• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geluid dempen

Status
Niet open voor verdere reacties.

romeo

Gevestigd lid
Lid geworden
18 apr 2007
Berichten
433
Waarderingsscore
0
hey,

het schoot me opeens te binnen dat ik hier misschien wat tips zou kunnen krijgen.

nu is het zo dat ik binnenkort ga verhuizen en ik dus mijn hele kamer opnieuw moet gaan opknappen etc. ik wilde graag proberen om mijn kamer geluidsdicht te maken zodat ik gewoon mijn muziek op de speakers kan draaien. ipv altijd maar met een headset op. ben zelf uiteraard nog druk bezig met zoeken op het internet, maar ik dacht, niet geschoten is altijd mis. dus ik vraag het gewoon.

heeft iemand hier zelf ook naar gezocht/gevonden of heeft iemand hier ook maar in een zekere mate verstand van? het liefste wil ik dat de extra isolatie niet al te veel ruimte uit de kamer wegneemt natuurlijk.


bvd, romeo
 
De meeste (en beste) isolatie bestaat uit dikke piepschuimen lagen aan de muur, zoals je vaak in studio's ziet.
Echter, dit vreet zeer veel ruimte!

Ik heb wat voor je op internet gezocht, en echt veel andere manieren kan ik niet vinden, helaas.
Wellicht hebben andere leden nog suggesties.

Succes!
 
Dat is ten eerste niet mooi, en ten tweede lijkt me dat het niet werkt?
 
Dat werkt geloof ik wel, nooit geprobeerd ofz, maar is me ooit verteld.
 
eier doosjes ,piepschuim zijn gn geluidsdempend materialen ,
en als jij het echt geluids dicht wil maken dien je de muren ,plafonden de vloer te behandelen ..

voor de muren en de plafond gebruiken ze golvend geluidsdempenende platen..

voor de vloer zijn er weer ander nodig ..

bezie deze link ...http://www.houtboerke.be/geluidsisolatie.php


ik heb zelf een geluidsdichte ruimte aangemaakt in mijn gebuur zijn garage ...deze oefent er met zijn groepje ....
3 gitaristen ..1 drummer..1 synthesizer..en heb der gn hinder van ,alles werdt er geluidsdicht gemaakt ..plafond,muren en de vloer
** ruimte verlies heb je altijd tenzij je kurk aanbrengt tegen de vloer,muren en de plafond maar besef wel kurk houd niet alles tegen
 
Ja hebt van die piepschuim platen in vorm van eier doosjes maar dan veel groter die zijn te bij een willekeurige bouwmarkt..
 
Ja hebt van die piepschuim platen in vorm van eier doosjes maar dan veel groter die zijn te bij een willekeurige bouwmarkt..

die platen die jij voor heb ,zijn die grijs van kleur zoja zijn die niet van piepschuim gemaakt ! als het die platen zijn ...wel die kunnen daarvoor dienen alleen heb je dan het eierschaal effect , terwijl de in mijn vorige post de muren ,plafond en zelfs de vloer gewoon glad blijven ...het materiaal dat ik aanbeveel is geluidsdempend en warmte/koude isolerende ..echt een klasse product want je kunt de muren behangen of verven
 
Heb me hier zelf laatst ook even in verdiept, voornamelijk om de geluidsoverlast van de cv installatie te beperken. Google eens op "Geluiddempende panelen", "Geluiddemping" en "Geluidisolatie". Hiermee vind je vele mogelijke oplossingen.

Kant en klare geluiddempende panelen zijn er in alle soorten en maten te krijgen, maar zijn relatief duur. En je moet rekenen op een dikte van minimaal 5cm voor goede demping.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan