , het nummer staat er normaal bij vermeld .

ik zal proberen of dat me lukt, thx voor de reacties
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Windows Activeren onmogelijk ?!?!

Hey Abe , ik heb eerst die van de sticker van de pc gedaan natuurlijk, maar die werkte niet want het is van acer , dus ik heb geen enkele key ingevoerd omdat de jongen waarvan ik de cd geleend heb zijn eigen key dan niet meer kan gebruiken, ik heb toen op volgende gedrukt en hoeftte geen key in te vullen en kreeg de optie het na 30 dagen te valideren

De key die op die sticker staat is jouw persoonlijke key!

En die moet je ook gebruiken als je met MS belt!

Want nu heb je Vista zonder key henstalleerd!

Maar die kan je achteraf alsnog inbrengen!
 
hij is geactiveerd ! :D, en abraham! nogmaals bedankt voor de hulp @ mijn vorige post
 
goed dat het dan toch is gelukt maar op welke wijze heb je hem dan geactiveerd ?
 
nou, ik heb gebeld met dat 0800 nummer en het is me gewoon probleemloos gelukt mijn windows te activeren
 
ha ok goed dat uw probleem daarmee is opgelost . (Y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan