• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Installeren server 2008 r2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olivier4

Nieuw lid
Lid geworden
29 okt 2011
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo, ik ben nieuw hier; ik volg een cursus MCITP maar wil op de thuiscomputer server 2008 r2 installeren, maar loop al meteen tegen een probleem aan wat ik hier zal schetsen met de hoop voor een oplossing.

Ik heb een dual boot gemaakt; noteboek is 32 bits maar ondersteund 64 bits; op partitie 1 draait gewoon W7, en op partitie 2 (unallocated 148 GB vrij) wil ik 2008 r2 installeren zodat ik thuis de oefeningen van school kan maken. Ondanks de ondersteuning 64 bits krijg ik te zien: het programma is 64 bits, ik ben 32 dus toedeledokie! Het moet volgens mij toch kunnen, iemand een idee hoe?

Alvast bedankt!
 
VMWare of VirtualBox.

Als je wilt dualbooten met Windows 7 32-bits en Windows Server 2008 R2 64-bits, gaat het niet werken. De bootloader van Windows 7 blijft 32-bits.

Ik zou trouwens helemaal niet willen dualbooten met een client- en een server-OS!

Heb je geen LAB's gekregen?
 
Ik wil met hyper-V werken, gelijk aan school. Ik ben aan het experimenteren gegaan en heb getracht server 2008 te booten; dit is prima gegaan, en nu draait het naast W7:biggrin:! Nu nog virtuele machines laden en we kunnen weer verder aan de slag!
 
IK wens je veel succes met je Mcitp opleiding ik heb hem voor een jaar terug gehaald. ben nu microsoft IT Pro:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan