• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

internetgeschiedenis op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfer1980

Nieuw lid
Lid geworden
28 jul 2011
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,
Ik gebruik google chrome incognito. Maar wat met de geschiendis op de telenet router (Belgisch) en de wifi router van Dlink? Ik ken geen types en kan ook niet inloggen want deze rooters staan op de pc van onze zoon en ik kan dus niet gaan zien op zijn pc of mijn geschiedenis opgeslagen is. Vraag kan ik op mijn laptop waar ik met google chrome incognito surf een software installeren of iets anders doen waardoor ik zeker weet dat mijn surfgeschiedenis niet in de router is opgeslagen?
Alvast bedankt voor de reactie
 
Geschiedenis dient je op de pc of laptop op deze manier te verwijderen:

Download Ccleaner

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.
Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
Soms is 1 analyse niet voldoende.
Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.
Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken.
Klik op “JA”. Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
Sluit hierna CCleaner terug af.

Ook register reinigen
Herstart de computer.

Geschiedenis bij de router dient je handmatig te verwijderen.
Ergens ziet je logs en dan kan je het verwijderen.

Bij sommige router kan je de log uitschakelen.
 
Het antwoord is kort maar krachtig: Nee. Als er een logging-mogelijkheid op de router is, zal deze gebruikt worden. Let wel: "Als".
Het punt is namelijk dat al je internetverkeer altijd via de router naar buiten moet.

Je geeft zelf aan dat je niet kunt inloggen op de router en het wireless access point. Je kunt dus ook niet controleren/weten f er data opgeslagen wordt. Ik heb hier een redelijk uitgebreide router, maar daar wordt uitgaand IP-verkeer standaard niet opgeslagen.

Wil je cht zeker weten dat je surfgedrag niet te achterhalen is, kun je een VPN-tunnel overwegen (zie VPNXS).
 
Als je van Telenet modem met wifi hebt dan kan je wel inloggen in de router.
Ga naar Mijn telenet

Log daar in.
Dan ziet je Mijn internet
Onderaan rechts ziet je instellingen en geavanceerd.
In beiden gevallen kan je geen geschiedenis log verwijderen.
Er staat wel reset maar dat heb ik niet gedaan.
Maar Telenet moet wel volgens wet 6 maanden uw surfgedrag bewaren van de wet.

Ik weet niet welk model wifi router van Dlink je hebt maar je kan op eender welke router of acces-point of range point gemakkelijk binnen komen.
 
Hoe geraak ik op mijn router ? Ik heb men IPadres maar verder geraak ik nergens ik zou graag mijn geschiedenis wissen, ik heb Belgacom wifi
 
Ik ben ook een telenet klant.
Ik lees het volgende.
Ik ken geen types en kan ook niet inloggen want deze rooters staan op de pc van onze zoon en ik kan dus niet gaan zien op zijn pc of mijn geschiedenis opgeslagen is.

Misschien een rare vraag van mij. Ben jij de hoofdgebruiker of is je zoon de hoofdgebruiker? Na wat ik hier allemaal lees is de zoon de hoofdgebruiker en doet ie zowat zijn eigen zinnetje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan