• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gratis antivirus - nieuws

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Er is nieuws te melden wat betreft nieuwe versies van gratis antivirusprogramma's.

Als eerste wil ik vermelden dat AVG Free 2012 uitgekomen is.
AVG zegt dat dat met deze alles sneller is.
Ook is de bestandsomvang in Windows een stuk kleiner.
AVG beweert dat de nieuwe versie dus niet meer zo zwaar op Windows leunt, ook omdat het aantal processen afgenomen is.

CNET heeft een en ander al geanaliseerd en is tot de conclusie gekomen dat het opstarten van Windows nog steeds vertraagd wordt met een dertig sekonden en dat de bewering van AVG dat het programma lichter draait in Windows, niet bevestigd kan worden.

Desalniettemin is de conclusie van CNET, dat ondanks de minpunten, AVG op zich een goede keuze blijft.

Download AVG Anti-Virus FREE 2012


Een andere interessante gratis antivirus is Panda Cloud Antivirus & Firewall Beta (1.9.1).

Dit is nog een btaversie van de nieuwe versie van de gratis Panda antivirus - nu uitgebreid met een firewall.

De antivirus zelf is verbeterd en de firewall is ook cloudgebaseerd.
Maak je zelf regels voor de firewall, kan je die ook exporteren voor gebruik door anderen.

Download Panda Cloud Antivirus & Firewall Beta (1.9.1).

Daar dit nog een btaversie is, kan je desnoods misschien beter wachten op de finale versie van Panda Cloud Antivirus & Firewall 2.0


Een derde volledig gratis kandidaat om nader te bekijken is Agnitums Outpost Security Suite FREE 7.1.1.

Dit is een complete set bestaande uit een firewall samen met antivirus-, antispyware- en antispam-onderdelen.

Agnitum doet niet mee met de tests van AV-Test-org noch die van AV-Comparatives, twee gerenommeerde Duitse organisaties.

Wel doet Agnitum mee met VirusBulletin en is door VirusBulletin dan ook met het VB-100 certificaat voorzien.

Grosso modo wordt deze set door gebruikers ervan zeer gewaardeerd.

Outpost Security Suite FREE 7.1.1 is enkel in of in de Engelse- of Duitse taal te installeren.
Er zijn twee versies: een 32-bit en een 64-bit versie.

Downloadlink voor Outpost Security Suite FREE 7.1.1
 
Onder aandacht brengen bump No1.
 
De vraag is dan: Is het beter als de Avast 6 Free?
 
als ik er zin in heb zal ik die outpost eens gaan pogen..

lijkt me beter dan comodo en AVG enzo...

liever 1 merk, dan 20 verschillende piepers.

Bugger:wink:
 
De vraag is dan: Is het beter als de Avast 6 Free?

Geen van de in dit topic vermelde softwareprodrukten is beter dan Avast 6 Free!

Avast 6 Free is nog steeds de norm waar de anderen zich op kunnen vastbijten.
 
gelukkig maar, dan zit ik nog steeds goed :)
 
Ik hou het ook lekker bij avast :D

heb mijn hele familie er over verteld.
 
Ten behoeve van diegenen die in de war zijn geraakt door mijn bericht het volgende: een nieuwe en uitgebreidere lijst, die daardoor meer info geeft.


Lijst bekende en goede gratis antivirusprogramma's


Op n: Avast 6\2011 Free is de enigste, die een aantal onderdelen aan boord heeft, die je verder alleen aantreft bij betaalde antivirusprogramma's en staat daarom internationaal als beste gratis alternatief te boek.

Avast speelt dus duidelijk op de nieuwe bedreigingen van het internet in!
Bovendien merk je nauwelijks, dat Avast draait!
Ook heeft Avast een "zandbox" aan boord, waarin je veilig programma's kan testen!

Downloadlink Avast 6 Free

Op twee: Panda Cloud Antivirus - downloadlink

N.B.: Panda Cloud Antivirus & Firewall 2.0 is de komende opvolger!

Op drie: AVG Free 2012 - downloadlink
Ondanks de AVG beweringen wordt het opstarten van Windows nog steeds flink vertraagd en ondanks minder processen in Windows is er ook nog steeds sprake van vertragingen in Windows.

Op vier: Avira Antivir - downloadlink
Avira stelt de laatste tijd een beetje teleur en het SP2 voor Avira is ook niet goed ontvangen, daar je de ASK-toolbar moet installeren wil je van Avira's webrep gebruik maken!

Op vijf: Outpost Security Suite FREE 7.1.1 Downloadlink voor Outpost Security Suite FREE 7.1.1
Er zijn twee versies: een 32-bit en een 64-bit versie.

Op zes: Microsoft Security Essentials - downloadlink

Op zeven: Comodo Internet Security- downloadlink
De virusherkenning valt nog steeds tegen.

De rangschikking van de programma's is gedaan naar ratio van de beveiliging en herkenning van malware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan