• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

foto mappen slepen en verplaatsen ,

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem89

Gevestigd lid
Lid geworden
2 jun 2010
Berichten
237
Waarderingsscore
0
allemaal de beste wensen .
ik wil graag mijn mappen met foto,s verplaatsen ,slepen .
deze staan op mijn afbeeldingen windo,s 7 .
ik kan wel slepen maar ze gaan terug naar de oude plaats.
wie kan mij helpen aub
groet van willem 89
 
Kopieer/plak is altijd beter dan slepen. Maar als je wilt dat de map helemaal wordt verplaatst gebruik dan knippen/plakken. Selecteer de map of mappen en druk CTRL X, dan ga je naar de folder waar je ze wilt hebben en CTRL V.

Of als dit niet is wat je bedoelt, dan wil je zeker de volgorde van de mappen veranderen? Vaak staat het op alfabetische volgorde, vandaar dat ze dus terug zullen springen. Kijk dan een beetje rond bij de indeling/voorkeuren van Windows verkenner.
 
hoe bedoel je :ze gaan terug naar dezelfde plaats !!!

stel ik wil de map 300 spartans van de C:/documents /convertXtoDVD verhuizen naar de G schijf welke een partitie is van dezelfde harde schijf ..
dan kan ik dit doen door slepen maar dan moet je scherm zo opgesplitst zijn dat links de G partitie open staat en aan de rechterkant staat de C partitie open : nu sleep ik dus de map 300spartans van c naar g ...
deze blijft dus ook op c staan maar er wordt een kopie naar g geplaatst..

gemakkelijker is rechts klik op de betreffende map en kopieren naar te selecteren ....
 
Rechts staan de mappen/bestanden. In de linkerkolom (het zogenaamde navigatievenster) zet je het doel op het scherm. Nu selecteer je n of meerdere mappen/bestanden en dan Rechtermuisknop vasthouden en sleep je ze naar het doel in de linkerkolom. Muisknop loslaten en dan krijg je de keuze kopiren of verplaatsen. Dus je moet weten wat je wilt.

Zit je te pruten met vasthouden van de muisknop e.d. dan kun je ze beter gewoon kopiren en later de oorspronkelijke bestanden verwijderen.

Let op! Waarschuwing!
Maak altijd eerst back-ups!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt allemaal
ik bedoel mijn mappen met mijn foto,s staan bij mijn afbeeldingen ,en ze moeten daar ook blijven .
alleen ik wil ze ordenen ,ik bedoel meer over zichtelijker te maken ,
ik kan wel slepen wat ik wil,maar hij gaat weer terug .
alleen ik weet niet wat ik er aan kan doen ,groet willem 89
 
Wil je dus meer mappen, of de mappen in een andere volgorde zetten?
Zoals ik al zei staan de mappen vaak op alfabetische volgorde. Als jij de map 'Zomer 2009' voor de map 'Amerika 2010' wilt, dan lukt dat niet omdat jou mappen zich automatisch herschikken vanwege de alfabetische volgorde die dan niet meer klopt.

Als je meer overzicht wilt creren dan raad ik je aan om in de map afbeeldingen weer verschillende mappen/folders aan te maken 'foto's 2010' 'vakantiefoto's 2011' etc etc. En in die mappen kun je vervolgens weer nieuwe aanmaken.
 
Dat principe zat in Windows XP met losse bestanden of dat met mappen ook kon weet ik niet. Helaas in Windows 7 kan dat niet. Alleen de sorteermogelijkheden > Sorteren op en het > Groeperen op Dus een beetje alfabetisch improviseren.

Een map heeft geen > Eigenschappen (details) als zodanig. Een blunder van Microsoft die niet luistert naar de feedback van klanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dus als ik het goed begrijp.
bij window,s7 is dat anders als bij xp?
dat is wel wennen want bij mijn laptop met windo,s xp kon ik mijn mappen met foto,s slepen waar ik dat wilde .
dus nu staat hij vast?
willem 89
 
Bij XP kon je automatisch schikken uitzetten, bij Windows 7 niet.
 
ik heb daar juist; uit mijn afbeeldingen de map snap3 verplaatst naar de externe schijf en dit ging zonder problemen ..

je kan niet de doelmap zelf met de naam afbeeldingen verplaatsen maar wel elke map die in deze doelmap aangemaakt werdt...
 
Rope, je begrijpt het niet. Het heeft niets te maken met kopiren of slepen, dat is een misverstand. Het gaat simpel over het schuiven met mappen of afbeeldingen. In Windows XP kon je afbeeldingen zelf rangschikken zoals Gollem aangeeft. In Windows 7 kan dat niet volgens mij.
 
gewoon slepen en zetten waar ik wil gewoon op de zelfde plaats bij mijn afbeeldingen ,net zo als ik al jaren bij xp mee bezig was.
 
Ja, en na jaren verandert dat. Overigens geen uitzondering bij Microsoft want constant veranderen zaken. Soms een goede zaak en soms een slechte zaak en blunders van de eerste orde. Bij Microsoft kennen ze geen overleg en luisteren niet naar feedback van de klanten. Ze doen wat ze zelf willen.
 
ok dat had ik al begrepen ,maar ik zat nog te wachten of er andere mogelijkheden waren ,
jammer genoeg dus niet mogelijk.
hier bij, allemaal bedankt ik ben er uit !
met vr groet van willem89:biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan