• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft Longhorn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Originally posted by willem1940@18-05-2005, 09:31:11
Voorlopig kan en doet Windows98SE alles wat ik nodig heb, zolang ik er maar geen IE6 op zet want die molt dan via het "adresboek" en de combinatie van OutlookExpress samen met Hotmail/Messenger mijn Windows binnen 2 dagen en dan moet ik de boel weer formatteren en opnieuw opbouwen.

XP wil ik niet want is mij te ongehoorzaam, eigenzinnig en praat te veel, overbodige tussenvragen enzo, installeert zich bovendien met alle opties op "ja" die ik NIET wil en heeft alles wat ik moet opzoeken om dat tot de orde te roepen verstopt zitten in hoekjes waar ik moeizaam achter kom.
Wel is XP erg sterk, stabieler dan W98se.

Natuurlijk dreigt W98SE snel achterop te raken. Ik hoop dat er een systeem komt dat net zo bespeelbaar n gehoorzaam is als W98se maar met wel de stabiliteit en NIET de toeters/ bellen/ neurosen van XP want XP maakt ondanks de systeem- en programma-snelheid MIJ langzaam.
Ook de vormgeving van XP vind ik onaangenaam, steeds veel te veel woorden in beeld en kakelbonte opmaak.
Ik vind dat je maar een rare computer hebt hoor...
en volgens mij je redenen waarom je geen xp wil gebruiken,
vind ik maar flauw, bij windows 98se had je dat in het begin ook maar heb je die op een of andere manier afgezet,
en 'hij vraagt teveel'?... dat noemen ze tegenwoordig beveiliging willem <_< :)
 
'hij vraagt teveel'?... dat noemen ze tegenwoordig beveiliging willem
:lol:


Ik vind het nadeel van 98 dat veel programma's het niet meer ondersteunen (geloof dat ik dat al eens gezegd had).

Maar goed, ik kijk al uit naar windows Longhorn B)

Greets
 
Originally posted by willem1940@18-05-2005, 10:31:11
Linux is voorlopig alleen maar goed voor professionals; mijn kennissen die er in doken zijn gewoonlijk niet meer per e-mail bereikbaar of op zijn best alleen met "platte tekst" en het houdt ze ook mooi van de straat en uit de kroeg, voortaan nergens meer tijd voor over.
In linux kan je best wel html-mails bekijken en niet alleen plaintext mails... Je kan bv thunderbird en firefox installeren (firefox niet nodig maar wel handig)

En in thunderbird kan je ook gewoon htmlberichten lezen hoor ;)

Mijn 'linux-projectje' zal voor tijdens de grote vakantie zijn B)
 
ff over dat 'To Go' grafische niveau van longhorn ik had het eens opgezocht maar ik vind het het heel erg lijkt op windows xp (oke de kleuren maar kwa andere grafische dingetjes enz...

ochja ff afwachten (ik hoop dat mijn processor het aankan 2,4 ghz? :unsure: beetje twijfelen
 
Image18.jpg

Ik vind hem wel mooi ALS hij er zo uit komt te zien.

Greets
 
hhm, waarschijnlijk wel iemand die aan het photoshoppen geweest is... <_< :)
 
Als het er zo uit komt te zien gebruik ik het alleen om mee te experimenteren, die layout ziet er echt belabberd onfunctioneel uit.


Moet toch wel kennis opdoen van dat systeem, want tja, van een systeembeheerder wordt verwacht dat ie alles weet :p.



En mijn ervaringen met linux zijn wel ok, alleen vind ik het jammer dat het installeren van de meeste applicatie wel tekstbased gaat, wat dat betreft zijn de wizards in xp toch wel een uitkomst.

Maargoed, alles beter dan een AS/400 systeem, dat is net een dos machine :p maar wordt nog o zo veel gebruikt. Vooral binnen de kamer van koophandel.

Greetz,
YdieresiS
 
Is meer voor bedrijven.

En het is van IBM.

het is best wel een complex systeem dus lastig uit te leggen.
 
Originally posted by Ydieresis@19-05-2005, 21:29:29
Maargoed, alles beter dan een AS/400 systeem, dat is net een dos machine :p maar wordt nog o zo veel gebruikt. Vooral binnen de kamer van koophandel.
Draait bij ons het hele bedrijf nog op B) , werk er ook dagelijks mee dus :)
 
Originally posted by Piro@18-05-2005, 23:43:41
In linux kan je best wel html-mails bekijken en niet alleen plaintext mails... Je kan bv thunderbird en firefox installeren (firefox niet nodig maar wel handig)

En in thunderbird kan je ook gewoon htmlberichten lezen hoor ;)

Mijn 'linux-projectje' zal voor tijdens de grote vakantie zijn B)
Misschien komt Linux ooit tevoorschijn in gebruikers-vriendelijk te installeren vorm. Wat ik er totnogtoe van in werking zag was best stabiel en deed degelijk aan maar om dat werkelijk goed te runnen moet je tamelijk veel geleerd hebben.
Ik blijf voorzichtig-genteresseerd maar daar blijft het dan ook al enige jaren bij.
 
Ollie: ... en volgens mij je redenen waarom je geen xp wil gebruiken,
vind ik maar flauw, bij windows 98se had je dat in het begin ook maar heb je die op een of andere manier afgezet,
en 'hij vraagt teveel'?... dat noemen ze tegenwoordig beveiliging willem ...

Nee, met Windows 95 zowel als met 98SE kon ik meteen tamelijk goed uit de voeten, ik hoefde weinig uit te schakelen en ook niet veel opties bij te zetten. Wl moest ik in Word2000 erg veel uitschakelen en een paar dingen anders kiezen.

[... 'hij vraagt teveel'?... dat noemen ze tegenwoordig beveiliging willem ...] ...
Ben je van plan om in de politiek te gaan? Regenten doen ook graag aan taalvervalsing, geef iets een andere naam en dan is het voortaan eigenlijk maar goed dat het fout is; van sommige mensen mag ik een gewoon oud woord als "inburgeren" zelfs niet meer in de oorspronkelijke betekenis gebruiken want dat zou tegenwoordig een "racistische" betekenis hebben. Wg met het Groene boekje, denk ik dan maar; ik laat mij mooi geen taal afhandig maken.
 
en als longhorn er is en iedereen gebruikt het

Is .NET dan Standaard in de installatie? dus netzo als Framework.net 2.0 en al die dingen
Dit vond ik op inet

PICT1563.JPG


Zou het echt zijn?
 
Originally posted by willem1940@19-05-2005, 23:16:21


Nee, met Windows 95 zowel als met 98SE kon ik meteen tamelijk goed uit de voeten, ik hoefde weinig uit te schakelen en ook niet veel opties bij te zetten. Wl moest ik in Word2000 erg veel uitschakelen en een paar dingen anders kiezen.

[... 'hij vraagt teveel'?... dat noemen ze tegenwoordig beveiliging willem ...] ...
Ben je van plan om in de politiek te gaan? Regenten doen ook graag aan taalvervalsing, geef iets een andere naam en dan is het voortaan eigenlijk maar goed dat het fout is; van sommige mensen mag ik een gewoon oud woord als "inburgeren" zelfs niet meer in de oorspronkelijke betekenis gebruiken want dat zou tegenwoordig een "racistische" betekenis hebben. Wg met het Groene boekje, denk ik dan maar; ik laat mij mooi geen taal afhandig maken.
ik in de politiek, nee dank je <_< ;) :)
euhm, ten tweede, ik ben geen regent ;) :)
en ten derde , heb je eigenlijk wel geantwoord op hetgeen ik eigenlijk zei
denk in het vervolg een beetje na, over wat je zegt...
sommige mensen hebben, hetgeen je antwoordde, niet door,
dank je
Ollie :)
 
Wat miste je in mijn antwoord, Ollie? Dat jij mijn computer "raar" vindt neem ik gewoon voor kennisgeving aan.
 
zou eerst nog een SP3 uitkomen en IE7 vooraleer Longhorn ... :(

hoop iig dat het niet t lang meer duurt/ uitgesteld wordt , want wil stilaan een nieuwe laptop kopen eigenlijk, maar wil dan ook weer wachten om ineens longhorn te hebben (kost appart wschl weer stukken van mensen om er dan nog eens bovenop te kopen als je een (half)jaartje eerder net een nieuwe lap/desktop had enzo -_- en heb al XP op deze dus wil wel ook iets "nieuws" ineens :)

maar als dat nog een jaar of langer duurt vooraleer Longhorn er is ..... :(
ga ik mss toch maar overwegen om de onderdelen van deze apart te laten vervangen / uitbreiden (nieuw toetsenbord, externe brander/ harde schijf, ..) ipv ineens een nieuwe te kopen denkk :(
Stel dat het maar eerst voor 2007 is ... -_-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan