• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Router probleem met Ftp verbinding maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JLPO19

Nieuw lid
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb router probleem met een ftp verbinding.
Ik kan geen verbinding maken met een ftp server "Bulletproof"van een vriend, en hij ook niet naar mij. zowel met de win7 als de xp.
Het is een sitecom wireless router 150N WL-340.
Ik heb het zelfs geprobeerd een vpn/portforwarding en zelfs porttriggering.
Ik heb mij firewall's uitgezet, zowel de win7-Eset smart securety en routers firewall disabeld.
niks, nada!

Wie kan mij vertellen wat ik nog kan instellen of toch iets over het hoofd heb gezien bij de instelling van de router! Alvast tnx! :surrender
 
Kunnen anderen wel verbinding met zijn server maken? Want ik denk eerder dat het probleem bij hem zit. Probeer ook eens een andere ftp server, bijvoorbeeld:

ftp://ftp.surfnet.nl/
 
Nee, wij werken met total commander.Wat wel werkt is zonder de router maar wel rechtstreeks via de modem van de upc met win7 firewall aan. Dus denk ik dat er iets ingesteld moet worden wat schijnbaar een kleiniets zou kunnen zijn?
 
Je kunt die url ook gewoon in total commander openen. Werkt ook dat niet, dan heb jij een probleem. Werkt dat wel, dan heeft je vriend een probleem.
 
ik heb hem een account en password gegeven zodat hij kan inloggen. en zo ook hij naar mij toe en ook met mijn broer. Het lukt wel met de modem rechtstreeks verbonden naar mijn pc, maar niet met de router tussen( modem upc en mijn pc) Dit voor mijn lan netwerk die ik wil behouden, die ik had voorheen met zowel xp-vista. Maar het lijkt wel voor win7 (Ultimate) lastig te zijn. Dat is zo vreemd!
 
Ik weet niet of bulletproof upnp ondersteunt, maar zoja, zet dat dan aan. Zoniet, forward dan poorten 20 en 21 in de router naar jouw pc. Je kunt dan ook het beste een vast ip instellen, buiten de dhcp range van de router.
 
Tnx, voor je laatste suggestie ga het uitdokteren want dat heb nog niet ondernomen!
Gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan