• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SBS server in combinatie met Huawei router

Status
Niet open voor verdere reacties.

janstr

Nieuw lid
Lid geworden
5 okt 2011
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Sinds kort heb ik het nieuwe modem/router van online. De Huawei HG655d.
Hij heeft heel wat instelmogelijkheden, dus een SBS server er achter hangen moet volgens mij mogelijk zijn. De SBS server moet zelf als DHCP server en DNS server gaan fungeren, voor mijn drie werkstations.
Mijn server heeft n netwerkkaart en dat heb ik een vast IP adres gegeven. 192.168.1.50. Gateway 192.168.1.1 (router), en DNS server 192.168.1.50 (de server zijn eigen ip adres).
De DHCP server en de DNS server zijn geconfigureerd.
Ik heb van een collega gehoord dat ik op het Huawei modem/router DHCP moet uitzetten. Nou dat was eenvoudig. Vinkje weghalen en toepassen.
Vervolgens heb ik een werkstation aangesloten op een tweede LAN poort van de router. De netwerkkaart is ingesteld om automatisch via DHCP een ip adres te ontvangen. Als dns server heb ik handmatig 192.168.1.50 opgegeven. Maar helaas werkt deze configuratie niet. Hij krijgt geen IP adres van de DHCP server op mijn SBS server. Ik kan niet pingen naar de server. Ik heb de firewall op de router ook al even uitgezet, maar dit maakt geen verschil.
Weet iemand raad?
 
Heeft je SBS server internet?
Welke scope heb je in DHCP geconfigureerd?
Je weet dat je ook DNS server in de DHCP scope kunt configureren?

Oh ja... ik ben nu eerst even een paar dagen weg. Van het weekend ben ik er weer...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dank voor de reactie. Mijn scope was toch niet helemaal goed. Het ip adres van het Huawei modem kwam er niet in voor. Dus nu aangepast en het werkt. Op de Huawei was dus inderdaad allen het vinkje vij DHCP server weghalen voldoen. Mooi routertje toch!
Heeft je SBS server internet?
Welke scope heb je in DHCP geconfigureerd?
Je weet dat je ook DNS server in de DHCP scope kunt configureren?

Oh ja... ik ben nu eerst even een paar dagen weg. Van het weekend ben ik er weer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan