• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

importeren Incredimail contacten

Status
Niet open voor verdere reacties.

may1

Junior lid
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Hoi,

ik wil graag mijn Incredimail contcten in Windows Live zetten.
Ik zag ergens de tip:

''Exporteer je contacten in incredi als een .cvs
Open OE kies daar importeer kies een anderadres boek kies door komma's gescheiden kies dan de map waar hij staat en wijzig de extensie in het venster waar je staat in .cvs dan moet het gaan''

Ik kan dat cvs bestand maken, maar bij het importeren wordt gevraagd:
''Geef aan welke velden geimporteerd moeten worden'' En dan staat er maar n regel: ''firstname, middel name...(enz)''
Als ik dit aanklik kan ik een ding kiezen om te importeren, bijv'' voornaam'' of ''emailadres''.
Als ik vervolgens importeer komt er niets binnen.

Geen naam, geen mailadres, niets.
Wat kan ik doen?
Is er een andere manier?
 
@ may1,

misschien biedt onderstaande een oplossing :rolleyes:

Incredimail / Bestand / Importeren en exporteren / Contactpersoon exporteren / het sherm Opslaan als verschijnt / [bestandnaam wordt automatisch ingevuld] Uit IncrediMail gexporteerde contacten (csv-indeling).csv / [opslaan als -maar een keuze] Uit IncrediMail gexporteerde contacten (csv-indeling).csv / Opslaan.

Start Excel / open het .cvs bestand / in Excel ga je "Gegevens van een cel splitsen" / kies voor "Vaste breedte" / waar een koma staat zet je een kolom neer, middels een muis-klik.

groet, mericya
 
Hartelijk bedankt voor je reactie, mericya.

Ik heb nog geen Excel op mijn nieuwe pc, dat duurt nog even, maar ik zal je oplossing gaan proberen!

Groetjes,
May1
 
Goed idee, ik heb je bericht opgeslagen!

Bedankt Abraham54,
May1
 
hoi mericya,

dat converteren gaat gemakkelijk en snel, bedankt :biggrin:.

Windows Live Mail kan echter .csv en .wab importeren, en visitekaartjes.
Ik kan geen .xls kiezen

Hoe moet ik dat oplossen?:wacko:

Groetjes,
may1
 
@ may1,

De gegevens exporteren vanuit Incredimail als .csv
Via Zamzar converteren naar .xls

Bij Step 2 / klik op het puntpijltje bij Convert file(s) to:

332chtl.jpg


Veel plezier er mee :fun: en graag gedaan.

groet, mericya
 
Laatst bewerkt:
hoi mericya,

je bent supersnel! Bedankt.

Ik was niet duidelijk genoeg met het uitleggen van het probleem:
ik heb inderdaad een xls bestand gemaakt met dat programma, maar Win Live Mail kan dat niet importeren, zo te zien.

Wel .csv en .wab, en visitekaartjes.
(Outlook Express kon dit denk ik wel?)

groetjes,
may1
 
@ may1,

Exporteren vanuit Incredimail als .csv [zie mijn eerste reactie]
Daarna rechtstreeks importeren in W Live Mail.

nya8o2.jpg


groet, mericya
 
Laatst bewerkt:
hoi mericya,

als ik het als .csv importeer, dan komt er niets binnen.

Ik denk dat ik het met een Excel programma (http://nl.libreoffice.org/ )
''met de hand'' moet doen, ik laat je het weten als ik zover ben!

Nogmaals hartelijk dank,
may1
 
@ may1,

Ik heb net een testje gedaan, het opgeslagen .csv bestand importeren in W Live Mail, het is wel gelukt.


Is duidelijk te zien welke contactpersonen gempoteerd zijn van Incredimail.

[edit]
Je had het .csv bestand toch reeds geconverteerd naar .xls bestand via Zamzar ?
Met Excel viewer [freeware] kan je dat geconverteerd .xls bestand inlezen, als je toch handmatig wilt doen.
Zie onderstaande link:
http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=1cd6acf9-ce06-4e1c-8dcf-f33f669dbc3a

groet, mericya
 
Laatst bewerkt:
hoi mericya,

Ja, ik had het inderdaad al om laten zetten naar xls met zamzar.

ik kan het bestand wel zien met die Excelviewer, maar niet bewerken.

Ik zal libreoffice moeten downloaden, maar ik wacht daarmee tot het weekend, mijn C schijf raakt nl al aardig vol. En er moeten nog meer programma's op. Ik kan in het weekend even advies vragen aan iemand.

groetjes,
may1
 
@ may1,

Bij Bladeren ga je naar het opgeslagen .csv-bestand / Volgende / verschijnt nu het scherm Tekstveld / aanvinken bij First name, .. / verschijnt het scherm Toewijzing wijzigen / bij het puntpijltje kies Naam [of E-mailadres] /OK / daarna worden de gegevens gempoteert naar Windows Live Mail.

b81s79.jpg


groet, mericya
 
hoi mericya,

bij mij komt er dan echt niets!
Ik heb al van alles geprobeerd in dat venster....

Ik zal eerst toch met ''excel'' moeten stoeien....

hartelijke groeten,
may1
 
hoi Mericya,

ik denk dat het bij mij fout gaat met exporteren, omdat ik vrijwel nooit voornaam en achternaam heb ingevuld, alleen het mailadres. Ik moet er eens aan geloven alles goed in te vullen bij elk mailadres.

Ik ben er bijna klaar mee (in Win Live Mail)en ik heb meteen de mailadressen erbij gezet...gekopieerd uit Incredimail...ik denk dat dit minder werk is dan stoeien met een Excelbestand...maar misschien denk je er anders over...

niet zo'n elegante oplossing, maar wel effectief...eindelijk staat nu alles er volledig in...

Nogmaals hartelijk dank voor al je hulp!!!:)

Groetjes,
May1
 
@ May1,

ik denk dat het bij mij fout gaat met exporteren, omdat ik vrijwel nooit voornaam en achternaam heb ingevuld, alleen het mailadres. Ik moet er eens aan geloven alles goed in te vullen bij elk mailadres.
Dat zou mogelijk zijn, maar ik weet niet zeker.
Na het exporteren uit Incredimail, ga eens kijken bij: Bibliotheken\Documenten
Zie je onderstaand bestand in het rechterscherm ?

mm2xjn.jpg


Ik ben er bijna klaar mee (in Win Live Mail)en ik heb meteen de mailadressen erbij gezet...gekopieerd uit Incredimail...ik denk dat dit minder werk is dan stoeien met een Excelbestand...maar misschien denk je er anders over...
Dat is ook een manier, en als je content bent dan is het toch goed :agree:
niet zo'n elegante oplossing, maar wel effectief...eindelijk staat nu alles er volledig in...
Dat is goed nieuws, dan hebt je geen excel van MS Office 2010 of LibreOffice nodig.

Dank voor je feedback :wink: en graag gedaan:worship:


groet, mericya
 
Hoi Mericya,

Ik zie inderdaad deze naam bij het geexporteerde bestand, maar er komt werkelijk een ''zootje'' binnen, ook als mijn zoon het naar gmail brengt.

Ik heb inmiddels al wel dat office pakket en ik kan het zeker gebruiken in de toekomst! Klanten komen nl. wel eens met dit soort bestanden aan. :fun:

Hartelijk dank,
May1
 
@ May1,

Ik zie inderdaad deze naam bij het geexporteerde bestand, maar er komt werkelijk een ''zootje'' binnen, ook als mijn zoon het naar gmail brengt.
Ik heb inmiddels al wel dat office pakket en ik kan het zeker gebruiken in de toekomst! Klanten komen nl. wel eens met dit soort bestanden aan. :fun:

Start Excel / tab Bestand / Openen / xxxxx.csv
Naar mijn weten is alleen de eerste regel een zooitje :unsure:
Verwijder de eerste regel helemaal.

Dubbel klik op de lijn tussen kolom A en B

elei54.jpg


omdat ik vrijwel nooit voornaam en achternaam heb ingevuld, alleen het mailadres
Als het goed is zie je nu alle e-mail-adressen in een kolom :eek:


groet, mericya
 
hoi Mericya,

je bent een volhouder!

(ik ook...)

de adressen zijn nu geimporteerd! Nu nog de namen netjes invullen.

Je bent een kei! :biggrin:

dank,
May1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan