• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[B]Externe hardeschijf crash? Spoed?[/B]

Status
Niet open voor verdere reacties.

zornar

Bekend gezicht
Lid geworden
10 okt 2011
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Hallo lezers,

De harde schijf van mijn vriendin is ''gecrashed''? Hij wilt bijna niks meer openen en met kopieren geeft hij bij 9/10 bestanden dat hij niet kan kopieren, hier een printscreen van crystaldisk:

melderschijf.jpg


Wat moet ik doen? Wat kan ik doen om de spullen te redden:eek:

In iedergeval bedankt
 
kan je screenshot niet zien.
 
ook de link niet?
 
Spoed is er niet bij, immers defect is defect.

Link
 
Kan iemand het probleem vast stellen? En wat ik kan doen?
 
Kan iemand het probleem vast stellen? En wat ik kan doen?

Het is 00:12 uur. Wat denk je? Hoeveel mensen zouden nu nog aanwezig zijn? Beetje geduld hebben.
 
Wat ik uit CrystalDiskInfo opmaak is dat het een vrijwel nieuwe harddisk betreft.

En de fout die wordt aangegeven kan niet anderzijds niet het probleem veroorzaken wat je met kopiren hebt.
Wel is het reden genoeg om garantie te claimen!

Ik vermoed veeleer dat het probleem te maken heeft met malware.
Probeer daarom nu eerst het volgende: een Avira rescue CD branden om daarvan te booten en de stukkende Windows op die wijze te scannen!

Download van de ISO: http://www.avira.com/en/support-download-avira-antivir-rescue-system

Handleiding: http://forum.avira.com/wbb/index.php?page=Thread&threadID=82163

Doordat de scan onder Windows gebeurt is het ook niet mogelijk, dat malware de scan kan neutraliseren!


Extra info Maxstar: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=3941
 
Dankjewel Abraham, Ik ga het gelijk eventjes proberen!

:rules:

---------- Bericht toegevoegd om 15:40 ---------- Vorige bericht geplaatst om 11:49 ----------

Hallo,
Ik heb het geprobeerd maar niets gevonden, sorry voor de slechte kwaliteit maar ik heb eventjes een fototje gemaakt:

33xuf4x.jpg


Oja, ik had ook programmas er op staan. Onder andere het spel ''World of Warcraft'' en ik probeerde het te openen, en na 5 minuten (letterlijk) opende hij het pas. Toen ik het opstarte keek ik bij taakbeheer en daar stond world of warcraft aan als process maar niet als applicatie, later pas toen het ook echt opgestart was wel. En wat ik al zij, kopieren geeft hij vaakt een fout aan dat het niet kan.

Groetjes
 
Indien jij een externe USB-HD hebt, dan kan kan je middels een Linux-Live CD op dezelfde wijze als in Windows via kopiren en plakken bestanden verplaatsen.

Je kan daarbij denken aan Ubuntu, Open Suse enz.
 
Dus gewoon ff met ubuntu dualbooten wil je zeggen? en dan ff op gedeelde partitie zetten oid ?

groetjes
 
Nee, je boot van de LiveCD, die zet de bestanden dan in het werkgeheugen.
Nadat het opstarten is gelukt moet eerst nog de HD gemount worden.
Er wordt dus niks op de HD genstalleerd, maar de gehele HD is vanuit Linux benaderbaar en te bewerken.
 
Oke, ga ik eventjes een LiveCD maken van Knoppix Linux Boot CD:smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan