• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet probleem. Oplossing, twee routers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayverb

Nieuw lid
Lid geworden
24 jan 2012
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Beste mogelijke helpers,

Momenteel zitten wij met een probleem waar wij even niet uitkomen. Ik probeer het jullie zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Ik, de bewoner beneden heb een modem/router beneden in mijn kamer staan en heb (over het algemeen) zelf een prima verbinding. De router is van Sitecom en moden van Motorola (als het ook echt een modem is). De mensen die boven wonen, met name op de tweede verdieping hebben vrijwel geen verbinding. De verbinding valt vaak weg en afgelopen week zitten ze al helemaal zonder.

Voorheen hadden we een bedraad netwerk, maar n van de vorige bewoners heeft dit draadloos gemaakt waardoor de situatie is zoals nu, router en modem op mijn kamer. Nu heb ik een idee waarvan ik niet weet of dit berhaupt mogelijk is.

Het vaste netwerk is naar mijn weten ook nog aanwezig in huis, alleen ongebruikt. De kabels die in de computer moeten liggen bij mij in de keuken en ik ben benieuwd of het mogelijk is daar een extra router neer te zetten, zodat die router via het vaste netwerk gaat en ik internet via het draadloze netwerk verbinding kan maken.

Wellicht zijn er betere opties of andere opties om de verbinding in de huidige situatie beter werkend te krijgen. Betere router misschien?? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen en zie jullie reacties graag tegemoet komen! Als jullie meer informatie nodig hebben probeer ik dit zo snel mogelijk te beantwoorden!


Alvast bedankt!
 
Als de kabels er al liggen, zou ik van de router een verlengkabel naar de keuken brengen, daar een switch aansluiten en vervolgens de computers boven daarop aansluiten.

Een tweede router kan wel, maar is voor een leek lastiger te configureren.
 
Bedankt voor de reactie!

Dit lijkt idd de makkelijkste oplossing, alleen zit ik dan met het probleem dat ik de kabel onder/tussen/door twee deuren moet. Het lijkt mij dat dat niet echt goed voor de kabel kan zijn. Wij hebben een router van Sitecom. de WL-534 en heb het idee dat deze simpelweg niet geschikt is voor dit huis. Zou een nieuwe, uit een wat duurdere prijsklasse (heb de Linksys e4200 op het oog) het probleem ook kunnen oplossen? Deze schijnt een goed en ver bereik te hebben!

Wat kennis betreft sta ik echt op een zeer laag niveau zoals misschien wel uit mijn bericht op te maken is! Maar bedankt voor het mee denken iig!

---------- Bericht toegevoegd om 20:49 ---------- Vorige bericht geplaatst om 20:42 ----------

Zou het misschien ook kunnen liggen aan het feit dat er 7 computers in totaal aanwezig zijn die allemaal draadloos verbinding nodig hebben? Plus een Xbox en misschien wat telefoons die op wifi zitten?
 
In principe kan een router ruim 250 apparaten bedienen. Het zal de snelheid niet ten goede komen, maar alla. Kun je niet een kabel boven de deuren langs krijgen? Of onder de vloer door? Dat is verweg het handigst.

Je hebt kans dat een betere router een beter bereik zal hebben, maar het is geen zekerheid. In een huis zijn meer factoren die het bereik van een draadloos netwerk kunnen benvloeden. Denk hierbij aan gipsen wanden/plafonds, betonwapening etc.

Nog even ter info: ik had hier in huis de Linksys WRT54G. Deze kon de bovenste verdieping niet bedienen en had zelfs moeite met de eerste verdieping. Nu een Netgear WNR3500v2 en een geweldig bereik! Maar nogmaals: dat is geen garantie dat het in jouw huis ook werkt...
 
In principe kan een router ruim 250 apparaten bedienen. Het zal de snelheid niet ten goede komen, maar alla. Kun je niet een kabel boven de deuren langs krijgen? Of onder de vloer door? Dat is verweg het handigst.

Je hebt kans dat een betere router een beter bereik zal hebben, maar het is geen zekerheid. In een huis zijn meer factoren die het bereik van een draadloos netwerk kunnen benvloeden. Denk hierbij aan gipsen wanden/plafonds, betonwapening etc.

Nog even ter info: ik had hier in huis de Linksys WRT54G. Deze kon de bovenste verdieping niet bedienen en had zelfs moeite met de eerste verdieping. Nu een Netgear WNR3500v2 en een geweldig bereik! Maar nogmaals: dat is geen garantie dat het in jouw huis ook werkt...

Ik ga eens proberen wat ik kan bereiken door de router met kabel in de keuken te zetten. Zijn er wat splitters betreft nog enkele punten waar ik op moet letten? Ook ga ik het maar eens met mijn huisbaas overleggen om te kijken of er een nieuwe router aangeschaft kan worden.

Bedankt voor de hulp/tips en hoop dat n van de beide gaat werken!
 
Ik heb onlangs wn2000rpt gekocht.
Heel eenvoudig te installeren.

Gewoon in de stopcontact steken en dat is alles.

Maar in begin dient je even met de netwerkkabel naar een pc of laptop aan te sluiten.
Dan uw browser openen en dan www.mywifiext.net typen en dan klik je op de wizard en je geeft aan met welke router het moet verbinden en dan is alles.
Zelf moet je niks instellen tenzij de wachtwoord (netwerksleutel)
Daarna kan je de netwerkkabel eruit halen en dan werkt het volledig autonoom draadloos.
 
Nog even ter info: ik had hier in huis de Linksys WRT54G. Deze kon de bovenste verdieping niet bedienen en had zelfs moeite met de eerste verdieping. Nu een Netgear WNR3500v2 en een geweldig bereik! Maar nogmaals: dat is geen garantie dat het in jouw huis ook werkt...

Ik heb 1 WNR3500v2 op de begane grond en 1 WNR3500v2 op zolder om zo net te zorgen dat ik door het hele huis draadloos kan internetten met de laptop.
 
ik kan je die e4200 zeker aanraden het ziet eruit als een parel en kan makkelijk overal staan bereik is goed snelheid is goed 2,4-5 verbinding (ipv6 ready) en het installeren kan zelfs een klein kind binnen 5 minuten is je netwerk en gastnetwerk automatisch aangemaakt ! next next next next wachtwoord next en klaar ben je
 
Waarom een nieuwe router als er twee goede routers staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan