• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

aanschaf game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudmer50

Gevestigd lid
Lid geworden
3 mei 2009
Berichten
204
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig om een betaalbare game pc aan te schaffen
Ik heb er niet veel verstand van, dus hoop op jullie hulp.
Ik heb net een nieuw scherm gekocht ( samsung syncmaster p2770 ), dus dat hoef ik al niet meer. Toetsenbord en muis ook niet,alleen de pc. Mijn budget zit tussen de 1000 en 1500 euro.Ik moet hem laten maken. Ik ben natuurlijk al druk aan het googelen geweest,maar ben er niet echt wijzer van geworden.Er zijn verschillende sites waar je een comp. kan laten samenstellen
Medion heeft volgens mij de goedkoopste systemen, maar of dit ook kwaliet is,en of de kaarten minder zijn,ik weet het niet.Zelf zit ik te twijfelen tussen een pc van gamepc.nl
- Game PC Plus
■Cooler Master HAF 922
■750 Watt extra stille vo...
■Asus 1155 Sabertooth P67...
■1Gbit netwerkkaart
■Intel Core i7-2600K 3,4G...
■Standaard koeling
■12288MB DDR3 Werkgeheuge...
■ATI Radeon 6970 2GB Sapp...
■51-in-1 Cardreader
■2000 GB SataII Hardeschi...
■OCZ Vertex2 SSD Hardesch...
■DVD Brander Sony Optiarc...
■Windows 7 Home Premium 6...
■2 jaar carry-in (gratis ...

Totaalprijs: 1.552,00
--------------------------------------------------------------------------------


Of een kant enklaar medionsysteem
MEDION AKOYA PC P5314 D
Intel Core i7-2600K processor, Authentieke Windows 7 Home Premium, ATI Radeon HD 6870 videokaart met 1 GB DDR5 videogeheugen, 8 GB DDR3 intern geheugen, 2 TB harde schijf, Dual Layer DVD-ReWriter, draadloze netwerkkaart, netwerkkaart, 2x USB 3.0 aansluiting
Artikelnr. 410014860

incl. 19% BTW
excl. 7,95 verzendkosten 999 euro.
 
Ik krijg geen reacties, waarom ?
 
sorry, had geen tijd en toen blijkbaar niet meer gezien.

kan je dit lijstje even invullen:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=45839

volgensmij heb je het meeste al wel ingevult maar even geen tijd om te kijken wat je bent vergeten:(

dan zal ik, dave of anson (of iemand anders maar dave en anson zitten hier het meest in) even kijken wat het beste voor je is.


op het moment zou ik zeggen dat de bovenste van 1500 euro de beste is maar dat de medion betere prijs/prestatie verhouding heeft.
de bovenste heeft onder andere betere videokaart, moedebord (medion levert moederborden met alleen het broodnodige), ssd, meer geheugen (al gaat dit slechts op single channel werken en dus niet erg snel zijn langzamer dan de 8gb van de andere zelfs), en nog een paar dingen maar nu geen tijd voor zoals ik al zei (erg veel huiswerk).

en aangezien ik (en anson en dave trouwens ook) met een advies toch ruim een uur bezig zijn is dat erg veel gevraagt met een druk programma.

misschien als ik vanavond tijd heb, ik zal kijken.
 
We krijgen regelmatig de vraag van leden op het forum om een nieuwe systeemconfiguratie voor hun samen te stellen. Het is makkelijk voor ons als je even de vragen van hieronder beantwoord. Zo kunnen we je systeem precies naar jou wensen samenstellen:

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 1500 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)heb alleen de pc nodig
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)films downloaden en gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements ) callof duty Far cry WOW en de nieuwere games die er aankomen
- Ben je van plan te gaan overklokken? nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?
ssd kaart en 2 videokaarten
Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)windows 7
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?27 inch samsung syncmasterP2770

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd? ja
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? zoeken jullie maar de goedkoopste uit

---------------------
Alvast bedankt, dat bespaart ons heel wat uurtjes werk om telkens die vragen opnieuw te moeten stellen...

Groetjes,


Made by: Dave

--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door anson; 25 maart 2011 om 04:32


frankw
Bekijk openbaar profiel
Stuur een privbericht naar frankw
Zoek meer berichten van frankw
frankw toevoegen aan je contactenlijst
 
Hallo Rudmer05 :)

(Sorry voor mijn late reactie. Ik wilde dit gisteren doen, maar mijn provider vond het nodig om mijn internet een dag lang af te sluiten zonder mij daar eerst van op de hoogte te brengen... :( )

Ik zou aanraden om geen kant-en-klaar systeem te kopen maar zelf samen te stellen. Beide systemen van zowel gamepc.nl als Medion hebben behoorlijke nadelen en punten waarop verbeterd kan worden.

Ik heb aan de hand van je eisen wat samengesteld bij 4launch.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
Deze kast is voorzien van een bijzonder goede airflow. Er is veel plaats wat maakt dat je grote videokaarten kan installeren. De kast is volledig van kliksystemen voorzien waardoor je hardware makkelijk kan installeren/vervangen zonder te moeten schroeven. Er zijn gleuven voorzien om kabels weg te werken en je kast op die manier ordelijk te doen ogen.
Aan de boven- voorkant heb je twee USB 2.0 aansluitingen en n eSata voor harde schijven. Deze zijn ook makkelijk te bereiken wanneer de pc aan je voeten staat. In deze review vind je meer info: http://nl.hardware.info/reviews/1820...90-advanced-ii

Voeding: Cooler Master GX 750W
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen om je hele systeem incl. voorgestelde upgrades te ondersteunen. De voeding is vrij stil en zeer efficint. Met het vermogen van deze voeding heb je voldoende voor een CrossfireX opstelling van twee high end videokaarten. Zie voor meer info deze review: Test: 5 moderne voedingen van 750 tot 1200 Watt | Cooler Master GX750 | Hardware.Info Nederland

Moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3P
Dit bord heeft een goede geluidskaart welke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord ondersteund tot 24Gb aan geheugen (4 sloten). Ook nieuwe technologien als USB 3.0 en Sata600 zijn op dit bord aanwezig. Het bord heeft goede ondersteuning voor CrossfireX en SLI opstellingen van twee AMD/NVIDIA videokaarten.

Processor: Intel Core i5 2500
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,3 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, en Kick Down.

Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie tenopzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overclockt kan worden wanneer alle cores actief zijn.

Kick Down is een nieuwe technologie, hierbij kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overclockt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.

Check hier voor een uitgebreide review met veel benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/1947...-bridge-review

Processorkoeling: Cooler Master Hyper 212 Plus
Vanwege de Turbo Modus en Kick Down technologien maakt je processor erg veel warmte, de standaardkoeling is niet sterk genoeg om je cpu voldoende te koelen. Vandaar dit alternatief die wel goed genoeg koelt.

Geheugen: Transcend JetRam DDR3 PC10666 1333Mhz 8Gb kit
Dit geheugen heeft standaardsnelheid, sneller geheugen is enkel nuttig wanneer je gaat overclocken. Zoals eerder gezegd is het geheugen uitbreidbaar tot 24Gb in de toekomst. Je hebt nog twee geheugensloten vrij.

SSD: OCZ Agility 3 60Gb
SSD's zijn nog steeds erg duur, maar ze zijn gelukkig wel in prijs aan het dalen. Deze is erg snel, ideaal voor installatie van het besturingssysteem, stuurprogramma's en installaties van de meest gebruikte programma's en in jou geval besturingssystemen. Voor opslag kan je dan je harde schijf gebruiken. Deze SSD wordt aangesloten via SATA600 en heeft een maximale snelheid van 550mb/s. Zie ook de review: http://nl.hardware.info/reviews/2177/ocz-agility-3-240-gb-ssd-review

Harde schijf: Western Digital Caviar Blue 1Tb
Een grote capaciteit, snelle dataverwerking voor zowel lezen als schrijven, behoorlijk energiezuinig en ook nog eens erg goedkoop. Kortom erg goede schijf voor dit systeem. Voor games ga je de snelheid vooral terugvinden bij het inladen van levels in fps games en inladen/verplaatsen van grote bestanden voor foto- en videobewerken. Deze schijf wordt aangesloten via SATA600 en haalt een snelheid van 150mb/s.

Videokaart: AMD Club3D Radeon HD 6950 1Gb CrossfireX
De kaart ondersteund ook DirectX 11, 3D en zet zeer goede performance resultaten neer voor de hedendaagse gaming. Op deze kaarten kan je tot maximaal 6 monitoren aansluiten die via de software aangestuurd worden. Nl: Via HDMI, DVI en Displayport.
Zoals je vroeg heb ik twee van deze kaarten toegevoegd voor extra performance. Check deze review voor meer info en benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/1938...0--6950-review

Dvd brander: Lite-On IHAS324-32
Deze dvd brander schrijft en leest cd/dvd media.

4launch assembleert het systeem voor je en test de onderdelen af. Daarna gaat men aan de slag met het besturingssysteem en de stuurprogramma's en drivers, zodat het systeem gebruiksklaar bij je afgeleverd kan worden.
Op de assemblage heb je twee jaar garantie.
Op de onderdelen heb je minimaal twee jaar garantie.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede setup, zo'n game PC wil ik ook wel ;)

@Dave:
Een i7 2500? :huh: Je bedoeld een i5 2500, die ligt althans in de winkelwagen.

Het valt me trouwens op dat je tegenwoordig de CM Hyper 212 vaak gebruikt en niet meer de Scythe Mugen 2. Hoe dat zo?
 
Die Scythe Mugen 2 is af en toe erg lastig leverbaar, ik denk dat dat de reden ervoor is. Bij mijn PC wilde ik destijds ook de Mugen, die was toen al slecht leverbaar, ik heb toen de Scythe Ninja als alternatief gekozen.
 
erg bedankt voor al je moeite, maar ik heb gisteravond een pc besteld bij game pc.nl. Ik was al lang bezig op het net om een goede game pc te zoeken,en toen mijn geld gisteren gestort was kon ik het geduld niet langer meer opbrengen om te wachten op je reactie. Mijn fout hoor, ik ben nogal ongeduldig, en soms nogal impulsief.IK heb dit systeem gekocht :
Game PC
Asus 1155 Sabertooth P67 (rev.3), 750 Watt extra stille voeding, Cooler Master CM 690 II Advanced, 2 jaar carry-in (gratis service), Windows 7 Home Premium 64Bit (32Bit op aanvraag), DVD Brander Sony Optiarc SATA, 1000 GB SataII Hardeschijf, OCZ Vertex2 SSD Hardeschijf 60GB, 51-in-1 Cardreader, Nvidia GTX560 1GB, Nvidia GTX560 1GB ASUS, 8192MB DDR3 Werkgeheugen Kingston, Fluisterstille PC, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 1Gbit netwerkkaart, 1528,00 1528,00

Hopenlijk heb ik er een niet al te grote miskoop mee gedaan.
Nogmaal bedankt voor je tijd en moeite.
 
@Dave:
Een i7 2500? :huh: Je bedoeld een i5 2500, die ligt althans in de winkelwagen.

Het valt me trouwens op dat je tegenwoordig de CM Hyper 212 vaak gebruikt en niet meer de Scythe Mugen 2. Hoe dat zo?

Goed opgemerkt! Ik heb het aangepast.

CM Hyper 212 is voldoende als je niet handmatig gaat bij-overklokken. Deze is ook vrij stil en een stuk kleiner en goedkoper.
Vandaar dat ik niet de Mugen 2 adviseer bij systemen waar aangegeven wordt niet te gaan overklokken.

Hopenlijk heb ik er een niet al te grote miskoop mee gedaan.
Nogmaal bedankt voor je tijd en moeite.
Op enkele kleine verbeterpuntjes na is het zeker een goed systeem dat je hebt aangeschaft. Fijn dat je nog iets van je hebt laten horen, dat apprecieer ik!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik voelde me een beetje schuldig misbruik te hebben gemaakt van je tijd.
Wat zijn de kleine verbeterpuntjes,...voor in de toekomst?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan