• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kom niet uit BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilma05

Enthousiast
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
2.034
Waarderingsscore
0
ik heb een pc die niet uit het blauwe scherm wil komen, heb hem goedkoop overgenomen in de hoop het te verhelpen, maar het wil niet lukken.
de dvd is een sata aansluiting, en deze heb ik niet in mijn bezit om te wisselen.

melding 0x0000007B (0xF78DE524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
heb met verschillende harde schijven geprobeerd, uit een andere pc met windows xp, en een compleet nieuwe HD, op dvd opgestart, hij begint met installeren van xp,maar eindigd toch weer in hetzelfde blauwe scherm.
kan wel in de bios komen.


specs: Packerbell IMedia 7000 Pentium Dual Core, E5200 @ 2.50GHz
speed 2.50Ghz, system memory 2048MB (heb nog 2048)
system bios versie: RO1-A3, release date 08/20/2009
boot devices zijn RAID.

waar kan de fout vandaan komen?
 
Om XP te installeren in die machine, waarin jij net zo goed trouwens Windows 7 kan zetten, dien je in het bios SATA van Enabled af te zetten!
 
de dvd is een sata aansluiting, en deze heb ik niet in mijn bezit om te wisselen.
Ik kan wel in de bios komen.

Dvd is zoals ik begrijp een sata device, maar je hebt daarvoor geen aansluiting op het mobo ?
dan een ide type aansluiten. Volgens de bedrijfs specificaties zit er wel degelijk een sata aansluiting op het moederboard. controller type is ook sata

de foutmelding komt omdat je verwijst naar een sata device in raid mode
Daarvoor moet je meestal terwijl je windhoos installeerd zogenaamde 3thrd party drivers. in dit geval waarschijnlijk een Jmicron sata driver ( F6 drukken tijdens installatie ! ) installeren. Jij zegt in jouw comment dat de boel deels in raid mode staat, en dan heb je denk ik wel ergens een sata connector op je moederboard zitten
advie sis dus om ook de dvd op een sata aansluiting te zetten en ahci in te schakelen.
dan eerst opnieuw de pc laten opstarten, opnieuw in de biod duiken en de boel laten opstarten vanaf dvd. houd evnt een diskette met jmicron drivers oid bij de hand. en zoals eerder aangegeven zet daar dan gelijk Windhoos 7 op ! suc6

En als je in de bios kan komen werkt de pc dus wel..
wat voor soort drives heb je in gebruik ? ( hard disk units zijn beide sata ivm raid mode ?)
en de dvd dus ook ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om XP te installeren in die machine, waarin jij net zo goed trouwens Windows 7 kan zetten, dien je in het bios SATA van Enabled af te zetten!
Of de juiste drivers te installeren tijdens te installatie van XP om danwel AHCI of RAID te laten werken.
 
sorry, ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde dat ik maar 1 dvd met sata aansluiting heb, en verder dvd's met IDE, dus zal er 1 met een converter aansluiten.
Er zitten 6 sata aansluiyingen op moederbord en 1 floppy IDE.
heb geprobeerd windows 7 te installeren hij komt een heel eind maar heeft dan geen stuurprogramma's (nw.schijf) kom dan niet verder.
heb ook geprobeerd om xp met F6 te installeren maar krijg aan het eind ook weer BSOD
sluit hem morgenvroeg weer aan, zal dan wat proberen. tot nu toe blauw scherm. Net een schijf die nu in gebruik is op andere computer aangesloten, die start op, kan kiezen F2 of F10 en dan zie ik heel kort windows logo en daarna blauw scherm met weer de 0x0000007B
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben nu een Eversoft Hardware Test schijfje aan het draaien.
hoor bij opstarten 2 kleine piepjes.

de hele test laten lopen, en alle onderdelen waren PASSED

maar als ik een schijfje erin doe en van cd opstart: windows 7 / xp of vista hij doorloopt het installeren,
maar op het moment dat hij bij "windows start op" dan is het scherm weer blauw ! om gek van te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan