• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs22

Gevestigd lid
Lid geworden
20 aug 2008
Berichten
216
Waarderingsscore
0
Hallo,

Op de school waar ik dit moment stage loop voor de ict, is er een docente die haar laptop meegenomen heeft, ze meld dat ze een virus in het beeld zag komen met de melding trojan horse. Nu heb ik hem in veilige modus opgestart en zie ik dat er op schijf C: nog 36.8 van de 69.5 GB beschickbaar is, wanneer ik deze schijf open, staat er: 'Deze map is leeg'. Dit geld ook voor de D: schijf?

De bestanden die op de harde schijf staan, zijn die nu daadwerkelijk verloren of zijn ze nog te herstellen??

Alvast bedankt!

---------- Bericht toegevoegd om 09:11 ---------- Vorige bericht geplaatst om 08:48 ----------

Nu heb ik zelf nog even verder gekeken en bij maptopties de 'Verborgen bestanden weergeven' aangezet, nu zie ik de mappen weer, iets wat wazig, maar ze zijn terug!
 
Vermoedelijk heeft die docente wel meer problemen met haar notebook.
Weet je ook of er wel beveiligingssoftware in dat notebook is genstalleerd?

En het is overigens geen onbekend fenomeen dat schoolnetwerken zelf besmet zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan