• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

advies nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jur606

Junior lid
Lid geworden
6 sep 2011
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Beste Lezers,

Ik heb weinig verstand van computers daarom went ik me tot jullie.

Ik gebruik mijn pc voor diverse dingen maar voornamelijk om games te spelen online. Ik heb toch vaak in spellen zoals nu COD toch het idee (en is op kill cam goed waar te nemen) dat andere mij eerder zien en kunnen schieten dan ik hun, eerst dacht ik dat het mijn reactie vermogen was maar begin nu toch te twijfelen of het neit aan bijvoorbeeld mijn videokaart licht?

Hopelijk kunnen jullie mij wat aanknopingen geven?
en of het een kwestie is van nieuwe videokaat en geeft dit vele beter prestaties?
en het hoeft ook niet de beste van het beste te zijn maar hoog in het middensegment zeg maar?

Ik heb deze pc gekocht afgelopen jaar een dell pc

210-30905 Inspiron 580 MT : Intel Core i3 Processor 540(3.06GHz,4MB) 1 S[/B]200-72735 D085833 1 S
340-21012 Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
340-21033 Resource DVD : Inspiron 580 Diagnostics and Drivers 1 S
370-17088 Memory : 4096MB (4x1024) DDR3 Dual Channel 1 S
385-10830 Media Card Reader : 19-in-1 1 S
400-21055 Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM) 1 S429-15317 Optical Drive : 16X DVD+/-RW Drive including
450-12830 Power Cord : European 2M 1 S
480-14779 Display : Not Included 1 S
490-12001 Graphics : 1 GB ATI Radeon HD 5450 1 S

Ik heb maar de beslissing genomen dat er een nieuwe videokaart in moet komen (kreeg al eerder te opmerking geheugen te traag videokaart matig)

Hebben jullie tips voor een zo goed mogelijke videokaart die kwa budget tussen de 100 en 125 euro zit?)

ik zat te kijken naar de geforce kaarten
Met 1gb geheugen
Maar welke zouden jullie aanraden i.v.m. games spelen?
 
de HD 6850 lijkt mij de beste oplossing
deze is iets beter dan de gtx 550 Ti maar is ongeveer gelijk geprijsd
deze is wel iets boven je budget
beide kaarten hebben wel 1x 6pin connector nodig

check deze vergelijking: http://nl.hardware.info/productinfo/vergelijk/5/107340;118537

ook moet je kijken welke voeding je hebt, dit doe je door de kast te openen en op het etiketje van je voeding te kijken
de GTX 550TI heeft aanbevolen een voeding van 400W nodig en de hd6850 eentje van 500w
 
Belangrijk is om te weten of je voeding sterk genoeg is voor de door rallyboy13 genoemde kaart.
Open even je kast en kijk op het etiket van de voeding welke in de pc aanwezig is. Wij willen hiervan graag weten: merk, typenummer en het maximale vermogen. De gegevens van de voeding kunnen we niet softwarematig achterhalen vandaar.

Een recent gekocht pc zal de ram snelheid denk ik wel in orde zijn.
Huidige computerconfiguratie
Kan je het volgende even doen:
Download en installeer Speccy (een programma om te achterhalen welke hardware in jou pc zit).
Let op tijdens de installatie wordt gevraagd of je ook Google Chrome wilt installeren, sta dit niet toe!
Open het programma en kies File -> Publish Snapshot...
In het venstertje dat dan verschijnt kies je voor "Yes"
Vervolgens krijg je een link, selecteer deze, kies voor kopiren en die plak je hier in een volgende reactie.
Op die manier kunnen wij precies zien welke hardware aanwezig is in je systeem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voeding staat niet in de openingspost..

daarnaast is je 1024 geheugen ook niet erg tof. had op zijn minst wel 1333 MHz mogen zijn.

in deze lijst, vind je van hoog naar laag zowat alle videokaarten die er zijn.

hoog naar laag is dus High end midrange low range gebruiks kaarten..kantoordozen beeldkaartjes.

Bugger:wink:
 
Thx voor de tips ik zal (als ik ergens tijd vind eens kijken welke voeding erin zit).
Nee geheugen, kan ook sneller maar 1 ding tegelijk. was een standaard dell pc
(en de videokaart heb ik wel veel last van kan veel (offline goed draaien) niet op de hoogste stand maar daar leef ik wel mee
maar online met cod black ops heb ik geregeld wel dan andere mij al 1-2 sec zien voordat ze in mijn beeld verschijnen (kill cam laat dat zien :(
(en staks BF3,zal dit ook wel zijn.

en ik denk (niet zoveel verstand van dus correct me if i am wrong) is dat met een beter videokaart nu de meeste winst valt te halen?

Ik laat jullie nog even weten welke voeding Dell erin heeft geduwt
 
spec's

oef ,,300 watt voeding..

basis PC.
het is wel mogelijk om hem middels een videokaart wat grafisch op te vijzelen.
maar hij is redelijk beperkt in upgrade optie's .
je voeding is zwak te noemen, en dan ga je dus een videokaart en voeding krijgen.
als je die kosten bekijkt, is het twijfelachtig of het de moeite is gezien de rest van de PC.
vrij hoge investering tegen een lage winst.

ik zou eerder geneigd zijn, om deze te verkopen, dan wat bijleggen, en een betere basis PC aanschaffen.
of iets in die lijn.

een beetje voeding kost 45 /50 euro.
een beetje videokaart om en nabij de 125 tot 175 euro.
ik weet niet of het verstandig is dit in deze PC te investeren..
dit zou nog kunnen maar verwacht er geen wonderen van.


G.jpg



Chip clock: 700MHz, Memory clock: 1000MHz • Chip: Juniper Pro • Memory interface: 128-bit • Stream processors: 720 • Texture units: 36 • Manufacturing process: 40nm • Max. power consumption: 86W (operation), 16W (idle) • DirectX: 11 • Shader model: 5 • Construction: dual-slot • Dimensions: not specified • Interface: PCIe 2.1 • Special features: integrated 7.1 HD audio controller


Bugger,,,:mellow:
 
Wat jur606 bedoeld heet LAG, COD moet jij in single mode goed kunnen spelen zekerst met de huidige videokaart, met LAG wordt bedoeld dat verbindingen onderling niet corresponderen met elkaar, de een heeft kabel met hoge up-snelheden, de ander zit met ADSL.met minder up-snelheid.dit geeft echt reactie vertraging, en lijkt het, en het is ook zo dat je traag lijkt, maar in werkelijkheid krijg jij te laat het beeld te zien.
 
bugger, en andere heb inmiddels een andere voeding erin gehangen (maatje van me had een 2e liggen omdat ze dachten dat zijn voeding kapot was)
deze hebben ze vervangen amar deze werkt nog perfect
heb hem er nu ruim 1.5 week in hangen totaal geen problemen mee gehad

dus zelfde systeem specs en wel op zoek naar videokaart rond de 120 euro
zit nu een voeding in van 620Watt

Ik zou graag een videokaart hebben die de fps zo hoog mogelijk kan weergeven (dit scheeld nogal wat online :p)

misschein met de tijd ook nog geheugen update maar nu even niet
 
klik

tja, binnen jou budget is dit de kaart die ik zou kiezen.

maar de eisen van BF3 zijn duidelijk hierin.

Recommended System Requirements
OS: Windows 7 64-Bit
Processor: Quad-Core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950)
Sound Card: DirectX compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive


GTX 560 or ATI RADEON 6950
dat zijn kaarten van rond de 200 225 euro..

dus nu 150 euro uitgeven aan een kaart die niet kan wat jij wil.
of door sparen en iets kopen waar je wel plezier van kan hebben?
klik 6950 versie
GTX 560


en dat zijn de beste advies kaarten volgens BF3.

dus om op hoge settings te spelen, kom je uit op de 6970 of de 6990 , en de 570 of 580 video kaarten.
welke rond de 275/400 euro zitten...

Bugger
 
bugger,

Ik ben me er goed van bewust dat ik dat soort spellen niet op hoog kan spelen dan (totaal geen probleem)

mijn probleem zit hem nu ook al in de trage vidoekaart zoals ik nu bij COD ook al merk. ik wil dus een rappere.

ik ga nog even de prijs van de 1e kaart door een vergelijker halen want rond 120 (bedoel ik incl btw heb geen bedrijfje waar ik het kan aftrekken :p)
dus geen bijna 155 euro.

als ik bf3 op standje laag-midden online met nog vrij aardige fps kan spelen ben ik een tevreden man. ik kan zelfs met deze kaart enigsinds draaien alleen
zijn sommige al 2 heoken om en ik dood voordat het bij mij weergegeven wordt :) ook ibj cod is i een beetje traag sommige staan al voor mij neus in kamers terwijl ik ze niet eens gezine heb (op kill cam zie jet dat goed terug)

Daar zoek ik naar voor incl. btw rond de 120 euro
 
ik draai een hd6850 met een 400 watt voeding haal tussen 100-200 fps bij cod black ops alles op max

c2d e8400
4gb 800 mhz
gaar budget mobo mini atx

ik zou voor de hd6850 gaan als je toch niet zoveel wilt uitgeven.
mocht je in de toekomst nog sneller willen koop je ernog een en maak je er crossfirex van.
 
de 6850 is duurder dan 120 euro..

hier de optie's.>>KLIK

Bugger:wink:
 
buggere nandere bedankt voor de info
het is de

1x Radeon 6790,1GB
geworden

Als het goed is komt deze vandaag of morgen binnen.
Ik zal deze eens testen en daarna laten weten of het voor mij de goede keus is geweest.

omdat ik toch geen super pc heb (geheugen niet snel (andere voeding e.d.) en ook niet al te veel geld wilde uitgeven voor deze kaart gekozen.
ik denk dat het voor mijn pc de juist upgrade is prijs en kwaliteit.

Ik hoop de spellen online nu iets beter te draaien (hoef echt geen uber speler te zijn compleet met systeem van 1500 euro) Dus daarom deze keuze

Ik laat jullie nog weten of het een goede verbetering is of niet.
 
dit scheeld een hap zeg, waar ik normaal gewoon gemiddeld mee speel in cod,
zeg rond de 1:00 k/d ratio. soms uitschieter wat omhoog nu heb ik gisteren paar rondjes gespeeld en ik speelde ruim 1:00 vaak. maar ook veel vaker veel beter rondje van 16-2 14-1 (3 maal) komen nu vaker voor als 1:00 of net erboven.

Ben helemaal happy verlopig.
heb nog niet gezien of FPS veel hoger is omdat dat in cod dit niet te zien is :(
maar aan de resultaten online was het wel te merken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan