• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 Utp Kabels verbonden geen connection

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDMan

Bekend gezicht
Lid geworden
23 aug 2006
Berichten
135
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb 2 Utp Kabels verbonden met behulp van een koppelstuk ( Lengte 2 maal 15 meter). Nu krijg ik echter geen verbinding met de PC vanaf de router.

Verbind ik een andere kabel ( dwars door de kamer van 15 meter) dan wel verbinding. Wat kan de oorzaak zijn???

Vr gr
 
En van de kabels of het koppelstuk kan de oorzaak zijn.

Om uit te sluiten:
- versleep de computer dichter naar de router en gebruik n korte kabel. Heb je nu wel signaal?
- gebruik nu de andere korte kabel. Heb je nu wel signaal?
Indien beide keren "ja", dan is het koppelstuk de boosdoener.
Indien n van beide keren "nee", dan is de betreffende kabel de boosdoener.
 
Dank je voor antwoord.

Heb het koppelstuk apart getest en die is goed.
Dus ligt het aan de kabels die aan elkaar moeten.
Ik krijg echter geen verbinding. Kan de totale lengte een rol spelen??

Ik heb de 2 kabels door een buis getrokken met daartussen uit de buis het koppelstuk.
Heb daar ook al wat geprobeerd met de derde kabel maar krijg hoe dan ook geen verbinding.
Dus zouden beide kabels kapot kunnen zijn???

Grtz
 
Maximale lengte cat5(e) is 100 meter. Dat haal je niet, dus dat is het probleem niet.

Hoe heb je de kabels door de buis getrokken? Zaten de stekkers er al aan of heb je dat zelf gedaan? Als de stekkers er al aan zaten, heb je ze afgeplakt toen je ze door de buis/muur heen voerde?
 
Hallo

Ja heb ze wel afgeplakt en met behulp van een trekveer er doorheen

grtz
 
Dan zit er toch niks anders op dan de kabels f door te meten f uit de buis te halen en te vervangen...

Ik zou dan trouwens gelijk gaan voor 1 kabel van 30 meter... Koppelstukjes zijn nooit fijn...
 
zijn ze beide cross linked. Kijk of de keuren precies hetzelfde zijn. ER zijn dus twee soorten utp-kabels. En je moet goed kijken om te zien met welke je van doen hebt. Als je een beetje technisch bent zou je er zelf (als het geen cross is) er een cross van maken.
 
Ik zou er geen cross-over kabel van maken... Tussen router en PC horen geen cross-overs, die horen tussen PC en PC...
 
Hallo

Er wordt nu ook gesproken over een cross over kabel.

Welke is dan de beste tussen router en pc

Vr gr
 
Wat Gollem zei, Geen cross tussen router en pc. Maar als je het verschil wilt zien moet je even zien of de kleuren prcies hetzelfde zijn, zeg maar op dezelfde volgorde. Als je een gewone utp aan een cross over bevestigd, zit daar vast je probleem.
 
Dit is cross-over:
utp_crossed_colors.gif


En dit is straight:
utp_colors.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan