• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Samsung G2 portable externe harde schijf werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerelXMusic

Junior lid
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Ik heb de bovegenoemde externe schijf nu al een hele tijd in gebruik.
Tot gister avond werktte hij tot dat ik vanmorgen mijn computer aanzette en mijn computer hem niet vond. Ik heb dit wel vaker, dus dan haal ik de schijf even uit de USB en stop hem er vervolgens weer in. Vanuit de schijf kwam een heel apart raar geluidje, het blauwe lampje ging knipperen maar hij vond hem niet op mijn computer. Het lampje knippert nu nog steeds maar hij vind hem maar niet.
Iemand een idee hoe dit kan en wat ik eraan zou kunnen doen?
Als het zo blijft ga ik terug naar de Media Markt maar ik ben bang dat als ze hem innemen om te laten maken, ik straks al mijn bestanden kwijt ben. Echt letterlijk alles staat erop.

Groetjes,
Merel
 
ik heb zelf ook een externe samsung harddrive en heb dit gehad bij mijn oude pc (gebruikte ik om bestanden over te zetten) hij doet het niet altijd en ik heb hem in een andere computer gestopt (me nieuwe) en daar werkt hij prima op daarna deed ik hem terug in de oude en hij werkte probeer dit eens. heb je onlangs geen andere verlenging gebruikt voor je harddrive? want het kan ook zijn dat hij niet genoeg stroom krijgt.
 
Twee mogelijkheden:
- het kastje is kapot
- de harde schijf is kapot

Als je de harde schuif uit kunt bouwen en daarna in de computer in kunt bouwen, kun je testen of de HD overleden is of niet. Het gebeurt vaker bij externe schijven dat de schijf het nog wel doet, maar dat de electronica van de behuizing of de voeding het opgegeven heeft.
 
Twee mogelijkheden:
- het kastje is kapot
- de harde schijf is kapot

Als je de harde schuif uit kunt bouwen en daarna in de computer in kunt bouwen, kun je testen of de HD overleden is of niet. Het gebeurt vaker bij externe schijven dat de schijf het nog wel doet, maar dat de electronica van de behuizing of de voeding het opgegeven heeft.

Ik denk niet dat hij kapot is omdat het lampje wel gaat branden en er dus wel iets gebeurd als hij contact maakt met mijn laptop.
Ik heb hem in de laptop van mijn zusje gestopt maar daarop deed hij ook niks.
Ik had zelf ook al gedacht aan hem uitbouwen, maar dan moet ik het hele kastje openbreken en ik weet niet of dit wel zo handig is.
 
Openbreken? Of schroefjes?

Ik ben toch bang dat je het in die hoek moet zoeken, specifiek om uit te sluiten of het niet de harde schijf zelf is die defect is.
 
Openbreken? Of schroefjes?

Ik ben toch bang dat je het in die hoek moet zoeken, specifiek om uit te sluiten of het niet de harde schijf zelf is die defect is.

Nou ja, dat is een beetje het probleem. Het ding heeft geen schroefjes of iets.
Maar goed, daar ga ik morgen dan naar kijken.
En anders even naar een winkel waar ze er meer verstand van hebben dan ik.
In ieder geval bedankt! :)
 
Indien er vier rubber pootjes o.i.d. onder de behuizing zitten, verbergen die de schroefjes.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem merel,

Hoe heb jij dit opgelost?

gr
Rachel
 
Hoi Rachel,

Ik heb helaas nooit een oplossing kunnen vinden. Ik ben terug geweest naar de Saturn (ik dacht dat hij van Media Markt kwam, maar nee) maar daar konden ze me niet verder helpen omdat ik de bon niet meer had. Een paar dagen later vond ik die, maar toen had mijn vader hem al opengemaakt om te kijken wat er mis mee was en dan vervalt de garantie. Ik heb het toen maar gelaten voor wat het is. Want het enige wat de Saturn voor mij had kunnen doen is mij een nieuwe schijf geven, maar dan was ik alsnog al mijn bestanden kwijt geweest. Een andere oplossing zou een nieuwe behuizing voor de schijf kunnen zijn, maar dat moet je wel laten doen door iemand die er verstand van heeft en zelfs dan is het niet gegarandeerd dat hij het weer doet.
Ik heb nu sinds 2-3 weken een nieuwe schijf.

Groetjes,

Merel
 
Om me er even lekker mee te bemoeien: ikzelf heb de Samsung G3 2TB en exact hetzelfde probleem. Google deze versie maar eens, er zijn honderden NL's die hier tegenaan lopen. Op dit moment kan ik die van mezelf niet aan de praat krijgen, maar het is me ooit wel eens gelukt d.m.v. het opnieuw installeren van de USB-poorten. Wellicht dat dit voor jou ook kan helpen?
 
Ik wou vandaag op mijn Samsung G2 een back-up van mijn interne harde schijf maken. Krijg ik ook te maken met hetzelfde euvel. Externe schijf wordt niet herkend, het blauwe lampje knippert en om de twee seconden een piepje. Via Google op dit forum terecht gekomen.
Ik heb eerst de eenvougdigste mogelijke oplossing genomen. Een ander USB-kabeltje gepakt en dit ingestoken. De Samsung G2 werkt weer.
Bedankt voor de geweldige tip.
 
Ik heb ook vaker dit probleem gehad. Echter heb ik vandaag waarschijnlijk een verkeerde kabel aangesloten aan mijn Harddisk. Ik zag dat het lampje knipperde en heb toen weer een andere kabel gepakt! Toen zei hij pats en rook k een brandlucht. Is het mogelijk dat de harde schijf het heeft begeven en mijn data is verloren? Of zit het misschien alleen in de stroom toevoer? Daar kwam de lucht ook iets wat vandaan. Iemand hier ervaring mee?
 
Sommige harddisk controllers zijn meteen geprint aan een usb connector, dus zonder sata aansluitingen. Waardoor deze wel gemakkelijk kapot kunnen gaan bij het intensief uittrekken van de usb kabel, met als gevolg dat de hdd niet meer toegankelijk is via de pc vanwege de aansluitingen.
 
Ik heb eergisteren een Sata Quickport pro besteld bij Coolblue (prima service by the way!) en gisteren met de post ontvangen. Ik heb de harde schijf (met behulp van een Youtube fimpje) gedemonteerd en kon hem met behulp van de Quickport weer zien op mijn computer! Schijf had niks geleden zo te zien! Nu toch maar even een nieuwe externe harddisk bestellenen mijn bestanden overzetten! Alleen geen Samsung meer voor mij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan