• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Service Pack 1 Kan element niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rora

Junior lid
Lid geworden
30 jan 2012
Berichten
54
Waarderingsscore
0
Hoi
Ik probeer al een half jaar sp1 te installeren.
Ik krijg elke keer de melding :

Kan element niet vinden.

Ik heb al bijna van alles geprobeert maar werkt nog steeds niet.

Wie kan me helpen?

Gr
 
download het service pack eens vanaf hier
je kiest de juiste bit versie

windows6.1-KB976932-x86 exe ( 537.8MB ) deze is de 32 bit versie

windows6.1-KB976932-X64.exe (903.2MB)

sla deze op op je buraeu blad...
en installeer deze dan ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga het nu proberen
 
rechtsklik op computer en eigenschappen kiezen .

dit word daar weer gegeven
 
Ik kan de service pack nu niet installeren omdat ik onvoldoende vrije ruimte heb.

Je hebt 6GB Vrije ruimte nodig.
Ik heb al heel wat verwijderd. En ook schijfopruiming uitgevoerd.

En progammas die ik net verwijderd heb heb ik straks wel weer nodig.
Kan ik die dan opnieuw installeren?
 
hoe klein is dan jouw hd...
op jouw vraag !!! kan ik die straks terug installeren ....dit hangt ervan af of jij de setup's er van heb en zonodig ook de activatie gegevens ....en natuurlijk van de ruimte die er beschikbaar is ....

vraag !! heb je soms de HD opgesplitst in verschillende partities en is de C partitie nu te klein geworden !!!!
 
Kon hem installeren.
Nog steeds zelfde probleem tijdens installeren.


Kan element niet vinden.
Wat moet ik nu doen?


Gr
 
Heb je KB947821 genstalleerd?

Denk eraan dat Microsoft steeds meer tools gebruikt waardoor wordt onderzoek of je versie Windows legaal is. Als dit soort programma's niet gedraaid kunnen worden, zullen updates problemen kunnen geven.

Oh ja... en als je versie Windows niet legaal is, houdt het hier op...
 
Jip Windows 7 is legaal...

En ben nu die ene update die je net stuurde aan het installeren.

---------- Bericht toegevoegd om 17:02 ---------- Vorige bericht geplaatst om 17:01 ----------

En..................


Nee werkt niet.
Heb die ene update geinstalleerd, en daarna SP1 Proberen te installeren.
Maar weer de melding :

Kan element niet vinden:wall:

Iemand anders nog tips?
 
neem de volgende stappen eerst eens door vooralleer je het service pack installeer ...
1..controleer of er genoeg schrijfruimte beschikbaar is ...
voor de 32bit versie moet dit minimaal 4,1Gb zijn
voor de 64 bit versie is dit minimaal 7,4 Gb

2..voer schijfopruiming uit ....
Start / Alle programma's / Accessoires / Systeemwerkset / Schijfopruiming.
Plaats vinkjes in ten minste de volgende opties: Temporary Internet Files, Prullenbak, Tijdelijke bestanden ...

3.. doe een volledige systeemscan met uwe gebruikte antivirus ..alsook met malwarebytes free

4..typ sfc /scannow in het zoekvenster en voer deze uit ....
rechtsklik op sfc /scannow.exe en uitvoeren als administratot
dit zal foutieve instellingen repareren

5... Voer het System Update Readiness Tool: dit is hetgene wat door Gollem werd aangeraden

6.. Wijzig de naam 'Software Distribution folder':
a) Klik op de knop Start, klik op 'Alle programma's, en klik op' Accessoires '.

b) Volgende Klik met de rechtermuisknop op de optie 'Command Prompt' en klik vervolgens op 'Als administrator uitvoeren'.

c) Voer in het venster 'Command Prompt': net stop wuauserv en druk op de 'Enter' toets.

d) Klik vervolgens op de Start / Orb-knop in de taakbalk, in de 'Search' typt u:% windir% en druk op de 'Enter' toets.

e) In Windows Verkenner bekijken, zoeken naar en zoek de map met de naam "SoftwareDistribution".

f) Klik met de rechtermuisknop op de map en selecteer de 'Rename' optie en verander de naam in: SoftwareDistributionOld

g) Sluit Windows Verkenner en in Command Prompt-venster: net start wuauserv en druk op de 'Enter' toets.

h) Wacht op de "Windows Update Service heeft met succes" voor het afsluiten / sluiten van de command prompt venster.

i) Als u Windows Verkenner te openen moet je zien dat de nieuwe "SoftwareDistribution" map is aangemaakt.

7...netbook gebruikers dienen hun klapkoffen aan de netspanning aan te sluiten , ze dienen ook er voor te zorgen dat de verbinding blijft bestaan met het internet , desnoods de slaapstand of de energie instelling aanpassen voor alleer je met de setup van het service pack begint

****
vooralleer je de setup opstart van het service pack dien je eerst je systeem te herstarten indien al de stappen opgevolgt werden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
neem de volgende stappen eerst eens door vooralleer je het service pack installeer ...
1..controleer of er genoeg schrijfruimte beschikbaar is ...
voor de 32bit versie moet dit minimaal 4,1Gb zijn
voor de 64 bit versie is dit minimaal 7,4 Gb

2..voer schijfopruiming uit ....
Start / Alle programma's / Accessoires / Systeemwerkset / Schijfopruiming.
Plaats vinkjes in ten minste de volgende opties: Temporary Internet Files, Prullenbak, Tijdelijke bestanden ...

3.. doe een volledige systeemscan met uwe gebruikte antivirus ..alsook met malwarebytes free

4..typ sfc /scannow in het zoekvenster en voer deze uit ....
rechtsklik op sfc /scannow.exe en uitvoeren als administratot
dit zal foutieve instellingen repareren

5... Voer het System Update Readiness Tool: dit is hetgene wat door Gollem werd aangeraden

6.. Wijzig de naam 'Software Distribution folder':
a) Klik op de knop Start, klik op 'Alle programma's, en klik op' Accessoires '.

b) Volgende Klik met de rechtermuisknop op de optie 'Command Prompt' en klik vervolgens op 'Als administrator uitvoeren'.

c) Voer in het venster 'Command Prompt': net stop wuauserv en druk op de 'Enter' toets.

d) Klik vervolgens op de Start / Orb-knop in de taakbalk, in de 'Search' typt u:% windir% en druk op de 'Enter' toets.

e) In Windows Verkenner bekijken, zoeken naar en zoek de map met de naam "SoftwareDistribution".

f) Klik met de rechtermuisknop op de map en selecteer de 'Rename' optie en verander de naam in: SoftwareDistributionOld

g) Sluit Windows Verkenner en in Command Prompt-venster: net start wuauserv en druk op de 'Enter' toets.

h) Wacht op de "Windows Update Service heeft met succes" voor het afsluiten / sluiten van de command prompt venster.

i) Als u Windows Verkenner te openen moet je zien dat de nieuwe "SoftwareDistribution" map is aangemaakt.

7...netbook gebruikers dienen hun klapkoffen aan de netspanning aan te sluiten , ze dienen ook er voor te zorgen dat de verbinding blijft bestaan met het internet , desnoods de slaapstand of de energie instelling aanpassen voor alleer je met de setup van het service pack begint

****
vooralleer je de setup opstart van het service pack dien je eerst je systeem te herstarten indien al de stappen opgevolgt werden ...

Ik krijg de softwaredistribution niet veranderd in SoftwareDistributionOLD niet veranderd? dan geeft hij aan : Dat hij in een andere progamma is geopend.

Wat moet ik doen?
 
ben je aangelogt als administrator !!
dan nog moet je de commandprompt aanklikken met rechts en uitvoeren als admin ....

heb zelf dit zojuist geprobeerdt en het gaat zonder probleem...
natuurlijk heb ik deze naams verrandering bij softwaredistribution niet door gevoerd ....
omdat ik dus gn update problemen heb

als dat niet mocht helpen .....dan denk ik dat je een herinstallatie dioent te overwegen , maar dit is natuurlijk de laatste optie
 
Eerst in de cmd-prompt: net stop wuauserv

---------- Bericht toegevoegd om 19:38 ---------- Vorige bericht geplaatst om 19:36 ----------

@Rope: het proces wuauserv houdt de map softwaredistribution vast.
 
dank je gollem voor het meedenken .. alhoewel dat je raad al vermeld staat bij punt 6.c
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het geprobeerd.

Ik zag in %windir% een nieuwe mapje staan.
Maar moet ik die oude dan verwijderen?

Want ik heb als laatste mijn laptop opnieuw opgestart en toen proberen te installeren maar het werkte nog niet.:huh:

Gr
 
Doe het volgende:

ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.

Is de scan klaar, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.


SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.
 
Doe het volgende:

ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.

Is de scan klaar, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.


SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Helpt niet... :( :wacko:

Nog iemand anders?
 
Wat waren de meldingen van de SFC-scan?

Geen integriteitsproblemen of sommige bestanden konden niet gerepareerd worden?
 
Knipsel.jpg

Dat is wat er kom te staan...
 
ik heb wat verder gezocht ....betreffende de vorige stappen bij bericht nr 10 ...
voornamelijk dan bij het hernoemen van de map Software Distribution Folder...


voer het onderstaande uit ...

de ‘Windows update map’ is beschadigd !!
klik op start ...
Ga naar je zoekvenster ...en type “ Services.msc “ (zonder kapjes ).
Klik ok

Note :
dit zorgt ervoor dat het Services configuratiescherm wordt geopend.
Zoek naar Automatische Updates of Windows Update
klik hier met de rechter muisknop en selecteer stoppen.


De map SoftwareDistribution hernoemen

Als de toepassing gestopt is
klikt u met de rechter muisknop op de startknop
bladert u door de lijst naar de map Windows.
In deze map zoekt u naar de map SoftwareDistribution.
Hernoem deze map naar SoftwareDistributionold..


Start de automatische update opnieuw

Wanneer de map is hernoemd,
gaat u terug naar het Services configuratiescherm.
Zoek wederom naar Automatische Updates of Windows Update
klik met de rechter muisknop en selecteer starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan