• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oude diskettes formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

De Hulk

Gast
Ik heb nog een groot aantal oude diskettes. Bestanden zijn verplaatst naar de HDD. Incidenteel heb je wel eens bestanden die je weggeeft. Maar eerst wil ik de oude diskettes formatteren. Hoe doe ik dat? Met XP wordt alleen FAT aangeven en snelformatteren en opstartdiskette. Ik kan ook met/via MS-DOS werken.

Wat FAT of NTFS en welke opdrachtregel?

format a:/ FAT of NTFS nog meer?
label hoeft niet
 
Als ik je goed begrijp wil je dan via batch/opdrachtprompt de diskettes formateren?
 
Ja, dat begrijp je goed. Ik ben met opruimen bezig en heb al honderden diskettes weggegooid maar ik wil er een stuk of dertig bewaren.

Ik moet snel werken en daarom ben ik al verder gegaan.

cls
cd\
format a:/x/v:Lege_schijf
dir a:
in een bat bestand

echter er wordt iedere keer gevraagd, wilt u nog een diskette formatteren. Hoe schakel ik dat uit? Dus >N (Nee) > Enter (automatisch)
via Doskey geef ik zelf wel het commando (eerst moet die 'dir' komen ter controle)

Alles gelukt en afgewerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan