• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 Hitte probleem geheugen of Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Easteregg

Nieuw lid
Lid geworden
30 mrt 2011
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Hallo ik ben nieuw op dit forum
en ik zit met een probleem ik heb 2 weken bij alternate een nieuwe computer gekocht en laten assembleren en door hun in elkaar laten zetten.

Toen ik hem binnen kreeg heb ik gelijk zelf windows er op gezet alles liep als een trein maar na een paar minuten nadat ik de drivers had geinstalleerd liep mijn computer muur vast het scherm de muis en het toetsebord werkte niet meer.
De reset knop was de enige optie als ik in de logboeken kijk van windows krijg ik het volgende :

Toestand : Kritiek

Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-03-30T12:17:07.019213100Z" />
<EventRecordID>14389</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Frank-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>

Ik heb op andere forums ook al mensen gevraagt om mij te helpen maar dat is niet gelukt ook heb ik andere posts gezien op de windows forums met het zelfde probleem. En daaruit blijkt dat het gaat om 2 audio drivers ik zelf heb er ook 2 maar als ik er 1 verwijder en de andere hou dan loopt hij als nog vast.
Weet er hier misschien iemand Die een geheugen test weet want ik ben ten einde raad hier onder staan nog de tempraturen van mijn computer.

Gekeken met het programma Speedfan.

System : 28
CPu : 47
Aux : 60-70
Smiovt4: 29
Smiovt5 :29
Smiovt6 :29
Hd : 28
Core :0

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
Hoi Easteregg en welkom.

Om je goed te kunnen helpen, wil jij dan de onderdelen van jouw PC posten?

Want waarom twee verschillende audiodrivers benodigd worden, is mij een beetje een raadsel!
 
Oke hier zijn mijn Al mijn onderdelen

Amd Phenom ii x4 965
2x 2gb ddr 3 1333 mhz Kingston
Ati radeon Sapphire hd 5770
Ocz Voeding 700 watt
Samsung 1 tb harde schijf.
Asrock 870 extreme3 moederboard.

Als ik naar Apparaat beheer ga dan staan er bij geluid 2 dingentjes ik heb op de andere forums gelezen ( windows forums ) dat als je 2 audio drivers hebt je computer kan vastlopen.

Tijdens de installatie van windows was er niks mis. het begon nadat ik de drivers had geinstalleerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben je begonnen met de chipset drivers???
en DAARNA pas met de andere drivers??
 
Ik weet alleen dat ik het cd'tje van het moederboard heb geinstalleerd en daarna de Ati Video kaart drives. Meer niet dat ik weet
 
draaien de koeling fans eigenlijk wel????
 
easteregg

download op de support site van asrock de laatste drivers en daarna die van uw videokaart ook maar dan op de site van sapphire en begin gewoon opnieuw met alle nieuwste drivers , misschien wel iets meer werk maar het loont waarschijnlijk wel . op de bijgeleverde driver cd's staan zelden de nieuwste drivers op .
 
Ik heb alle Drivers opnieuw geinstalleerd maar zonder succes hij blijft nog steeds vast lopen ook loopt hij vast bij het windows tekentje Bij Windows starten dat het een vlaggetje word.
 
Ik heb nog is goed de microsoft Pagina's doorgelezen en er zijn veel mensnen met dit probleem ik heb het volgende allemaal geprobeerd

- Memory Test gedaan Niks aangegeven
- Sound drivers verwijdert verwijdert en opnieuw geinstalleerd ook niks
- Video drivers opnieuw opnieuw geinstalleerd ook niks
- Reinstall windows 7 Geen effect?
- Memory van 1333 mhz naar 1066 mhz Gezet Ook geen effect

Ik heb de voltage's Bekeken maar ik heb geen idee wat normaal is zou iemand zijn of haar voltage's hier onder kunnen noteren?

Ik heb echt geen idee meer waar het zou aan kunnen liggen nog iemand een idee?
 
als je niet aan het overclocken(OCen) bent, dan voldoet de standart voltage,dat wil zeggen,, alles op auto in het bios.
ik neem aan dat je een LEGALE windows versie erop hebt staan???!!
--- automatische edit ---
download en installeer vanaf hier http://www.asrock.com/support/download.nl.asp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
welke bios versie heeft jouw moederbord ? volgens mij zou het beste zijn dat het minimum de versie 1.50 is , de recentste is versie 1.60 . de reden dat ik dit vraag is omdat bij de versie 1.50 een update voor de cpu code is . indien je een lagere versie hebt zou ik toch overwegen om uw bios te updaten ( neem dan ineens de recentste versie 1.60 ) let wel op dat een bios updaten niet zonder gevaar is indien je niet weet waar je mee bezig bent . indien jouw kennis hiervoor niet goed genoeg is vraag dan iemand die jou kan of wil helpen . uw geheugen naar 1066Mhz zetten hoef je helemaal niet te doen omdat zowel uw moederbord als uw cpu hier compatibel mee zijn .

suc6
 
Hartelijk dank voor je reactie ik heb inderdaad een oudere bios versie ik hoop dat het daar aan ligt ik heb met het programma sisoftware sandra lite een benchmark gedaan en die gaf aan dat mijn cpu niet compitable was met mijn systeem dus ik denk dat het mijn bios is.
 
ik heb het zelfde MB en als ik de AHCI drivers installeer van Asrock loop hij ook vast.

Het beste is BIOS 1.60 en de HD op AHCI zetten en dan Win7 erop zetten. Het enigste wat je dan nog nodig hebt zijn de LAN en de USB3 driver, deze kun je apart dl. (En natuurlijk de video drivers)

Microsoft heeft prima AHCI en chipset drivers in Win7 en het maakt voor de snelheid niks uit.
 
indien je wil overgaan tot een bios update raad ik je aan om het via de instant flash methode te doen omdat dit volgens mij de veiligste methode is . indien je dit niet wil of kan doen raad ik je als tweede methode de bios methode aan , in laatste instantie via windows zeker omdat je geen stabiel systeem hebt .

suc6
 
Hallo

Ik heb de bios update gedaan maar ik heb nog steeds last van vastlopers tijdens het gamen en internetten ik heb meerdere forums nog is uitgespit en ik kwam op Microsoft Hotfix voor Random windows 7 screen freezes. Ik weet niet of ik dit wel zal installeren want ik ben bang dat hij weer vastloopt tijdens het installeren van de update. als je je computer dan uitschakeld dat staat er schakel windows niet uit. zijn er gevolgen als hij daar vast loopt?

Gr Easter
 
Hallo Easteregg,

Vanaf je eerste vraag is er veel gedaan met je systeem.
Installeren en denstalleren van componenten.

Zie niet in de correspondentie dat je en passant je register heb schoon gemaakt.
Dit register zit nu waarschijnlijk vol met ongein. :busted:

Mijn advies is formatteer je schijven en installeer Windows opnieuw, met maximaal een driver per sub-systeem.

4711
 
Hallo,

Op andere forums heb ik ook al wat vragen gesteld. en volgens hun ligt het aan mijn voeding. Op mijn moederboard zit een automatische optie genaamd : Turbo ucc die overclockt je pc 7% toen ik dat had ingesteld bleef hij maar vastlopen toen ik het uit had gezet deed hij dat veel minder.

Weet iemand van jullie misschien een site of een programmtje waarmee je kan zien of je voldoende voeding hebt?

Mijn systeem:

Cpu: Amd Phenom ii x4 965 3400 Ghz
Grafische kaart: Ati radeon hd 5770
Moederboard: Asrock 870 extreme3
700W Voeding van Ocz.
4 Gb kingston 1333 mhz geheugen.
Samsung Spinpoint F3 1 TB.
DvD-Brander.
Windows 7 Proffesional.
 
Hallo Easteregg,

Hoewel je beeldkaart, ati radeon hd 5770 reeds 500 watt vraagt
moet je 700 watt voeding zwaar genoeg zijn.

Je totaal benodigde vermogen is gratis te berekenen via een programma dat staat op :

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

succes,

4711
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zet de zijkant open. zet er een grote ventilator op en kijk of hij nog vastloopt. Als hij dan niet meer vastloopt dan heb je een ander probleem en kan hij beter terug naar de maker.
 
A fijn.

Ik heb opgemerkt dat hij ook al vast loopt bij het moederboard scherm en ook in de bios. ik had mijn core speed hoger gezet met een optie en daardoor bleef hij meer vastlopen. die heb ik uitgezet en nu is het minder geworden nu lijkt mij het dan toch een te kort aan voeding?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan