• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMAC

Nieuw lid
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik geen geluid meer.
De Windows Audio en de AudioEndpointBuilder worden niet meer automatisch opgestart. Als ik dat handmatig wil doen krijg ik bij beide de foutmelding: "Kan de ....-service op Lokale computer niet starten. Fout 999: Fout tijdens een bewerking in een pagina.

Mijn PC draait op vista en heeft een ASUS P5KPL-AM moederbord met onboard geluid. Met de geluidskaart zelf is volgens apparaatbeheer niets mis. Weggooien en opnieuw installeren van de drivers helpt ook niet.

Wie kan helpen?????

Mieke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klik op START -> CONFIGURATIESCHERM -> SPRAAK, GELUID EN GELUIDSAPPARATEN.

Klik op GELUIDEN EN AUDIOAPPARATEN en zet een vinkje bij PICTOGRAM VOOR HET VOLUME IN HET SYSTEEMVAK PLAATSEN.

Klik op TOEPASSEN en OK.

Post eens iets wat iemand daardwerkelijk van dienst kan zijn Saiga12.
 
@ coecoec: Er worden met "probleemrapporten en oplossingen"4 problemen aangegeven, maar geen oplossingen.
@ SuicideAngel: Is jouw post een reactie op mijn vraag of op de vraag van Pascalleke? In ieder geval staat de luidspreker wel in het systeemvak, maar met een kruisje erdoor. Als ik bij Configuratiescherm iets probeer krijg ik de boodschap dat de audioservice niet is ingeschakeld.

Met ServicesMSC krijg ik de volgende resultaten:
* Zowel Windows Audio als Windows Audio Endpoint Builder staan op automatisch, maar worden niet gestart.
* Als ik Windows Audio handmatig probeer te starten is de boodschap: "Kan de Windows Audio-service op Lokale somputer niet starten. Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
* Als ik Audio Endpoint Builder handmatig probeer te starten is de boodschap: "Kan de Windows Audio Endpoint Builder-service op Lokale computer niet starten. Fout 1067: het proces is onverwachts beindigd.

Wie weet raad????
 
@Pascalleke,

Zoals saiga12 al aangeeft is het niet de bedoeling jouw vraag in het topic van een ander te stellen. Dat vertroebelt de discussie.

Wil je daarom voor jouw vraag een eigen topic aanmaken, en in dit topic alleen reageren als je denkt mij te kunnen helpen?

Alvast bedankt.
 
Mijn opmerking was voor jouw bedoeld, MMAC:smile:
 
Voor de duidelijkheid, ik heb pascalleke uit dit topic verwijderd en een eigen topic gegeven!
Dus ik hoop dat de verwarring daardoor ook ophoudt.
 
Helaas, geen oplossing gevonden. Ik heb Vista inmiddels opnieuw genstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan