• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Prop-volle HD, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

finner10

Gevestigd lid
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
300
Waarderingsscore
0
Hallo daar,

ik heb hier een partitie van mijn HD, van 500gb groot.
Er staat alleen dat hij voor 405GB vol staat! -_-
Ik vraag me af hoe dat komt, ik heb namenlijk alle mappen door gekeken en nergens zie ik degelijk grote bestanden staan (vanaf ongeveer 100 tot 200MB+).
Hoe komt het dat mijn partitie alsnog zo vol staat?
Is er misschien ook een mannier waarop ik de grote bestanden kan vinden?

Alvast bedankt voor de hulp!
Finn.
 
Hallo daar,

ik heb hier een partitie van mijn HD, van 500gb groot.
Er staat alleen dat hij voor 405GB vol staat! -_-
Ik vraag me af hoe dat komt, ik heb namenlijk alle mappen door gekeken en nergens zie ik degelijk grote bestanden staan (vanaf ongeveer 100 tot 200MB+).
Hoe komt het dat mijn partitie alsnog zo vol staat?
Is er misschien ook een mannier waarop ik de grote bestanden kan vinden?

Alvast bedankt voor de hulp!
Finn.

Kijk eens in je C:\Program Files
 
Kijk eens in je C:\Program Files

Zoals ik al zij, ik heb alle mappen door gekeken.

EDIT: Heb de eigenschappen gekeken van Program Files en is maar 57GB.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe lang draait Vista al op die HD?

Ga naar Start / Alle programma's / Systeemwerkset en kies daar Schijfopruiming.
Kies in het daaropvolgende venster Voor alle gebruikers, ga akkoord met "C" (tenzij de Windows installatie op een andere partitie staat, dan "C" in desbetreffende aanduiding veranderen).
In het hoofdvenster vindt je een aantal opties, vink daar aan wat je zelf belangrijk vindt; klik nu op de tab Meer opties.
Kies de tweede knop Opruimen - ga akkoord met de waarschuwingsmelding en dan begint de verwijdering van alle herstelpunten op de laatste na die eerder door jou is aangemaakt.
Is het controlelampje van de harde schijf weer rustig - want het verwijderen kan een intensieve taak zijn, klik dan op de knop OK voor de overige reinigingsaktie!

Hierna is de Windows-partitie heel wat GB's kleiner geworden.
 
Oke, ik zal zeer zeker doen wat je zecht.
Hij draait al heel erg lang op deze HD, 5-6 jaar zal het ongeveer.
Zou ik eerst heel even wat meer info mogen hebben over wat er gaat gebeuren?
Want ik vind schijfopruiming vrij gevaarlijk klinken.
 
Schijfopruiming gevaarlijk?????
Nooit gedaan dus, dan wordt het tijd.

En daarna mag je ook het volgende tool gebruiken:

Welk programma: TFC.
Waarvoor/waarom:grondige reiniging van Windows.
Moeilijkheidsgraad: geen.

Windows Vista en Windows 7 gebruikers starten dit tool via rechtsklik erop met administratorrechten.

Download: Download TFC naar je bureaublad (klick) http://oldtimer.geekstogo.com/TFC.exe

TFC opstarten:
Windows 2000 en Windows XP: start TFC.exe middels dubbelklik op de snelkoppeling.
Windows Vista en Windows 7: start TFC.exe middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht to TFC klaaar is.
  • Indien TFC klaar is, dan komt de melding dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!

Dus dan worden niet allen alle oude systeemherstelpunten opgeuimd, maar er vindt dan ook een grondige reinigeing van de tijdelijke mappen plaats.

Verwonder je daarna er niet over als jouw Windows ineens sneller is geworden!
 
hoi mag ik dit topic even mee volgen
want dat is bij onze PC waarschijnlijk ook nodig

mvg, krieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan