• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft Longhorn

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

koffiejunk

Gast
Microsoft Windows Longhorn

Longhorn_beta_logo_grande.gif


-------------------------------------------------------------------------

systeemvereisten:
- 5 GHz-processor
- 1 tot 2 Gb RAM
- 4 Gb Harde schijfruimte
- 64-bit

- Tenminste 1 Terabyte harde schijf


Naar verwachting maakt Microsoft deze week op de WinHEC-conferentie de systeemvereisten voor Longhorn bekend. Een gemiddelde Longhorn-pc zou beschikken over een dubbele CPU die draait op een snelheid van tussen de 4 en 6 GHz, ten minste 2 gigabyte Ram-geheugen, een terabyte aan schijfgeheugen, een 1-Gbit Ethernet-poort, Wi-Fi volgens de 802.11g-standaard en een grafische processor die drie keer zo snel is als de varianten die momenteel verkrijgbaar zijn.


-------------------------------------------------------------------------

Volgens geruchten zal de opvolger van Windows XP, die de codenaam Longhorn draagt, in maar liefst zeven verschillende uitvoeringen op de markt gebracht worden. Het gaat om de volgende edities: Starter, Home, Premium/Media, Professional, Small Business, Mobility/Tablet PC en een product dat het gat tussen consument en kleinbedrijf op moet vullen.

-------------------------------------------------------------------------

Microsoft brengt in 2006 Windows Longhorn, de opvolger van het besturingssysteem Windows XP, op de markt. Dat heeft het Amerikaanse softwareconcern vrijdag bekendgemaakt.
Microsoft belooft "belangrijke vooruitgang" op het gebied van prestaties, beveiliging en betrouwbaarheid. De eerste testversie wordt later dit jaar verwacht.
Oorspronkelijk rekende de IT-wereld erop dat Longhorn in 2005 voor consumenten verkrijgbaar zou zijn. De introductie heeft vertraging opgelopen doordat programmeurs van Microsoft al hun aandacht moesten vestigen op het dichten van gaten tegen virussen.
De softwareontwikkelaar uit Redmond, Seattle is onlangs begonnen met de verspreiding van Service Pack 2. Dit is een gratis brokje extra software voor Windows XP dat een belangrijke beschermingswal moet zijn.

-------------------------------------------------------------------------

Voor een enorme zaal met honderden developers lichte Chief Software Architect Gates een tip van de Longhorn sluier op met onder andere een demo van het besturingssysteem. Het bureaublad tijdens de demo bevatte de reeds bekende sidebar met klok, msn buddies een rss-feeds. Overigens is de inhoud van de sidebar configureerbaar. Het Longhorn-systeem bestaat uit vier onderdelen: de fundamentals, met daarin het basis besturingssysteem. Daar bovenop liggen drie andere lagen: Avalon, WinFS en Idigo. Avalon is de naam die Microsoft geeft aan het nieuwe op vector graphics gebaseerde presentatiesysteem van Windows. Dankzij die techniek krijgt Windows onder andere transparate, flexibele schermen en de mogelijkheid om bijvoorbeeld in een willekeurig document een naadloos venster met video te integreren. Holy Grail De mogelijkheden van WinFS zijn voor Gates "a long time holy grail". WinFS is het nieuwe bestandssysteem in Longhorn wat er voor zorgt dat data gestructureerd wordt opgeslagen. Daardoor gaat zoeken sneller en kan data op nieuwe manieren georganiseerd worden. Met het nieuwe bestandssysteem is het bijvoorbeeld mogelijk om alle communicatie van een contactpersoon centraal vanuit de verkenner te benaderen. Of het nu e-mail, msnchat-geschiedenis, of desnoods faxen zijn. Het is niet meer nodig om alle daarvoor de diverse programma's voor de openen en zo de berichten bij elkaar te sprokkelen. WebServices Het Indigo-onderdeel tot slot handelt alle communicaties met de buitenwereld af, voornamelijk gericht op WebServices. Microsoft zet alles op alles om deze communicatie manier op de voorgrond te krijgen. WebServices is een poging van de industrie om platform onafhankelijk verbindingen tot stand te brengen tussen diverse applicaties en besturingssystemen. Zo liet een demo zien hoe een programma vanaf een website met 1 muisklik genstalleerd en gelanceerd werd. De Web Services Interoperability Organization (www.ws-i.org) is nog bezig met het voltooien van de richtlijnen voor het gebruik van web services.

-------------------------------------------------------------------------

Microsoft is van plan om touchscreen mogelijkheden toevoegen aan Longhorn. De ondersteuning voor touchscreen zal bovenop de ondersteuning komen voor input door een pen zoals dat bij Microsofts Windows XP Tablet PC-editie al het geval is.
Microsoft hoopt dat door touchscreen-functionaliteit in Longhorn meer computerfabrikanten touchscreens gaan toevoegen aan hun mobiele computers, en dan specifiek hun tablet-pcs.
Het kan zijn dat de ondersteuning voor touchscreen beperkt zal blijven tot de tablet-pc versie van het nieuwe besturingsysteem, maar vertegenwoordigers van Microsoft lieten weten dat het misschien ook in alle edities van Longhorn zal zitten.

-------------------------------------------------------------------------

Alle oude interface-richtlijnen kunnen de prullenbak in. Microsoft is bezig met het voltooien van nieuwe richtlijnen onder de naam User Experience Guidelines waarin de gebruiker centraal staat. Het geheel komt terug in Longhorn onder de naam Aero. Microsoft is niet scheutig met voorbeelden van Aero. Slechts in een enkele sessie op de Professional Developers Conference in Los Angeles krijgen de developers een glimp van de zogenoemde nieuwe User Experience. Veel verder dan doorschijnende vensters en fraaie venstereffecten gaan die voorals nog niet. Aero is niet zo zeer een onderdeel van het Longhorn bouwschema waarin Avalon (de presentatielaag), WinFS (het bestandssysteem) en Indigo (de communicatielaag) zitten, maar meer een beschrijving van hoe je de mogelijkheden van deze onderdelen kunt combineren om een betere gebruikerservaring te krijgen. Slecht "Nu geven we gebruikers vaak een erg slecht gevoel", zo geeft Hillel Cooperman toe tijdens een sessie over Aero. Cooperman werkt voor Microsoft aan de vormgeving van Longhorn. Tijdens de presentatie liet hij een voorbeeld zien van hoe het niet moet: wat een gebruiker allemaal doormaakt als hij in XP wil printen terwijl er geen printer is genstalleerd. Een heleboel schermen, een helpfunctie die geen soelaas biedt en de gebruiker die achterblijft zonder printer, maar met het gevoel dat hij iets niet goed heeft gedaan. Dat moet anders, slimmer, in Longhorn. Cooperman gaf een voorbeeld waarin gebruiker A een bestand deelt in Longhorn met gebruiker B. Op het moment van delen, krijgt gebruiker B een popup dat er bestanden met hem gedeeld zijn. Een ander voorbeeld is een mediaplayer in de Longhorn Sidebar waarvan de knoppen verborgen blijven, totdat de gebruiker er met de muis overheen gaat: het hele scherm wordt rustiger door minder knoppen, maar de mogelijkheden van de mediaplayer blijven wel beschikbaar.

-------------------------------------------------------------------------

Als we het van analisten mogen aannemen zal Longhorn, de codenaam voor Microsofts opvolger voor Windows XP (Reloaded), met stevige systeemvereisten komen. Deze zouden bestaan uit 'hetgeen tegen die tijd mainstream zal zijn' en volgens een aantal analisten zou dat kunnen betekenen dat Longhorn een processor equivalent aan een op 5GHz geklokt huidig model, een slordige twee gigabyte aan intern geheugen, PCI Express-sloten en een breedbeeld-monitor als systeemeisen zal hebben. Gezien de relatief hooggegrepen specificaties is het niet ondenkbaar dat het gaat om aangeraden systeemeisen, om ten volle te kunnen gebruikmaken van alle features in Longhorn. Daarnaast zou er een constante internetverbinding aanwezig moeten zijn voor het bureaublad, aldus de bron. Zegsmannen van Microsoft zouden ook al te kennen hebben gegeven dat bepaalde features van Longhorn op het gebied van graphics en veiligheid niet op bestaande hardware zullen draaien. Met name voor 'trusted computing mode' zou er nieuwe hardware moeten aangekocht worden, voorzien van een speciale chip.

Voor computers die op het gebied van graphics minder krachtig zijn zou een upgrade eveneens noodzakelijk kunnen zijn, zo vermeldt de bron. De reden die men hiervoor aandraagt is dat het beeld gerenderd zou worden behulpens vectorgraphics, in plaats van de bitmapgraphics die aanwezig zijn in de huidige Windows-versies. Het is echter de vraag of het ene wel degelijk een gevolg is van het andere, aangezien het gebruik van vectorgraphics niet noodzakelijk zwaardere grafische eisen stelt. De analisten hebben ook een aantal verwachtingen gepubliceerd over Windows XP Reloaded, de 'vernieuwde' versie van Windows XP die Microsoft volgens geruchten in de relatief lange periode tussen het heden en de release van Longhorn zou willen uitbrengen. Hoewel in het verleden iets anders werd gemeld, denkt een aantal onder hen dat deze Windows-versie wel degelijk een aantal Longhorn-features aan boord zal hebben, op het gebied van veiligheid en multimedia.

-------------------------------------------------------------------------


Bron(nen):
PCM
The Inquirer
Tweakers.net
Windows Longhorn logo
BasVal
Caomputable
 
f*ck, dat word dus toch nog een nieuwe computer voor het einde van dit jaar :angry:

Maar uhm, wat vinden jullie van dit nieuwe besturingssysteem??


Positief of Negatie en waarom??

B)

Greets
 
ik ben er wel positief over,,, xp veroudert ook een keer hoor B)

maar het zal toch geen 3 ghz bezitten, dat kunnen ze niet maken tegenover de mensen die "niet zo'n goed pc hebben" en van plan zijn om niet een nieuwe te kopen ... maarja let's see ;)
maar vind het wel gekken werk dat je dan voor longhorn zoveel aanpassingen moet doen,

miss heeft linux toch een kans in de toekomst? ;) wie weet
 
het zal wel zo zijn maar mij lijken de systeemeisen ook wat overdreven 3ghz okeee?
maar 2gig ram en 1 terabyte hd lijkt me ook wat veel van het goede ;)
 
Systeemeisen zijn wat over de top voor begin 2006, dat gaan we niet halen.

En als het er wel zou zijn is het enorm duur.
 
Ik denk toch niet dat die system requierments kloppen hoor...

Het aantal Ghz doet er tegenwoordig niet veel meer aan... Een amd heeft altijd minder ghz dan het te vergelijken pentium model... De snelheid van de processor hangt eerder af van de cache en de bouw van de processor... (Wanneer rekent men nu eindelijk es af met de ghz-mythe)


Tenminste 1 Terabyte harde schijf <-- dat is het belachelijkste wat ik ooit gehoord hebt... Alsof je minimum een terrabyte schijf nodig hebt om longhorn te installeren :huh: De grootste mainstream hd's die ze momenteel hebben zijn denk ik 500GB...


Ik weet niet vanwaar je die specificaties haalt hoor, maar ik denk toch dat het niet de juiste zijn...
Dit gaat microsoft nooit doen, want bijna iedereen zou zijn syteem moeten upgraden... Ik las al ergens dat minimum requirements voor longhorn dezelfde zullen zijn als de recommmended requirements voor XP

http://groups.msn.com/BLACKCOMBLONGHORN/ge...Last=290&CDir=1
 
ik ken iemand die'm hd maar werkte opeens niet meer, zou microsoft wel iets tegen gedaan hebben <_<


hij's wel mooi!
 
Die SR zijn echt bullshit...
Maar Windows Longhorn was ook de betversie van Windows XP!
 
Die system requirements kloppen NOOIT.

Dan kan ik alleen nog mijn videokaart, dvd-brander en moederbord houden en de rest kan ik de vuilnisbak ingooien. :p

Maar het lijkt me wel leuk om een nieuw besturingssysteem te hebben. Wordt eens een keer tijd voor iets anders
 
jup,,, aan welke prijs zou je dan moeten denken :huh: ?

ik denk rond de 2000,- per maand maarja wat denken jullie? :rolleyes:
 
Zou het dan eigenlijk nog de moeite zijn om dit jaar nog een windows xp te kopen,
als volgend jaar longhorn uitkomt....? <_< -_-
Zou er zoveel veranderd worden....? <_< -_- :)
 
heej heb wat gevonden op internet, Microsoft Longhorn zal zich aanpassen aan oudere pc's:

Windows-gebruikers hoeven niet meteen naar de winkel te hollen voor een compleet nieuwe computer bij de lancering van Longhorn. Het toekomstige besturingsysteem van Microsoft zal - in aangepast vorm - ook draaien op relatief oudere pc's.

Traditioneel gaat de lancering van een nieuw besturingssysteem van Microsoft gepaard met een rush naar de computerwinkel, hetzij om een volledig nieuw systeem te kopen, hetzij om de bestaande hardware te upgraden naar minstens de aanbevolen systeemvereisten.


Longhorn, de langverwachte opvolger van Windows XP, moet hieraan een einde maken. Hoewel Microsoft nog altijd behoorlijke eisen stelt voor het optimaal functioneren van het toekomstige besturingssysteem, zal Longhorn ook draaien op relatief oude computers.

Maar de ene Longhorn zal de andere niet zijn: afhankelijk van de capaciteiten van uw computer zal het besturingssysteem er anders uitzien en meer of minder functies bevatten. "In tegenstelling tot XP kan Longhorn zich aanpassen aan uw computer", aldus Richard Russel, programmeur bij Microsoft.

Computers met een snelle 3 GHz-processor en 1 GB RAM-geheugen zullen alle toeters en bellen van het nieuwe besturingssysteem aankunnen, zoals geavanceerde grafische menu's en het afspelen van meerdere videostreams. Oudere computers met niet meer dan 128 MB geheugen moeten het stellen met een eenvoudige grafische schil en minder mogelijkheden.

Microsoft voorziet minstens vier verschillende grafische niveau's voor Longhorn. Aero Glass, het meest geavanceerde niveau, voegt driedimensionale effecten en overgangen toe aan de grafische interface. Minder zware computersystemen als laptops krijgen met 'To Go' een aangepaste versie, zonder de grafische hoogstandjes. Wie niet veel boodschap heeft aan vernieuwing van het uiterlijk, zal kunnen kiezen voor een klassieke weergave die lijkt op XP of zelfs Windows 2000.

De flexibiliteit van Longhorn betekent dat Microsoft haar klanten moeten leren wennen aan het idee dat het kunnen draaien van Longhorn niet betekent dat alle mogelijkheden van het besturingssysteem beschikbaar zijn. Microsoft wil daarom een nieuw logo-programma introduceren, zodat klanten meteen zien of een computersysteem aangepast is aan de vereisten van Longhorn.

Een tweede uitdaging is het bepalen van de optimale instellingen van Longhorn. Volgens Russell is het de bedoeling dat het besturingssysteem zich automatisch aanpast aan de mogelijkheden van een gegeven computersysteem, al moeten gebruikers nog altijd eigenhandig de instellingen kunnen aanpassen. "We willen voorkomen dat klanten in het wilde weg moeten gokken of hun computer al dan niet Aero Glass kan weergeven", aldus Russell.

Met een bijdrage van Ina Fried, News.com

Bron:Zdnet.nl
 
Dus geen paniek voor de mensen met iets een "mindere" pc onder ons ;)
 
Oh ja, De release van Longhorn zal miss nog wel eens worden uitgesteld :p Service pack 2 hebben ze ook zo altijd maar blijven uitstellen...
En trouwens, ik vind dat XP nu prettig en stabiel werkt, dus zie ik nog niet direct de reden om een nieuw besturingssysteem aan te schaffen... (miss ga ik es linux installeren op een andere partitie :D)
 
Originally posted by ikki007@18-05-2005, 06:10:35
Linux zal ik zelf nooit nemen..
Als je er nou eens bijzet waarom je Linux nooit zou nemen...

Ik heb geen idee, ik ben zelf nog zeer tevreden met mijn 98SE versie op mijn computer :p , hoewel ik de laatste tijd steeds meer het probleem krijg dat ik programma's niet geinstalleerd krijg vanwege 98SE. Maar ik denk dat ik dan nog wel dan gelijk overga naar Longhorn.

Greets,
 
Linux is voorlopig alleen maar goed voor professionals; mijn kennissen die er in doken zijn gewoonlijk niet meer per e-mail bereikbaar of op zijn best alleen met "platte tekst" en het houdt ze ook mooi van de straat en uit de kroeg, voortaan nergens meer tijd voor over.

Voorlopig kan en doet Windows98SE alles wat ik nodig heb, zolang ik er maar geen IE6 op zet want die molt dan via het "adresboek" en de combinatie van OutlookExpress samen met Hotmail/Messenger mijn Windows binnen 2 dagen en dan moet ik de boel weer formatteren en opnieuw opbouwen.

XP wil ik niet want is mij te ongehoorzaam, eigenzinnig en praat te veel, overbodige tussenvragen enzo, installeert zich bovendien met alle opties op "ja" die ik NIET wil en heeft alles wat ik moet opzoeken om dat tot de orde te roepen verstopt zitten in hoekjes waar ik moeizaam achter kom.
Wel is XP erg sterk, stabieler dan W98se.

Natuurlijk dreigt W98SE snel achterop te raken. Ik hoop dat er een systeem komt dat net zo bespeelbaar n gehoorzaam is als W98se maar met wel de stabiliteit en NIET de toeters/ bellen/ neurosen van XP want XP maakt ondanks de systeem- en programma-snelheid MIJ langzaam.
Ook de vormgeving van XP vind ik onaangenaam, steeds veel te veel woorden in beeld en kakelbonte opmaak.

O ja, Martijn: mijn W98se is veranderd/ge-upgraded middels Office2000-update; de schaarse keren dat er nog onstabiliteit optreedt laat ik niet meer de Windows-setup zich verversen maar de Office-2000-setup. Daarom laat ik ook alle update-bestanden op schijf staan zoals ze binnenkwamen want dat spaart bonken tijd uit bij "herstel".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan