• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BIOS wil niet resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hwstrijker

Nieuw lid
Lid geworden
11 sep 2011
Berichten
9
Waarderingsscore
0
hallo allemaal,

Ik het een PC gekregen van de RUG (universiteit Groningen) alleen is er een probleem, als ik de BIOS probeer te resetten zet hij zelf de instellingen terug. ik kan wel vanaf de CD-drive booten maar kan er geen OS opzetten, hierbij geeft hij de melding (linux) dat er geen schijfruimte is. ook kan ik niet op Windows inloggen omdat ik het wachtwoord niet heb. op de BIOS zit een wachtwoord (die ik ook niet weet).

merkt PC en BIOS:
HP compaq dc7800 Small Form Factor
nummer: GC760AV
Systeem-BIOS: 786F1 v01.04
serienummer systeem: HUB8050N47

ik heb ergen gelezen dat er een soort backup chip in zou zitten die alles terug zet, is er een manier om dit uit te schaken?
 
heb ik naar gekeken maar kan ik niet vinden, ik heb net op een ander forum ook iets gelezen ben ik nu ook aan het testen maar weet nog niet of het gaat werken...
 
wil je er terug een hp os erop zetten , nu je de kans heb om van de hp software af te geraken ....
om de bios te resetten bekijk de afbeelding en zie waar de bios battery zich bevind ...Bekijk bijlage 3617
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er geen jumper in, cmos-default ? zie mobo boekje.
 
ik heb het resetten al geprobeerd, via batterijtje en jumper, beiden werkt niet, het wachtwoord blijft bestaan en alleen de bootopties veranderden de eerst keer. het probleem is volgens mij (na gezoek op fora) dat de RUG (via HP) een chip heeft laten programeren met een wachtwoord, die chip zet de instellingen van de BIOS automatisch terug. Ik zoek dus naar een manier om die chip "onschadelijk" te maken, alleen kan ik dat nergens vinden.
 
dan download je de manual van je moederbord ... ..en je volg de stappen op om de bios met een usb stick te herstellen ....simpel is het in ieder geval niet dat verzeker ik je ; dat het doen baar is , is zeker anders hadden ze deze optie niet mee geleverdt in de manual..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan