• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

contacten importeren in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nobody

Gewaardeerd
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
1.542
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik wil contacten vanuit windows importeren in outlook.

In principe heel simpel alleen nu zit ik met het probleem dat de contacten van windows zelf opgeslagen zijn als .contact bestanden.
Om ze in outlook te krijgen moet het .csv zijn.

Nu heb ik via google gezocht naar een converter maar de enige goede die ik kan vinden is betaald. (trail versie is 5 contacten.)

Dus nu is mijn vraag: waar kan ik een goede converter vinden om mijn contacten in outlook te zetten?

bvd

groet

nobody
 
[GOOGLE]contacten vanuit windows importeren in outlook[/GOOGLE]
 
[GOOGLE]contacten vanuit windows importeren in outlook[/GOOGLE]

dankjewel maar hier kom ik ook niet verder mee.
als ik op mijn laptop in de map contactpersonen zit dan staat er bovenin wel importeren en exporteren maar op de computer staat dat niet.

dus... hoe los ik dit op?
 
Start dan Outlook op.
Klik in de menubalk op Bestand/Importeren en exporteren en loop dan de opties eens langs.
 
Start dan Outlook op.
Klik in de menubalk op Bestand/Importeren en exporteren en loop dan de opties eens langs.

had ik al gedaan maar je kan geen .contact importeren.
dat moet je eerst converteren naar .csv.
 
Over welke Outlook hebben we het eigenlijk?

En in welke Windows zitten nu die contactpersonen?
Als dat XP is, start dan OutlookExpress.
De rest lees je hier: http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_contactpersonenimporterenexporteren.php

Zo uit mijn hoofd 2010.
maar standaard in windows 7 is het zo dat in de map contactpersonen bovenin importeren en exporteren staat. Bij deze pc is dat dus niet het geval.

Om het niet onnodig ingewikkeld te maken kunnen we het beste outlook vergeten!

dan blijft over:
.contact converteren naar .csv
Waarmee kan ik dat doen?
 
Je geeft wel snel op.....

Maar vertel nu eerst eens uit welk programma die contactlijst stamt, want dat is mij nog steeds niet duidelijk?
 
Je geeft wel snel op.....

Maar vertel nu eerst eens uit welk programma die contactlijst stamt, want dat is mij nog steeds niet duidelijk?

Ik geef absoluut niet op Abraham.
Ik probeer alleen te voorkomen dat het onnodig ingewikkeld word.

Ik heb geen idee uit welk programma de lijst komt.
Ik vermoed van meerdere bronnen (mail, tel...) maar dat weet ik niet zeker.

Het enige wat ik weet ik dat ik een lijst heb met contactpersonen die opgeslagen zijn als .contact bestanden.
De contacten moeten gemporteerd worden naar outlook maar die ondersteund geen .contact.
door een "fout"(?) in windows 7 staat er in de map contactpersonen niet de optie 'importeren/exporteren'.

Alle opties op een rij:
  • Contacten importeren vanuit en naar outlook -> werkt niet ivm bestandstype.
  • Contacten importeren vanuit windows map contactpersonen -> lukt niet door missende optie
  • Contactpersonen exporteren naar andere bestandstype -> dat kan, mits er een goede converter beschikbaar is.

Dus eigenlijk is de enige vraag: is er een goede converter beschikbaar voor .contact naar .csv?
 
:unsure:
 
Heb je dat bestand met .contact zelf gemaakt of was hier een programma voor? De extensie .contact geeft aan dat het met WLMail geopend kan worden.

Kun je vanuit WLMail niet exporteren naar een pst-bestand of een wab-bestand? Dan heb je in elk geval iets wat in Outlook gemporteerd kan worden.
 
Heb je dat bestand met .contact zelf gemaakt of was hier een programma voor?

Dat is toch geen juiste vraag. In Windows 7 kun jezelf die contacten maken en het bestand krijgt de extensie contact

De mogelijkheden in > Contacten zijn onuitputbaar. Echter ik heb hier al een jaar geleden uitvoerig over geschreven dat Windows met die contactpersonen, WAB, Windows Live Mail e.a. programma de mensen alles dubbel wil laten doen.

Bij TS is er dus een storing/probleem want die functie importeren/exporten in Windows Contactpersonen staat er niet. Ik weet niet of je dan de probleemoplosser kunt gebruiken. Kan het ook te maken hebben met instellingen als standaardprogramma's instellen of extensies ergens aan koppelen. Ik weet het niet. Bij mij staat die functie er wel.

Ik zie wel dat het niet altijd even duidelijk is. Selecteer eens een antal contacten en kies dan een die twee op elkaar liggende pijltjes. Daar staat dan ook weer inporteren/exporteren bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de hulp
Het probleem is nog niet echt opgelost, de meeste contacten staan weer in outlook (handmatig) maar ik ben er nog niet uit hoe het wel zou moeten.
Maar aangezien het niet om mijn computer/mail gaat en de meeste contacten intussen zijn teruggeplaatst wil ik het maar hierbij laten.

groet,

Nob0dy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan