• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

server werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcos

Nieuw lid
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
21
Waarderingsscore
0
hallo allemaal ik heb van mijn zwager een cadeau gekregen (hij heeft meer verstand van computers als ik) dit is een server die op windows server 2008 enterprise werkt. nu hebben we hem bij hem thuis klaar gemaakt en hij werkte goed. nu kwam ik bij mij thuis en sloot ik hem hier aan maar nu is het probleem hij hij ziet geen internet connectie en is voor andere computers op mijn netwerk ook niet zichtbaar. hij is gewoon via een internet kabel aangesloten.

weet iemand hier een oplossing voor?

groetjes remco
 
Andere IP-reeks? Andere werkgroep?

Trouwens: n keer posten is genoeg. Het andere bericht is verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
ik dacht ook iets met ip daar had mijn zwager volgens mij iets over gezegt. hoe kan ik na gaan welke ip voor mijn netwerk op de server moet instellen?
 
Pak n van de computers in huis die nu wel internet heeft.
Start een cmd-prompt.
Tik in "ipconfig" (zonder aanhalingstekens) gevolgd door [Enter]

Er wordt getoond (afhankelijk van de versie van Windows):
IP-adres (of IPv4-adres)
Subnetmasker
Gateway

De gateway is de router en zeer waarschijnlijk het apparaat wat IP-adres uitdeelt in het netwerk.
Het meest makkelijke is inloggen op de server en het IP-adres zetten op "Automatisch verkrijgen". Denk eraan dat je dit ook doet voor de DNS-server!

Noteer het IP-adres.
 
heel erg bedankt het werkt nu :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan