• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Importeren *.pst Outlook 2007 in 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

atbiker

Nieuw lid
Lid geworden
15 jul 2010
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ikheb hier twee PC's staan een oude waar office 2007 op staat en een nieuwe waar Office 2010 op staat. Ik heb de *.pst bestanden van 2007 gekopieerd naar een externe harde schijf. Vervolgens de harde schijf aangesloten op de nieuwe PC. Als ik dan de pst-bestanden wil importeren via Outlook 2010, zegt hij dat ik niet de juiste bevoegdheden daartoe heb.

Heeft iemand een idee hoe ik daar wel aan kom of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt!
 
Hoi atbiker,

En welkom op het forum!

Heb je al gekeken of de rechten op de pst bestanden wel goed staan (rechter muis knop, properties (eigenschappen), tabblad security (beveiliging). Dit verschilt trouwens per windows versie, bovenstaand geld voor Win 7. Zet eventueel alle rechten aan.

Als je de bestanden hebt gekopieerd terwijl outlook open stond dan zijn de bestanden gelocked. Opnieuw kopieeren wanneer outlook afgesloten is.

Je kunt ook in outlook 2007 de hele boel exporteren (file -> import and export -> export to a file -> Personal Folder File (.pst)) dan weet je zeker dat er geen gezeur met rechten ofzo is. En dan in 2010 weer importeren op dezelfde manier.

Groeten,
Rick
 
Wat je desnoods ook kan doen is het betreffende PST-bestand naar je bureaublad te kopiren!

Maar de vorige tip is de beste!
 
Het lag dus inderdaad aan de eigenschappen van mijzelf. Nu aangepast en alles binnengehaald.

U zijt een held!

Groet en bedankt!
 
Het ligt niet aan jou zelf, maar aan Windows!

Windows XP maakt weinig tot geen probleem met externe HD's en wel of geen rechten.

Maar in Windows Vista en Windows 7 worden nieuw aangekoppelde externe HD's met voor de gebruiker te weinig rechten genstalleerd.

Datzelfde geldt ook voor via Vista of Win 7 nieuw aangemaakte partities op HD's.

Ook dan moet je jouw rechten eerst gaan uitbreiden.
 
Blij dat ik kon helpen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan