• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestanden uploaden naar FTP site op windows 2003 server met Filezilla

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pascal

Gast
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het uploaden naar de FTP map op mijn server 2003 machine via Filezilla. Ik heb het als volgt gedaan.

- via Filezilla ingelogd op de server.



Daarna geprobeerd om het bestand Test.rar te uploaden.

Dus van mijn schijf D:\Test\Test.rar

Naar de map Test op de server.
Lokaal pad op de server is C:\Inetpub\ftproot\Test



Dus ik sleep dat rar bestand naar die map.

En dan krijg ik dit:


Terwijl die rechten op die map gewoon goed staan. Namelijk:



Dus:

- Ik ben via Filezilla ingelogd onder Administrator op de server.
- Het administrator-account heeft Full Control rechten op de betreffende map waar het bestand naar moet worden geupload.

En ik bleef steeds maar die error 550 access denied krijgen.

Wat gaat er fout?

Alvast heel erg bedankt.
 
Wat staat er bij de andere gebruikers aan rechten?

Weet je zeker dat je als Administrator @ DIJSSEL aanmeldt?
 
C:\..Inetpub\ftproot\Test kan nooit bestaan.
Twee puntjes in een map verwijst naar de bovenliggende map.
 
Je kunt de rechten op de map wel goed hebben staan, maar als de rechten op de FTP-server niet goed staan, kun je niet schrijven. De optie "Schrijven" dient te zijn aangevinkt...
 
Dat heeft gewerkt. Maar nu is het zo dat de normale gebruikers ook opeens kunnen uploaden en vanalles kunnen veranderen aan de mappen en bestanden. :eek:

Dubbel gecheckt en ik meld me inderdaad onder dijssel/administrator
 
De groep Users (DIJssel\Users) moeten natuurlijk alleen leesrechten hebben!
 
De groep Users (DIJssel\Users) moeten natuurlijk alleen leesrechten hebben!




Maar dan neem ik aan dat dit ook uit moet staan?:



Maar dat snap ik dan niet. Want de user IUSR_S1 valt ook onder (dijssel/users) met alleen die rechten in de bovenste afbeelding en ze kunnen alsnog alles veranderen. :huh:
 
De user anonymous gebruikt de user local system. En die mag alles.
 
Dus als ik het goed begrijp. Als ik daar een user invul die wel onder dijssel/users valt. Dan kunnen gebruikers er alleen bij volgens de rechten die daarvoor zijn toegewezen?
 
Dus als ik het goed begrijp. Als ik daar een user invul die wel onder dijssel/users valt. Dan kunnen gebruikers er alleen bij volgens de rechten die daarvoor zijn toegewezen?

Ik heb het hier zojuist getest. Rechten toegewezen aan Domeinadministrators (Full Control) en Domeingebruikers (Alleen lezen). Als ik inlog met het account wat lid is van Domeinadministrators, mag ik uploaden, deleten en zo meer. Als ik inlog met een account wat lid is van Domeingebruikers, maar niet van Domeinadministrators, mag ik alleen maar lezen.
 
Bij de weg: Ik heb de rechten niet toegekend onder NTFS-rechten, maar vanuit de IIS beheerconsole!
 
Ik heb het hier zojuist getest. Rechten toegewezen aan Domeinadministrators (Full Control) en Domeingebruikers (Alleen lezen). Als ik inlog met het account wat lid is van Domeinadministrators, mag ik uploaden, deleten en zo meer. Als ik inlog met een account wat lid is van Domeingebruikers, maar niet van Domeinadministrators, mag ik alleen maar lezen.

Dat is heel goed! Dat is precies hoe ik het wil hebben.

Bij de weg: Ik heb de rechten niet toegekend onder NTFS-rechten, maar vanuit de IIS beheerconsole!

En waar kan ik die instellingen in het IIS console vinden dan? Ik heb het namelijk gedaan met de NTFS rechten.
 
Ga naar Start --> Systeembeheer --> Beheer van Internet Information Services (IIS)
Ga naar FTP-sites, klik met rechts op de naam van de site en vervolgens met links op "Machtigingen".
 
Yes, het werkt eindelijk naar behoren.

Heel erg bedankt voor je hulp Gollem!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan