• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bereikbaarheid Forum (Verdwenen berichten/onderwerpen)

YdieresiS

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
36.385
Waarderingsscore
468
Hallo Allemaal,

Zoals sommigen van jullie misschien hebben gemerkt is het forum vanacht slecht/tot niet bereikbaar geweest. Tevens waren alle berichten van 2011 niet meer te benaderen. Dit lag hem in een probleem met de database.

Om het probleem op te lossen is een back-up van gisteravond terug geplaatst. Dit heeft tot gevolg dat alle berichten en topics die zijn aangemaakt na de back-up niet meer op het forum staan. Mocht je dit ervaren, dan willen we je vriendelijk vragen om je vraag nogmaals te stellen, zodat je alsnog geholpen kan worden. Wij vinden het vervelend dat dit is gebeurd, maar hebben ons best gedaan zo min mogelijk data verloren te laten gaan en het forum zo snel mogelijk weer beschikbaar te krijgen.

Wij hopen op jullie begrip en wensen jullie nog veel plezier toe op het NCF.


YdieresiS
Namens het NCF Team.
 
Vanessa heeft gisterennacht een log geplaatst. Ikki007 heeft het al uitgelegd. Ze moet het opnieuw doen. Dave was met een reactie bezig. Dat moet dan over. Veel RSS en Stepstone berichten weg, maar daar treur ik niet om.

Verder reuze gezellig AAN DE BAR met de andere alternatieve NCF realiteit observeerders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb daar vanochtend inderdaad wat van gezien. Maar ook die berichten zijn weg. Het is niet anders, ik ben al lang blij dat we maar zo'n korte periode kwijt zijn en niet alles na oktober 2010. Toont ons weer dat de database back-up belangrijk is en dat die bij het terugplaatsen niet heeft gefaald.
 
Was inderdaad een gezellig nachtje met de alternatieve NCF realiteit observeerders :p Ik had stiekem al gehoopt en verwacht dat er wel een recentere back-up zou zijn en het is super dat die niet gefaald heeft.

Bedankt voor de snelle actie, ik zag weballey al snel online komen gevolgd door frankw. Bedankt voor uitleg YdieresiS, ik ben wel erg benieuwd wat er precies mis was gegaan in de database. Of is dit nog niet bekend?

Heb nog een drietal screenshots liggen die de verwarde situatie beschrijven :p
 
We moeten gewoon over naar vBulletin v4, dan was het niet gebeurd :biggrin:
 
:) probeerde idd vanmorgen op het forum te komen....
 
Het is dan alleen zo jammer dat, als het forum eruit ligt, er op de site van ViopTo niks gemeld wordt...
 
Ja inderdaad, haha :p ik keek ook al :p
 
kon er vannacht niet op komen, en dacht dat ik mijn wachtwoord steeds fout had ofzo
 
Tja... als de database van oktober 2010 is teruggezet, zat je daar nog niet in... :biggrin:

dat is zo, ik snapte er echt helemaal niks van waarom hij het niet deed
 
Ik heb daar vanochtend inderdaad wat van gezien. Maar ook die berichten zijn weg. Het is niet anders, ik ben al lang blij dat we maar zo'n korte periode kwijt zijn en niet alles na oktober 2010. Toont ons weer dat de database back-up belangrijk is en dat die bij het terugplaatsen niet heeft gefaald.
Klopt er is maar n net erg uitgebreide reactie van mij weg. Maar verder ook helemaal niets. En reactie kan ik gelukkig snel herstellen.
Het is goed dat je een back-up maakt en dat deze nu maar zo'n korte periode heeft gescheeld. Gelukkig!

Ben erg blij te zien dat er nog een back-up was, want begon al aan het ergste te denken...

Goed gedaan Ydie, knap werk!! ;)
 
Goed gedaan Ydie, knap werk!! ;)

Meer, knap werk Jeroen :p aan die back-up kan ik niet veel doen, behalve Jeroen op de noodzaak wijzen en vragen of het goed geregeld is. Ik kan zelf ook niet bij de back-up mogelijkheid komen. In deze ben ik meer de tussenpersoon tussen ViOpTo en de rest van het forum.
 
Ah, jij weet dus ook niet wat er mis is gegaan in de database? Ben daar erg benieuwd naar hoe zoiets kan gebeuren..
 
Ik heb wel wat gehoord, maar de preciese technische details heb ik ook (nog) niet. Ik ben zelf ook wel heel erg benieuwd, maar heb momenteel nog niet de tijd gehad om hiernaar te vragen.
 
Back-up is zeven maanden(9 okt) oud. Is dit niet te oud?

Hoe groot is de back-up eigenlijk?
 
Er waren blijkbaar wel recentere back-ups anson ;) Because we are back :D
 
Logisch, maar dan is de BU random uitgekozen.
 
hmm viopto leeft nog wel dus :p. wat als je ze wijst op de nieuwe vbulletin versie? :p
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan