• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

drivers installeren zonder internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia78

Junior lid
Lid geworden
29 okt 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal, Mijn dochter heeft onlangs een oudere PC gekregen een Dell OptiPlex GX620. Deze was helemaal geformatteerd. Ik heb er nu XP op zitten maar ze wil heel graag internet. Ik dacht, draadje inpluggen en internet maar helaas Ook via configuratie kom in niet verder. Allemaal mooie gele ??? Op mijn laptop kan ik de drivers wel downloaden maar dan worden ze ook op mijn laptop geinstalleerd en dat is niet de bedoeling. Hoe kan ik dus op een pc zonder internet drivers zetten???? Kan iemand deze leek helpen?
 
Wat is de Service-tag van die Dell?

Die kan je o.a. in het Bios vinden, meteen de eerste pagina.
 
Bedankt, maar deze link had ik ook al. Als ik deze via een usb op de pc wil zetten, geeft ie aan dat ie het programma niet kan openen.
 
Bedankt, maar deze link had ik ook al. Als ik deze via een usb op de pc wil zetten, geeft ie aan dat ie het programma niet kan openen.

Bedoel je dat in de USB-stick de drivers staan en dat dit via de Optiplex niet te openen is?
 
Ik sla de download op op mijn laptop, deze kopieer ik naar de usb, vanaf de usb copieer in deze naar de program file van de Optiplex en dan geeft ie aan dat ie het niet kan openen. Als ik de download installeer dat komt ie op mijn laptop te staan, dat is ook niet de bedoeling.....
 
Je hoeft niks van de stick naar de Program Files te kopieren.

Je kan elke driver vanuit de USB-stick opstarten.
De driver wordt dan eerst uitgepakt in een nieuwe map in C genaamd Dell.

En dan kan het zijn dat je dan eerst naar die map moet om de driver daadwerkelijk te installeren.

Begin met de Chipset!
 
hij geeft aan dat windows het volgende bestand niet kan openen. Opsporen via het web of in een lijst selecteren.
Dit kan allebei niet. Ik heb geen internet en bij zelf selecteren komen alleen kladblok, paint, windows viewer en wordpad naar voren:frusty:
 
De gekomprimeerde driverbestanden van Dell zijn zelf uitpakkend.

Installeer XP maar opnieuw en zorg ervoor dat je eerst de complete systeempartitie verwijderd, opnieuw aanmaakt en vervolgens de installatie voortzet.

Zorg er ook voor dat de internetkabel verwijderd is alvorens de nieuwe installatie aanvangt.

Aan apparatuur mogen alleen muis en toetsenbord vrbonden zijn met de PC!
 
Kun je uitleggen wat complete systeempartitie zijn? Is dit het gehele installatie programma van XP?
 
De systeempartitie kan natuurlijk de hele schijf zijn.
Hoe groot is de HD in die PC?
 
37 gb volgens mij zit alles er opnieuw op, maar er gebeurt nog weinig..:wall:
 
Over welke versie XP hebben het eigenlijk?

a) XP zonder Service Pack

b) XP met Service Pack 1

c) XP met Service Pack 2

d) XP met Service Pack 3
 
Xp met service pack 1 updaten naar 2 of 3 wil niet
 
Heb je XP nu al wel of nog steeds niet opnieuw genstalleerd inclusief het eerst formatteren van de HD?

En doe het volgende:

Welk programma: CrystalDiskInfo
Waarvoor/waarom: controle van van SMART-gegevens van de harddisk(s)
Moeilijkheidsgraad: geen.
Download CrystalDiskInfo hier


4df870efeba86-CrystalDiskInfo.png



Installeer het tool en start vervolgens CrystalDiskInfo

Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.
 
xp opnieuw geinstalleerd en HD geformatteerd. Ik ga dit proberen.
Bedankt alvast
 
ondertussen is er een nw netwerkkaart geinstalleerd en service pack 2 geupdate.
Mijn experiabox is nu zichtbaar op de pc maar ik krijg geen ip adres. iemand een idee???
Ik heb wel uitstekende verbinding maar geen interne
 
Mijn fout, SP-3 is geinstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan