• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows server 2008 r2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat bedoel je dan met DHCP scope? :p

Een router geeft IP-adressen uit.
De router doet dit in de range van zijn eigen IP-adres.
Dus:
Router: 192.168.1.1/24
Uit te delen IP-adressen via DHCP 192.168.1.2-192.168.1.254
Subnetmask 255.255.255.0

Je zult in dit geval dus de DHCP-adressen moeten beperken om een vast ip-adres vrij te maken voor de server, zodat je dit adres als vast IP-adres in de server kunt gebruiken.

En, op een VMware installeren, is dat aan te raden? Dus 1 aparte server voor alleen het domain.

Het is aan te raden om n aparte server te reserveren voor het domein. Deze krijgt dan de rollen AD en DNS. Of VMWare de juiste keuze is... Je hebt natuurlijk geen bedrijfskritische zaken daarop draaien, dus dan is het antwoord ja. Er is een bepaald risico. Als de tijd van de hostcomputer niet goed staat, zal de DC dit overnemen. En bij verkeerde tijd gaan een domein onderuit.
 
Een router geeft IP-adressen uit.
De router doet dit in de range van zijn eigen IP-adres.
Dus:
Router: 192.168.1.1/24
Uit te delen IP-adressen via DHCP 192.168.1.2-192.168.1.254
Subnetmask 255.255.255.0

Je zult in dit geval dus de DHCP-adressen moeten beperken om een vast ip-adres vrij te maken voor de server, zodat je dit adres als vast IP-adres in de server kunt gebruiken.
.

Ok. mijn ziggo modem/router deelt IP adressen uit in de range 192.168.178.x de netgear router die (DDWRT) is aangesloten op de ziggo router deelt IP adressen uit in de range 192.168.1.x

De server heeft als intern IP 192.168.178.12. Alle PC's zitten verder ook in de range 192.168.178.x

Dat moet dus veranderen?
Het is aan te raden om n aparte server te reserveren voor het domein. Deze krijgt dan de rollen AD en DNS. Of VMWare de juiste keuze is... Je hebt natuurlijk geen bedrijfskritische zaken daarop draaien, dus dan is het antwoord ja. Er is een bepaald risico. Als de tijd van de hostcomputer niet goed staat, zal de DC dit overnemen. En bij verkeerde tijd gaan een domein onderuit.

En die tijd, gaat dat echt op de seconde? Want mijn server staat op 14.07 en als de VM dan op 14.08 staat..
 
Ok. mijn ziggo modem/router deelt IP adressen uit in de range 192.168.178.x de netgear router die (DDWRT) is aangesloten op de ziggo router deelt IP adressen uit in de range 192.168.1.x

De server heeft als intern IP 192.168.178.12. Alle PC's zitten verder ook in de range 192.168.178.x

Dat moet dus veranderen?

Het IP-adres is goed, als het tenminste geen DHCP-adres is.


En die tijd, gaat dat echt op de seconde? Want mijn server staat op 14.07 en als de VM dan op 14.08 staat..

Sommige computers willen nog wel eens opstarten met 1 januari 1990 (of 1970). Dan is het niet goed. Als de VMWare-host met dit soort tijden opstart, heb je naderhand een uitdaging om je domein weer aan de praat te krijgen.
 
Het IP-adres is goed, als het tenminste geen DHCP-adres is.




Sommige computers willen nog wel eens opstarten met 1 januari 1990 (of 1970). Dan is het niet goed. Als de VMWare-host met dit soort tijden opstart, heb je naderhand een uitdaging om je domein weer aan de praat te krijgen.

En een DHCP adres is, als het indezelfde reeks staat als de router?:wall:
 
Huh? Maar ik heb geen DHCP server? Of zit dat in de router?

Snap het niet helemaal xD:fun:

Als je niets geconfigureerd hebt, is een router (bijna) altijd ook DHCP-server.

Als je een computer met een kabel aansluit op het netwerk van de Ziggo router, heb je dan gelijk internet?
Zo ja, dan deelt de router IP-adressen uit en is dus DHCP-server.
 
Als je niets geconfigureerd hebt, is een router (bijna) altijd ook DHCP-server.

Als je een computer met een kabel aansluit op het netwerk van de Ziggo router, heb je dan gelijk internet?
Zo ja, dan deelt de router IP-adressen uit en is dus DHCP-server.


ik heb er DDWRT opgezet, dus weet niet hoe alles daar zit.

En ja, ik heb als ik een kabel aansluit direct internet.

Is dat goed, of moet dat worden uitgeschakeld voor het domain?
 
ik heb er DDWRT opgezet, dus weet niet hoe alles daar zit.

En ja, ik heb als ik een kabel aansluit direct internet.

Is dat goed, of moet dat worden uitgeschakeld voor het domain?

DDWRT zit op de Netgear. Als je je server als vast ip-adres een adres geeft in de reekks van Ziggo, met als gateway het adres van de Ziggo router, komt het goed.
 
Mijn huidige server heeft een vast ip. 192.168.178.12 . Als ik nu dus in een VM (Vsphere>??) opnieuw Windows 2008 R2 installeer en die ook een vast IP geef, zoals 192.168.178.13, dan zit ie in de reeks van ziggo (192.168.178.x)

En vervolgens stel ik als gateway in(Waar eigenlijk, gewoon in windows, of in de setup van het domain?) 192.168.178.1

Dan moet het goed gaan?
 
Mijn huidige server heeft een vast ip. 192.168.178.12 . Als ik nu dus in een VM (Vsphere>??) opnieuw Windows 2008 R2 installeer en die ook een vast IP geef, zoals 192.168.178.13, dan zit ie in de reeks van ziggo (192.168.178.x)

En vervolgens stel ik als gateway in(Waar eigenlijk, gewoon in windows, of in de setup van het domain?) 192.168.178.1

Dan moet het goed gaan?

Als het adres van de Ziggo.router 192.168.178.1 is, ja.

Je geeft dit natuurlijk in bij de eigenschappen van de netwerkkaart in Windows, dus vrdat je de role AD installeert.
 
Probeer Citrix XeNServer anders.

Denk eraan dat hw virtualization in het bios aan moet staan voor 64-bits virtuele onderateuning!
 
@Gollem ff off topic :adpower::angree:

ik heb 3kwart van de draad gelezen, en ga het nog een paar x helemaal doorlezen..

maar ik snap der geen zout hout van.

crimmineel wat een gepuzzel.

keep up the good work..

Bugger,, amazed :eek:
 
Probeer Citrix XeNServer anders.

Denk eraan dat hw virtualization in het bios aan moet staan voor 64-bits virtuele onderateuning!

Xenserver gedownload, maar is het de bedoeling dat ik de installatie op cd brand, en daar van boot?

EDIT:

NU XenCenter Geinstalleerd van die disk.. Ziet er mooi uit, zie alleen geen virtualisatie mogelijkheid.

EDIT2: Het is vroeg, en ik was lui. Heb het al gevonden door simpel te googlen.

Boot the computer from the main installation CD, or PXE-boot from your TFTP server if applicable.
 
Tipje: Als je XenServer eenmaal genstalleerd hebt, moet je hem bedienen met de XenClient.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan