• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP veilige modus onderbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dreamer1963

Junior lid
Lid geworden
5 aug 2010
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo,
Omdat ik de laatste resten van een virus van mijn laptop wilde verwijderen probeerde ik in veilige op te starten. Toen ik dit probeerde schoot hij telkens door en starte normaal op. Ik heb toen msconig en boot.ini de safe mode aangevinkt als opstart methode. Probleem is nu dat de computer nu alleen maar wil opstarten in veilige modus, wat dus niet lukt, en ik kom niet meer in windows. Ik heb hellaas geen xp-cd. Wie kan mij hiermee helpen. ik kom nog wel in de bios en/of het scherm met de opstart mogelijkheden. Alleen, wat ik daar ook aangeef, hij blijft in veilige modus opstarten.
 
Hallo Dreamer1963, welkom en jammmer dat je ons niet eerder hebt gevonden.
Want het subforum HijackThis staat vol met verhalen over besmette Windowsen en de heling daarvan!

Wat is merk en type van jouw PC?
 
Het is een Compac presario V6000; type 6112EU om precies te zijn. Het besturings programma is XP media center edition.

B.v.d. voor uw hulp
 
okay, maar hoe stel ik in de BIOS in dat windows weer normaal op moet starten?
 
okay, maar hoe stel ik in de BIOS in dat windows weer normaal op moet starten?

Dat kan je niet in het bios instellen.

Jouw Windows krijg je niet meer goed.
Dus moet er een recovery-installatie gebeuren.
Daardoor wordt eerst alles gewist.

Wil je bepaalde data bewaren - dan kan dat door mideel van een Linux LiveCD!
 
okay, maar hoe stel ik in de BIOS in dat windows weer normaal op moet starten?

Via de BIOS kun je het niet herstellen.
De enige kans die je nog hebt is op te starten met de Windows installatie-CD en te kiezen voor "Reparatie".
Als je bent aangemeld op de console, kun je door middel van:
attrib -h -s c:\boot.ini
edit c:\boot.ini
attrib +h +s c:\boot.ini

een en ander proberen te herstellen.
 
Heren, probleem is opgelost. via alt. F11 was het mogelijk om een recovery op te starten. Bijna alles doet het nu weer.

Thanks
 
Ok, fijn dat je via die toesencombi de recovery kon opstarten!

Hoe ben je dan daarachter gekomen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan