• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ram (SD-Ram) probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCWIN

Gevestigd lid
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Hallo ik heb een probleempje met de ram in mijn compaq deskpro Ep 6350/6400 ik heb er 128 mb ram in zitten maar hij werkt op 64 mb weet er mischien iemand wat van?
alvast bedankt
 
Hmmm, standaard is die PC rond 1995/96 uitgekomen met 64MB werkgeheugen en Windows 95.

Mogelijk is het tweede latje ondertussen kaduuk!
 
bedankt voor je reactie bedoel je de plek voor de ram of de ram reepje?
 
Ik bedoel datgene wat jij reep noemt!

Maximaal mag er 384MB in deze computer!

Welke Windowsversie heb je er nu eigenlijk inzitten? (vraag uit nieuwsgierigheid).
 
Windows Xp
zonder service pack
 
Tijd voor een nieuwe pc? Om die ouwe weer op te lappen met een paar nieuwe reepjes geheugen (tot max. 384 Mb) is eigenlijk lood om oud ijzer.
Windows XP heeft 1 gig nodig om echt lekker te draaien en 384 Mb is dan erg weinig. Alleen al Windows XP zelve vreet al zoveel geheugen alleen op. En dan moet er nog geheugen beschikbaar zijn voor applicaties.

Je kan beter een nieuwe pc kopen met minimaal 2 gig geheugen.
 
Je kan ook controleren of de snelheden hetzelfde zijn. Als de ene bv 333Hz is en de andere een 666Hz, werkt aleen eentje.
 
Je kan ook controleren of de snelheden hetzelfde zijn. Als de ene bv 333Hz is en de andere een 666Hz, werkt aleen eentje.

Nee, dan werken ze allebei nog wel, alleen wordt de snelste beinvloedt door de traagste.

De topicstarter kan beter een nieuwe pc kopen dan extra geheugen plaatsen. Is ie weer up-to-date voor een paar jaar.
 
je kan de bios updaten als er nog een update is.
ik weet vanuit verleden dat die compaq dingetjes vaak problemen hadden
met sommige PC133 modules dat ze de helft maar zagen.
ander module proberen.

Snap de antwoorden nieuwe pc kopen blabla niet ?
laat TS lekker hobbyen :wacko:
 
je kan de bios updaten als er nog een update is.
ik weet vanuit verleden dat die compaq dingetjes vaak problemen hadden
met sommige PC133 modules dat ze de helft maar zagen.
ander module proberen.

Snap de antwoorden nieuwe pc kopen blabla niet ?
laat TS lekker hobbyen :wacko:

Compaq's waren vroeger inderdaad probleem dingen. En de BIOS alleen updaten werkt niet echt. Je bent gebonden aan wat er maximaal op het moederbord en wat er maximaal door het systeem behapt kan worden.

Ik heb ff gezocht op de site van HP over info van deze pc.
Het moederbord kan max. 384 MB aan, 168-pin, 66MHz DIMM.

Ik denk niet dat een BIOS update deze probleem echt zal verhelpen.

Link: http://bizsupport1.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01130939/c01130939.pdf
 
Stuur mij een pb met je adres en stuur je gratis een 3 reepjes van 128. Heb je volle bak!
 
ik had zoiets in mijn hp desktop, zitten 4 latjes in 2 blauw 2zwart
en ik had 2x 2 dezelfde reepjes en dezelfde moeten in dezelfde kleur dat had ik eerst niet en werdt ie ongelovelijk traag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan