• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Enable S.M.A.R.T niet in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

denkel

Aapje
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
1.353
Waarderingsscore
0
Hallo!, weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen hier :O

Ik zou graag S.M.A.R.T aan willen zetten. Dit doe je normaal gesproken via je bios, Enable/Disable etc. Alleen bij mijn vandaag aangeschafte laptop, het je zeer weinig opties om aan te passen, ook S.M.A.R.T is nergens in de bios te vinden.

Nu zat ik te zoeken naar hoe je het aan kan zetten buiten je BIOS om. Maar hier kom ik niet echt uit.

Daarom is mijn vraag of iemand weet hoe ik alsnog SMART kan aanzetten, misschien dat er een BIOS update mogelijk is.

Het gaat trouwens om deze laptop: http://tweakers.net/pricewatch/252932/msi-cx620-017nl.html#tab:info

Alvast bedankt,

Dennis
 
Re: Enable_S.M.A.R.T_Niet_in_bios

Dus alleen door dat progje op te starten, is mijn S.M.A.R.T nu standaard 'enabled'?
Of moet ik dit in het progje zelf nog aageven.
 
Re: Enable_S.M.A.R.T_Niet_in_bios

Dus alleen door dat progje op te starten, is mijn S.M.A.R.T nu standaard 'enabled'?
Of moet ik dit in het progje zelf nog aageven.

Ga er maar vanuit, dat SMART aanstaat - automatisch.
En dat tool leest alle SMART-gegevens uit!
 
Re: Enable_S.M.A.R.T_Niet_in_bios

Ga er maar vanuit, dat SMART aanstaat - automatisch.
En dat tool leest alle SMART-gegevens uit!

Ah op die manier, Njah, ik ben OSX86 aan het installen, waarvoor ik S.M.A.R.T enabled moet hebben, ik had nu het probleem wat je hebt als dit uit staat namelijk.
Kijken of het nu wel lukt.

In ieder geval bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan