• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP opnieuw installeren zonder CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantje98

Gewoon iemand
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
321
Waarderingsscore
0
M'n opa en oma hebben een laptop met Windows XP Home Premium. Ze hebben aan mij gevraagd om hem opnieuw te instaleren. Hij is namelijk supersloom. Maar Windows XP was er al op genstaleerd toen ze hem kochten. Kan hij dan opnieuw genstaleerd worden zonder CD? Het is een ACER.
 
Re: Windows XP opnieuw instaleren zonder CD

Probeer bij het starten ALT + F10

Let op dat je van tevoren alle bestanden back-upped, en eerst met een boot CD`tje de C en D schijven formatteerd (anders krijg je conflicten met het installeren van programma`s en blijft de troep staan)

FORMATTEER NIET PER ONGELUK DE HERSTELSCHIJF! (partitie 0, en geen drive letter)
 
Re: Windows XP opnieuw instaleren zonder CD

hai hai,

ik neem aan dat er een recovery partitie op geinstalleerd is bij aankoop.
Bij booten even op f11 of een andere toets klikken.
#Zelf zou ik wel eerst de oorzaak achterhalen waarom dat ie zo sloom is.

groetjes,

Runner
 
Re: Windows XP opnieuw instaleren zonder CD

ALT F10 werkt niet. En F11 ook niet.
Maar hij is zo sloom doordat er ooit een virus op heeft gezeten (verwijderd met microsoft security essentials) en ze hebben er echt heel veel troep op genstaleerd.
 
Re: Windows XP opnieuw instaleren zonder CD

bij het starten, zie je de BIOS (acer logo, of een hele lijst)
Dan druk je een paar keer de toetsencombinatie ALT + F10 in (Die F10 boven je letters)

Dus als je net de PC aan doet!
 
Heb ik gedaan, doet echt niks. Er staat wel iets met F2. Als je daar op drukt kun je de tijdinstellingen zien, het intern geheugen, het geheugen van de videokaart, enzovoort.
 
met behulp van het type kan je op de site van acer naar de handleiding zoeken. daarin staat vaak uitgebreid beschreven wat je moet doen.
 
Dan heb je ofwel de juiste toets niet ingedrukt, of niet correcte de combinatie ingedrukt maar meer waarschijnlijk is er misschien geen recovery partitie.

Hoe oud is de computer?
 
probeer eens F12 bij datgene waar F2 staat want ik heb exact hetzelfde... en daar staat dat F12 om te booten is...

zeker eens proberen
 
Ik heb al geprobeerd om op F12 te drukken. Dat werkte ook niet.
 
Daantje > welk type hebben je opa en oma?
Heb je al in de handleiding gekeken wat daar als optie staat gegeven?

Beschikt de computer wel over een recovery partitie, of hadden ze in het begin zelf een recovery-dvd moeten maken?
 
M'n opa heeft een CDtje kunnen regelen. Kan het nu opnieuw genstaleerd?
--- automatische edit ---
Op die laptop zit ook Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Acces en Publisher. Kan je daar ook ergens een code vinden om het daarna opnieuw te instaleren? (Ze hebben ook geen CDtje van Office!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
office is opnieuw te installeren als je een cd hebt,
je kunt hem ook compleet downloaden als je wilt,
je het verschillende opties om eraan te komen, miss dat de buren er 1 hebben liggen die je miss mag lenen?

mvg cyber
 
Hallo Daan, ga naar Start\Alle programma's en kijk of je daar Acer's E-Recovery kan vinden.

Start dat tool dan - dan moet je het notebook kunnen herinstalleren.
 
Ik kan acer's e-recovery niet vinden. Ik ga hem vanmiddag opnieuw installeren.
--- automatische edit ---
Ik heb hem opnieuw genstalleerd. M'n opa had 2 CDtjes geregeld. 1 met Windows XP Home Premium Service Pack 1, en 1 met Windows XP service pack 3. Ik had die van Service Pack 3 genomen. Toen had ik hem geformateerd, daarna werd alles uitgepakt en toen werd het genstalleerd. Tijdens de installatie vroeg die om een code. Die code staat achter op de laptop. Maar hij pakte hem niet. Toen had ik toch maar doorgeklikt zonder code. Nu hij is opgestart vroeg hij na een tijdje weer om een code. Toen had ik de code weer geprobeerd, maar hij werkte weer niet. En hij had eerst ook draadloos internet, maar nu ook niet meer. Hoe moet ik die problemen oplossen?
--- automatische edit ---
Ik ga weer alles eraf halen en proberen Service Pack 1 te installeren.
--- automatische edit ---
De code werkt!
Alleen internet doet het nog niet.
Dus activeren lukt nog niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@daantje98

ga op een andere pc naar de site van acer en ga daar naar de support en download pagina . navigeer daar naar uw juiste type pc of laptop , selecteer uw bestuurings systeem en daar kan je dan alle nodige drivers downloaden . eens gedownload pak je deze bestanden uit en die kopieer je dan naar een usb-stick of brand je op cd . daar kan je dan alle drivers mee gaan installeren op de laptop van uw opa zodat alles terug gaat werken . als alles goed is kan je in apparaten beheer kijken of er nog gele vraagtekens of uitroeptekens staan . indien niet is alles ok .
de reden dat de xp sp3 versie de code niet aannam is waarschijnlijk omdat het hier om een retrail versie of een xp pro versie zal gaan en jij hebt er xp home opstaan en is een oem versie . de xp sp1 cd is dus een oem versie en daarom pakte die de code wel . eens je internet hebt zet je er het beste zo snel mogelijk een antivirus progje op en dan uw xp helemaal updaten ( waarschijnlijk zal je op de microsoft site de sp3 moeten gaan downloaden en dan installeren )


suc6.
 
Weet je zeker dat het XP is?
Daar is namelijk geen Home Premium versie van, en je kan de productcode ook niet overslaan!
 
Ik weet 100% zeker dat het een XP is.
En als je de code niet invoert kan je hem voor 30 dagen uitproberen.
Maar het CDtje van Service Pack 1 heb ik genstalleerd, de code werkte daar wel.
Inmiddels is het al weer Service Pack 3.
Maar hij geeft nog geen videokaart aan, en ik weet ook niet hoe ik Office erop kan krijgen.
 
Wat is het merk laptop?
Want je moet de drivers installeren ;)

En Office heb je een CD voor nodig

Als je wilt mag je mij ook wel vertellen hoe je XP installeerd zonder code...
 
Hier iets van PC wizard:

image001-5.png


En bij de installatie: als je zonder code wil installeren gewoon doorklikken zonder code. Alleen dan kun je hem maar 30 dagen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan