• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ram verkeert ingesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauljoost

Fanatiek Gamer
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
648
Waarderingsscore
0
Hallo, daar ben ik weer :p. Ik dacht dat 2 van de 3 van mijn ram stickjes kapot waren. Dus ik even lezen op een forum hoe je dit kunt checken. Iedereen zei : Memtest, maar dat had ik al gedaan. Toen kwamen er HEEL VEEL fouten. In een forum zei iemand toen: "als er meer dan 500 fouten zijn is je ram verkeerd ingestelt". Dus hopelijk is mijn ram geen verloren zaak. Hoe kan ik mijn ram geheugen dan wel goed instellen. Want 1 van de 3 doet het, en waarom zouden die andere 2 het niet doen.

(aan het moederbord kan het niet liggen, want heb net een nieuwe en daar krijg ik dezelfde problemen als met de oude.)

Alvast bedankt :worship:
 
een nieuw mobo, dus een handleiding.
daarin vind je precies hoe je de geheugenbankjes dient te installeren.

Bugger:wink:
 
een nieuw mobo, dus een handleiding.
daarin vind je precies hoe je de geheugenbankjes dient te installeren.

Bugger:wink:

haha, dat heb ik al doorgekeken. Ik vond ook op google dat je het aantal volt dat een bankje ontvangt kunt wijzigen

Edit: Toch iets gevonden: Dual-Channel mode Population Rule.
En dit op een forum:

n a 4 slot mobo, one and three will be one channel, and two and four will be a second channel.

1 | 2 | 3 | 4

256mb in slot (1/3, 256mb in slot (2/4) = dual chanel.

256mb in slot 1, 256mb in slot 3, 512mb in slot (2 or 4) = dual channel.
slot 1, and 3, will be one channel, and slot (2 or 4) is the other channel.

http://images10.newegg.com/productim...127-156-08.JPG

notice how the first, and third slot are blue, and the second, and forth are purple? that denotes which channel is which.

dus hoe moet ik het nu doen met 3 stickjes :l
 
die link werkt niet.

en wat voor 3 sticks?
welke DDR
MHz?

Bugger:wink:

3x2 GB DDR3 1333 mhz van takeMS.
Heb net een bankje op 1,3 en 4 gedaan. Geen resultaat. Als ik 2 bankjes probeerde kreeg ik een restart loop, alleen als ik een stickje in het 4e slotje doe doet de pc het....
 
1 van de 3 doet het zeg je.
heb je ze al 1 voor 1 door de memtest gehad?

simpel als ik ben, vrees ik toch dat er 2 bankjes kapot zijn.

je ram kan je instellen in je Bios.
echter zou die standaard gewoon je 3 banken moeten laten werken.

stop er eens 1 op slot 1 en 1 op slot 3.

wat doet hij dan?

Bios is ff gissen voor mij, want er zijn verschillende soorten Bios.

take youre pick

Bugger:wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan