• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Enquete In Php

Status
Niet open voor verdere reacties.

YdieresiS

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
36.385
Waarderingsscore
468
Hallo webdesigners.

Ik wil graag een enquete maken in PHP,
En nu had ik gehoor dat er programma's zijn waarin
je dit kan laten doen. Door de vragen en meerkeuze antwoorden in te vullen.
Nu is mijn vraag, kent iemand dat, en weet ook iemand waar dat vandaan te halen is?


Als dit niet mogelijk is, zou een makkelijk te bewerken php script ook wel handig zijn.
Een script waar ik makkelijk zelf vraagen en meerkeuze antwoorden kan invoegen.

Kom niet met al te uitgebreide dingen, want ik begin net met php, maar wou wel graag een enquete op mijn site zetten. Als ik verder was had ik het zelf geprobeerd, maar helaas.


Kom maar met oplossingen :D

Greetz,
YdieresiS
 
de antwoorden moeten die via een mail naar jou komen, of moeten die in een database worden opgeslagen?
 
Via de mail,

Sorry dat ik het er niet bij heb gezet.
Maar het gaat voor een publieksjury.
Met daarbij een aantal vragen over de organisatie
van het evenement.
 
Dit moet volgens mij werken:

Code:
<?PHP
if(isset($_POST)){
	$bericht = "Enquete ingevuld:\n";
	foreach ($_POST AS $veldnaam => $waarde){
 $bericht .= $veldnaam.': '.$waarde."\n";
	}
	mail('jij@email.be', 'Enquete ingevuld', $bericht);
}
?>


Dan moet je in je form gewoon velden aanmaken, dus:

<input type="text" name="afzender" />
<input type="text" name="emailadres" />

P.S. je voert best nog een extra controle uit om te kijken of de velden wel ingevuld zijn ;)
 
Op Download.com zijn er ook genoeg programma's te vinden.
 
ik denk zelf dat je het makkelijkste met een database kan gaan werken zodat je per user de results kan zien en het gemiddelde van alle users kan zien.
 
Originally posted by NaNo@21-05-2005, 15:03:09
ik denk zelf dat je het makkelijkste met een database kan gaan werken zodat je per user de results kan zien en het gemiddelde van alle users kan zien.
dit lijkt me inderdaad een stuk handiger dan alle mailtjes te gaan doorlezen en alle antwoorden te gaan optellen:p...
 
Tjah als jullie daar ook iets op weten kan dat natuurlijk altijd.
 
ik zal - als je wil - eens kijken of ik iets voor je in elkaar kan zetten..
Er zal wel even overheen gaan als je ook de vragen enz dynamisch wil hebben (doormiddel van iets van een admin panel oid) het word dan wel een aardig scrippie..

Je heb wel beschikking over een mysql database op je host toch ? (weet je toevallig welke versie)
En hoeveel enquete vragen moet de enquete gaan worden ?? (ivm eventuele pagenumbers in het script)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan