• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hardeschijf 320GB beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gramlin7

Gast
Halle Lezers,

Ik heb al een tijdje een Externe HD met USB 2.0 aansluiting van 320GB.

Nu zou ik deze schijf graag willen beveiligen zodat niet iedereen hem meer kan gebruiken. Nu heb ik wat dingen over Truecrypt gelezen, maar nog niet genoeg.

Als ik truecrypt gebruik om de HD een encryptie te geven heb ik dan altijd Truecrypt nodig om de files te kunnen lezen?

Zou iemand misschien een nog makkelijkere manier weten om een HD te beveiligen.
 
Je hebt altijd truecrypt nodig om truecrypt containers of schijven te benaderen. Maar als je een container op de schijf zet, kun je ook de software er los bij op zetten. Truecrypt is portable te gebruiken, zou dus niet zo snel een probleem moeten zijn.
 
TrueCrypt kun je ook gewoon op je externe harde schijf zetten zodat je het programma niet nodig hebt op je PC.
Ik heb een video gemaak hoe dat in zijn werk gaat, kijk op
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=demEf_RReNo"]Externe harde schijf encryptie - YouTube[/ame]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan