• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wikipedia en de niewe wet(ten) in de V.S.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En je mag geen wiet verkopen, verbouwen of verhandelen. Wel natuurlijk aan de eindgebruikers. En oh ja... je hebt dus een winkel, dus je mag wel belasting betalen...

Zolang er geld mee te verdienen valt (voor de belastingdienst!) mag er in NL heel veel. Op het moment dat het rijk er niets aan kan verdienen, loop je heel gauw tegen een verbod aan.
 
Wietshops betalen geen belasting over de wietomzet.

Zou dat wel gedaan worden, dan zou wiet dezelfde status hebben als sigaretten en alcohol.
 
Wietshops betalen geen belasting over de wietomzet.

Zou dat wel gedaan worden, dan zou wiet dezelfde status hebben als sigaretten en alcohol.

Hmm... over de omzet van coffeeshops wordt belasting geheven. Dat die omzet voor een deel wordt gerealiseerd door de verkoop van wiet, betekent dat er over die omzet geen BTW wordt geheven (want illegaal, dus geen BTW).
 
Hmm... over de omzet van coffeeshops wordt belasting geheven. Dat die omzet voor een deel wordt gerealiseerd door de verkoop van wiet, betekent dat er over die omzet geen BTW wordt geheven (want illegaal, dus geen BTW).

Vindt je het dus raar dat eigenaren van zulk soort shops de duurste auto's gebruiken?
 
Hmm... over de omzet van coffeeshops wordt belasting geheven. Dat die omzet voor een deel wordt gerealiseerd door de verkoop van wiet, betekent dat er over die omzet geen BTW wordt geheven (want illegaal, dus geen BTW).

Ik kom zelf ook wel eens in dat soort gelegen heden.
Hier bij ons hebben de kassa's plaatjes met de soorten wiet.
Elk zakje wordt daar op aan geklikt.
Voor de BTW, dat moest zo van de belastingdienst.
Voorheen werd de BTW geschat.
Nu gaat er geen gram de toonbank over zonder dat er BTW op zit.
Ik zal vragen of ik er even een fotootje van maken mag.
Kan wel een paar weken duren, ik kom er niet elke week nl.

Personeel en alles is ook wit.
De belastingdienst is van iedere euro die daar de ronde doet op de hoogte. De inkoopsprijs v/d is het enige wat niet exact in de boeken staat.
Maar de belastingdienst is niet achterlijk, dus de marge die daar te halen valt is idd , in de marge, marginaal.

Dat iets illegaal is is geen reden om dan maar geen belasting te heffen. Wie dat dacht heeft het echt goed mis en kent blijkbaar ""onze"" fiscus niet !
Ook harddrug-dealers krijgen de fiscus op hun dak, nadat ze voor de rechter zijn geweest.
Wat er na de winst overblijft (eventueel) gaat naar het rijk via de ""pluk-ze-kaal"" wetgeving.
Zelfs over de contact-huurmoord wordt belasting geheven.
Waarbij de moordenaar de kosten van het pistool (of ander wapen ) gewoon af kan trekken.
De belastingdienst is geen zedenmeester.

Zoek maar op!
 
Kon niet meer editten en wil toch accuraat zijn.

Inkomstenbelasting, dus geen BTW (omzetbelasting.)

Het programma reporter melde dat de fiscus zo'n 400 miljoen ophaalt bij de coffeeshopeigenaren.

De Belastingdienst controleert de branche intensiever sinds het najaar van 2004 en laat coffeeshopeigenaren betalen via de inkomstenbelasting. Zij hoeven geen omzetbelasting af te dragen. De meeste cannabisdetaillisten zouden in de hoogste tariefgroep worden aangeslagen. Volgens Reporter hanteert de fiscus hierbij bruto winstmarges van honderd tot 180 procent.

Btw afdracht over drugs is verboden door Europa
 
BTW is iets anders dan omzetbelasting. Maar je snapt mijn idee. Zolang er geld te verdienen valt, zit de fiscus op de voorste rij. Op het moment dat dat niet meer kan, moet het spul helemaal verboden worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan