• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dual monitor, vga en hdmi poort.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcujorick

Nieuw lid
Lid geworden
3 apr 2011
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Goedemorgen allen,

In mijn computer heb ik een VGA ingang en een HDMI ingang. Door een splitter vga vga heb ik beeld op mijn tv van mijn computer, en op mijn computer scherm. Nu dacht ik slim te zijn en een Vga Vga te kopen en deze aan te sluiten op de splitter en dan naar mijn 2e beeldscherm op mijn tafel.

Dat werkte niet, want door de splitter krijg je precies hetzelfde beeld als het 1e beeld. het kopierd dus alles..

Na wat research ben ik er achter gekomen dat het 2e kanaal uit me HDMI komt. Ik had zelf al een VGI to VGA plug thuis liggen, en 3 meter VGA VGA.

Nadat ik een HDMI to VGI had aangesloten en daarop een VGI to VGA en vandaar naar me beeldscherm ging met VGA VGA. kreeg ik geen beeld. Na wat proberen herkent mijn computer wel beide beeldschermen. Bij schermresolutie. je kan ook beeldscherm 1 als 2 instellen en andersom. resoultie alles.

Het lukt alleen niet om mijn beeldscherm uit te breiden over twee schermen want dan gaat me 1e scherm op stand by en mijn 2e scherm geeft en uitgebreide scherm weer, dus lege dashboard met achtergrond. als ik bijv firefox open via toetsenbord en dan willekeurig in zwart scherm sleep naar 2e scherm dan doet die dat wel.

_________________________________________________________________

Mijn computer herkent wel beide beeldschermen maar 1 van de 2 schermen gaat op Standby en toont niks

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
 
Wat je nu hebt is extent. Je bureaublad is langer gemaakt zeg maar.

HDMI is Digitaal. DVI kan zowel analoog, digitaal en beide tegelijk zijn. VGA is analoog. Dus HDMI kan nooit naar VGA zonder omvormen van het signaal.

Welke aansluitingen heeft jouw monitor?
Welke aansluitingen heeft jouw TV?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar mijn tv gaat al een VGA van splitter in me computer VGA uitgang. en dat werkt al. alleen me 2e beeldscherm. dat die het verlengt ja..

Uitgang in pc VGA en DVI. en uitgangen op me 1e beeldscherm VGA en op 2e beeldscherm VGA en DVI-D.

Snoeren:
Splitter, vga male naar female female x 2
Vga (naar tv, 10 meter)
Vga (naar scherm, 2 meter)
Vga Vga (naar 2e scherm, 3 meter (wat dus niet werkt)
HDMI naar DVI converter
DVI naar VGA converter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan