• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2e Harde Schijf (vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pietervd

Gast
ik heb een vraag

mijn harde schijf is niet 100% meer in orde
ik ben van plan een 2e erbij te kopen ( externe usb 2.0 )
kan ik op die 2e harde schijf windows instaleren
zodat ik mijn interne harde schijf niet meer hoef te gebruiken

en als ik mijn computer opstart dat hij dan mijn 2e harde schijf gebruikt in plaats van mijn interne harde schijf
kan ik mijn interne harde schijf op ( non actief ) zetten zeg maar
en van mijn externe harde schijf de ( hoofd hd ) maken

ik hoop dat iemand dit begrijpt

gr pieter
 
waarom niet de kapotte schijf vervangen voor een nieuwe interne schijf.
Wat jij wilt gaat wel maar dan enkel dat je er windows op kunt zetten je oude programma's die op je defecte schijf staan kun je niet onder je nieuwe windows gebgruiken.
 
je kunt zegmar niet overschakellen van de ene naar de anderre harde schijf

dat ik voor mijn eigen een harde schijf heb ( met windows xp e.d mijn eigen programmas en istellingen)

en mijn vader de interne schijf ( met windows me en zijn programmas )

want onze pc is zo traag als dunne stront en pas 2 jaar oud
en ik mag de schijf niet helemaal leeg halen omdat er belangrijke programmas op staan van mun pa

maar als k nou mijn eigen harde schijf heb is dan het probleem opgelost?

dat de computer dan nie zo traag meer is?
 
Wil jij windows draaien op een externe usb schijf :lol: :lol:

niet doen dus.

Het enige wat je kan doen is een tweede schijf kopen, en twee swap-brackets.
Oftewel: Als je jouw swap in de computer duwt (komt op een CDrom plek) start de computer op met jouw schijf, eindows en instellingen enz.
(De andere swap ligt dan los van de computer)

Als je vader op internet wilt, doettie zijn eigen swp erin en kan hij op zijn 'computer' werken.

Mooi man!
 
nee hoor je kan ook gewoon een 2e schijf erbij zetten en er een windows installatie langs zetten waardoor je bij het opstarten kunt kiezen welke windows installatie je neemt.
 
ik heb me laten vertellen

dat je een externe hd moet laten draaien op usb 2.0 en die wordt weer door de interne hd aangedreven dus je kunt niet windows op de externe laten draaien

optie zou zijn om een 2e interne te plaatsen en windows xp te instaleren
daarmee kun je over switchen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan