• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 98 spellen spelen op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashley91

Nieuw lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,
Ik heb al verschillende sites benaderd maar nog geen enkele heeft mij duidelijk geholpen. Vandaar dat ik zelf een topic open.

Ik heb een spelletje uit 1998 die ik graag wil spelen. Maar ik heb nu windows vista, en dit lukt natuurlijk niet..

Ik weet dat er manieren zijn, maar de meeste uitleg is engels en dat begrijp ik niet echt.

Als ik de CD-rom opstart, gebeurd er niks. Als ik naar de schijf ga en ik open deze, dan staan er veel bestanden. Als ik er op en klik staat er :

'' De versie vna dit bestand is niet compatibel met de Windows-versie die word uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86- (32-bits) of x64- (64-bits) versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software''.


.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee!
alvast bedankt!
 
Als je eerst eens verteld over welk spel het gaat. Dan kunnen we je beter helpen.

Heb je al geprobeerd om de compatibiliteitmodus aan te passen?
(Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Compatibiliteit (Als dit in Vista zit...))
 
Om welk spel gaat het precies?
 
Remmy meer posts nodig? Waar begint mijn post mee?
 
Hoi,

jaa echt een best oud spel..
Max en de geheime formule.

Die compabiliteit staat nergens bij mij bij bureau accesoires ofzo.. :(
 
Bureau accessoires?
Dat krijg je helemaal niet als je met de rechtermuisknop op een bestand klikt.
 
Rechtermuis knop op de CD of (als je hem al geinstalleerd hebt op het icoon)


dan eigenschappen > compaliteit > en dan zie je het wel staan.

Succes
 
Systeemeisen: Een IBM PC of 100% compatible, Windows 95, 98 of NT 4.0, 486 of hoger, 8 MB RAM, SVGA-kaart vanaf 256 kleuren, geluidskaart en muis

Klik met de rechtermuisknop op het icoontje en dan eigenschappen.
Ga naar het tabblad Compatibiliteit en verander de instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan