• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Explorer 9.0 werkt niet en nog een probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompGerd

Vaak hier
Lid geworden
20 okt 2011
Berichten
683
Waarderingsscore
0
Beste Moderators,

Het zijn eigenlijk 2 problemen

Via deze site: http://www.microsystools.com/products/http-user-agent/ krijg ik de volgende foutmelding:
Your browser user agent ID: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 1.1.4322; OfficeLiveConnector.1.3; OfficeLivePatch.0.0; .NET CLR 3.0.30729; .NET4.0C; InfoPath.2)

waarbij de dik bedrukte letters het probleem zijn. Ik heb Explorer 9.0 (staat ook in de info in help), maar blijkbaar werkt het systeem met 7.0 Explorer?

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

2de probleem:

Misschien heeft dit er wel mee te maken is dat als ik een link in MS Outlook wil openen het systeem deze melding maakt:
Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperking. Neem contact op met de systeembeheerder.

Iemand suggesties, daar zou ik erg blij van worden.


GRTZ CompGerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op uw tweede vraag; Ik heb dit ook voor gehad en bij mij kwam dat omdat ik Google Chrome terug verwijderd had, na het terug installeren van Google Chrome werke dat weer.
 
Lol: Your browser user agent ID: Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Ik denk niet dat jij je druk hoeft te maken over wat die site rapporteert over jouw browser.
Dat is nu eenmaal IE.

Ik gebruik FF en wat ik gepost heb is de aanpassing via de Add-on User Agent Switcher!

Wat betreft Outlook: heb jij inderdaad Googles Chrome genstalleerd gehad?
 
Ja dat klopt, die is meegeinstalleerd toen ik Adobe Flash wilde downloaden en heb deze daarna weer verwijderd.
Die ga ik dus weer even terugzetten.
Je hoort weer snel van mij.
Alvast dank zover, wordt vervolgt.

GRTZ CompGerard

---------- Bericht toegevoegd om 14:40 ---------- Vorige bericht geplaatst om 13:33 ----------

Alles werkt weer. Ik heb eerst na jullie tip Google Chrome weer gedownload en daarna weer Explorer 9.0
Na dit bij Outlook de koppelingen uitgeprobeerd en deze werken nu prima.

Bij de bovenstaande link krijg ik nu ook:
Your browser user agent ID:
Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0; BOIE9;ENUS)

En nu staat er wel Explorer 9.0.
Probleem opgelost. Hartelijk dank voor de tip:agree:

GRTZ CompGerd
 
Dit probleem is inderdaad bekend. Zelf werk ik eigenlijk alleen met Chrome.
Als je er toch niet mee werkt, dat is jammer natuurlijk, dan kun je ook eens proberen om Chrome handmatig te verwijderen.
Let wel op dat je goed leest hoe je remove.txt moet renamen naar remove.reg, want in een standaard install lukt dat niet. Dus eerst naar mapopties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan