• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Frontpanel activeren debian linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

koetjh

Senior
Lid geworden
7 dec 2008
Berichten
3.945
Waarderingsscore
0
Hallo lezer,

heb sinds een paar weken debain op deze pc te staan, bevalt mij zeer. Alleen wil de frontpanel met de audio niet werken. Kan iemand mischien uitleggen hoe ik het aan de praat kan krijgen? :)

groeten koetjh
 
Waarschijnlijk gebruik je nu de OSS geluidsmodule, en het is beter om de ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) geluidsmodule te gebruiken.

Run 'lspci -v' om een lijst te verkrijgen van alle ingeplugde PCI kaarten.
Waarschijnlijk staat er een referentie tussen naar een 'Multimedia Audio device'.
Dat is hoogstwaarschijnlijk je geluidskaart.
Voor USB, gebruik 'Hotplug'

Hier is een lijst (ALSA's Soundcard Matrix) waarin je kunt zoeken welke drivernaam gebruikt kan worden in samenwerking met jouw geluidskaart.

http://www.alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Main

Alternatieve Methode

Als jouw Mobo evt een Realtek chipset heeft en je krijgt het niet aan de gang...
Download de Realtek HD Audio Codec Driver, volg de link op de thuispagina op http://www.realtek.com.tw/ onder Quicklinks, accepteer, en download de juiste driver voor Linux, pak het uit in een locatie (bijv thuismap) en open een Root Terminal en installeer.


Vergeet niet om evt de OSS driver(s) te deactiveren voor je de ALSA driver(s) activeert.

Succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo lezer,

heb sinds een paar weken debain op deze pc te staan, bevalt mij zeer. Alleen wil de frontpanel met de audio niet werken. Kan iemand mischien uitleggen hoe ik het aan de praat kan krijgen? :)

groeten koetjh

Weet je het zeker dat het aan Debian ligt? Werkte ie wel met een andere OS?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan