• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

.cda bestanden afspelen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

William7545

Baby-Back-Ribs
Lid geworden
3 okt 2010
Berichten
520
Waarderingsscore
0
Bij een poging een CD af te spelen dat .cda bestanden bevat krijg ik de volgende melding:
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het Configuratiescherm.

Ga ik dus naar het onderdeel Koppelingen instellen van het Configuratiescherm blijkt dat er wel degelijk een programma aan gekoppeld staat. Namelijk VLC-Media Player.

Ik heb geprobeerd of het toewijzen van de extensie aan een andere media player de oplossing bracht, maar ook XMPLay, KMPlayer, GOM Player, UMPlayer en Media Player Classic veroorzaken de zelfde melding van Windows als ik ze na associatie gebruik om de .cda bestanden te proberen te openen. Uiteraard weet Windows Media Player zelf ook niet meer met de bestanden te doen dan alle voorgenoemde players.

Dat de .cda bestanden niet corrupt zijn maak ik op uit het feit dat ze prima afspelen op mijn Xbox 360.

Ben nu een beetje door de mogelijkheden heen die zo 1, 2, 3 in mij opkomen.

Iemand enig idee ?

---------- Bericht toegevoegd om 18:21 ---------- Vorige bericht geplaatst om 18:08 ----------

http://support.microsoft.com/kb/316992/nl

CD Audio Track (.CDA)
Versies van Windows Media Player die dit bestandstype ondersteunen:

Windows Media Player 7
Windows Media Player voor Windows XP
Windows Media Player 9-serie
Windows Media Player 10
Windows Media Player 11

CDA-tracks (CD Audio) zijn audiobestanden die worden opgeslagen op cd-media. U kunt CDA-bestanden alleen afspelen vanaf een cd. Het is dan ook niet mogelijk een voorbeeldbestand van deze bestandsindeling op te nemen in dit artikel. Als u een CDA-bestand wilt testen, probeer dan een ander CDA-bestand af te spelen via uw cd-rom-station of via een ander cd-rom-station. De CDA-bestanden representeren cd-audiotracks en bevatten derhalve geen PCM-gegevens (Pulse Code Modulation). U kunt een CDA-bestand niet afspelen als u het bestand vanaf een cd naar de vaste schijf kopieert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De codec-pack uit jouw link geinstalleerd, maar helaas, weer de zelfde melding...
De media players die ik noemde zijn allemaal portable en die verwijder ik dus ook gewoon weer.
 
Hoewel een aardige tip gaat dit niet werken want het betreft cda bestanden op een CD/DVD-lens cleaner disk. Ik moet die dus afspelen om de lens te kunnen schoonmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan